Vinterlagring i telt?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
ole m.
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.

Re: Vinterlagring i telt?

Legg inn av ole m. »

frodef skrev:
Duville skrev:Beklager, men det er kanskje noe som du burde overveie her hvis du ikke nå ha skjult det under presenningen. Du burde forsterke dette MYE dersom du ikke bor i stavanger og ikke forventer annet enn regn på dette.

5 cm snø som fryser til is på der og deretter 5 - 10 cm våt snø på toppen så er jeg redd du kan ut og måke sammenrast snø og planker av ditt vidunder som du ønsker å beskytte. Litt nedbøying her så risikerer du at platene faller i gjennom....... sier det bare siden jeg har litt rørleggererfaring og vet hva rørene holder. De begynner jo nedbøyingen av egen vekt....
Hm.. det er da ikke akkurat rørleggerrør dette her (?), men derimot rør beregnet for akkurat denne bruken. På det lengste spennet så jeg ikke antydning til svikt når jeg legger på mine hundre kilo. Det er en ekstra langsgående stang i forhold til det bildet også, så 18-mm OBS-plata har maks spenn på omkring 60-70 cm tror jeg. Ikke at det vil tåle uendelige mengder med tung snø, men at det under litt oppsikt skal klare seg gjennom vinteren her er jeg ganske trygg på.
Hei!
Dette ser litt spinkelt ut ja, det er ikke mye snø denne konstruksjonen tåler. Rørsystemet du har kjøpt er laget for å sette sammen til forskjellige typer konstruksjoner, men det betyr ikke at man kan ta det lengste røret med understøttelse i hver ende, og anta det holder snølasten hvor som helst her i landet.

Tenk også på at det kan skli snø fra taket på oversiden og ned på konstruksjonen du har laget. Og se for deg sykkelen din som står under...

Mvh
Ole M.
(siv.ing byggeteknikk)

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Nå har du råd fra en VVS ingeniør og rrleggermester og en Siv ing i byggteknikk så nå må du høre !!!! :ills :knegg :knegg

neida nå er du er obs på problemet og klarer det sikkert bra :thumleft

Brukeravatar
frodef
Motorsykkelen din: BMW K75

Legg inn av frodef »

*mas *mas *mas Neida, det er bra med advarsler. Nå føler jeg meg ganske trygg av to grunner: Når jeg ser (og går) på konstruksjonen så føles den mer overdimensjonert enn underdimensjonert. Og av diverse grunner så står ikke motorsykkelen der i likevel, den står mer eller mindre trygt i garasjen på jobben :b_c:

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

frodef skrev:*mas *mas *mas Neida, det er bra med advarsler. Nå føler jeg meg ganske trygg av to grunner: Når jeg ser (og går) på konstruksjonen så føles den mer overdimensjonert enn underdimensjonert. Og av diverse grunner så står ikke motorsykkelen der i likevel, den står mer eller mindre trygt i garasjen på jobben :b_c:
Her sitter vi og er svært bekymret for MCen din og vinterlagring og gir faglige råd i bøtter og spann og så har du parkert den på jobben :punch

Brukeravatar
frodef
Motorsykkelen din: BMW K75

Legg inn av frodef »

Duville skrev:
frodef skrev:*mas *mas *mas Neida, det er bra med advarsler. Nå føler jeg meg ganske trygg av to grunner: Når jeg ser (og går) på konstruksjonen så føles den mer overdimensjonert enn underdimensjonert. Og av diverse grunner så står ikke motorsykkelen der i likevel, den står mer eller mindre trygt i garasjen på jobben :b_c:
Her sitter vi og er svært bekymret for MCen din og vinterlagring og gir faglige råd i bøtter og spann og så har du parkert den på jobben :punch
Etter alle disse advarslene må jeg jo teste teltet en sesong før jeg stoler på det nok til å parkere der... :-J Ellers så var det en nødløsning da jeg satte igang med å etterisolere loftet og trengte et sted å lagre isolasjon :jada:

Svar