SuperMortens eventyr, våryr..

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Iron76
Innlegg: 147
Registrert: 29 sep 2011, 10:56
Motorsykkelen din: Harley Davidson Sportster 883 Iron

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av Iron76 »

Dere kan få min for halve prisen... :b_c:

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av Intruder »

Iron76 skrev:Dere kan få min for halve prisen... :b_c:
Får nok dele på hundre... :scratch,tru je,litt uttafor der..
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av Rottenikken »

SuperMorten skrev:vil jeg nødig bli stående i Drammen
Kan du utdype litt nærmere hva du egentlig mener, hmm.... :punch
Spøk til side; Pendler Drm./ Oslo med sykkel jeg og det er bare deilig å fise forbi bilene i kollektivfeltet innover om morran.
Hjemturen er litt mere stressende, men adskillig mye bedre enn andre alternativer. :thumleft
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av SuperMorten »

Får ta med fiskestanga, i tilfelle motorstopp i Drammen.. Elva er jo fin den... :-J

Har brukt dagen til å sove og lese. 98% av tankevirksomheten for tiden handler om ny sykkel. Hvilken? Så var det et nytt spørsmål som meldte seg: Hvor langt kan en regne med at en sykkel holder? Hvor mange km før det begynner å dukke opp problemer? Dette førte igjen til: Ny eller brukt? Dersom jeg ser på finn.no, kan det se ut som om det er Goldwing jeg skulle ha kjøpt, og jeg bare ser på kjørte km.. Men jeg tror det blir for stort og tungt. Tenker at det kunne være hensiktsmessig med noe litt smidigere. Jeg tror vel kanskje at valget kommer til å stå mellom 1200GS og Explorer.. Trur eg.. Men det skal prøvekjøres først.. masse.

Er det forresten noen som har synspunkter på GS kontra GS Adventure? GSA har 10 liter større tank og noen fancy ekstralys.. Er det noe mer?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av AJ »

Eller hva med en... Moto Guzzi Stelvio? ;e

[video]http://www.youtube.com/watch?v=O1uZufvftaM[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=1PUL-oVG7Aw[/video]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Jarodden
Innlegg: 114
Registrert: 19 jul 2011, 23:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Sted: Kolbotn

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av Jarodden »

SuperMorten skrev:Er det forresten noen som har synspunkter på GS kontra GS Adventure? GSA har 10 liter større tank og noen fancy ekstralys.. Er det noe mer?
Som du sier:
Større tank = høyere tyngdepunkt, som igjen kan medføre vansker i følge en del utenlandske fora.

Ekstralys = som man kan kjøpe til en vanlig GS også, eller kjøpe lys fra Touratech eller Wunderlich
+
Større vindskjerm, med vinglets. Denne kan man også kjøpe til vanlig GS, eller bytte til en fra de ovennevnte pushere, eller en fra PUIG.

Fester til sidevesker (som ikke er std. på Adventure, så vidt jeg vet). Du kan da selv velge leverandør av vesker fra en av de nevnte pushere, eller gå for BMW's egne adventurevesker.

Mulig det er mer, men kommer ikke på mer i farten. Når jeg skulle kjøpe min første sykkel sommeren 2011, ble jeg anbefalt å ikke kjøpe adventuremodellen - så jeg endte opp med en 30 years modell (hvit og lekker :knegg :knegg ), men har ikke angret et sekund. Har prøvd en andventuresykkel etter mitt kjøp, og ble nesten glad for at jeg for en gangs skyld faktisk lyttet til de råd som ble gitt meg :redface

Knut

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av SuperMorten »

FireFighter skrev:
SuperMorten skrev:Er det forresten noen som har synspunkter på GS kontra GS Adventure? GSA har 10 liter større tank og noen fancy ekstralys.. Er det noe mer?
Som du sier:
Større tank = høyere tyngdepunkt, som igjen kan medføre vansker i følge en del utenlandske fora.

Ekstralys = som man kan kjøpe til en vanlig GS også, eller kjøpe lys fra Touratech eller Wunderlich
+
Større vindskjerm, med vinglets. Denne kan man også kjøpe til vanlig GS, eller bytte til en fra de ovennevnte pushere, eller en fra PUIG.

Fester til sidevesker (som ikke er std. på Adventure, så vidt jeg vet). Du kan da selv velge leverandør av vesker fra en av de nevnte pushere, eller gå for BMW's egne adventurevesker.

Mulig det er mer, men kommer ikke på mer i farten. Når jeg skulle kjøpe min første sykkel sommeren 2011, ble jeg anbefalt å ikke kjøpe adventuremodellen - så jeg endte opp med en 30 years modell (hvit og lekker :knegg :knegg ), men har ikke angret et sekund. Har prøvd en andventuresykkel etter mitt kjøp, og ble nesten glad for at jeg for en gangs skyld faktisk lyttet til de råd som ble gitt meg :redface

Knut
Takk for innspill. Ser at det i skrivende stund ligger en slik 30 års jubileumsmodell på finn..

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33284014" onclick="window.open(this.href);return false;
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av SuperMorten »

I dag har jeg nok en gang ikledd meg ullundertøy og kjøreklær OG refleksvest, og kjørt meg en liten runde. Ble sikkert ikke mange kilometerene, da jeg bare surra litt rundt i hovedstaden, uten mål og mening en time eller to. Bare nytelse, og balsam for sjelen. Får tid til å tenke litt :-k

Tankene mine har i stor grad handlet om kommende kjøp av ny sykkel, og har vel kommet til at (bl.a. pga mange fine innspill herifra) det blir nok en 3 sylindret sak på 1200 kubikk.. :knegg Jepp har bestemt meg. Skal opp til AMD og spørre (les mase) om når den kommer, prøvekjøring m.m. Må bare vente med kjøp til en har fått resten på stell, med tanke på flytting til eid (ikke leid) bolig, slippe å kaste penger ut av vinduet, i form av husleie osv.

Forøvrig, etter å ha blitt litt kjent her inne, merker jeg at jeg blir litt misunnelig på alle de flinke menneskene.. Skjønner ikke at verkstedene i det hele tatt har noe å gjøre. Men de lever vel av sånne som meg. Jeg fyller bensin, skifter olje, og that's it. Ja jeg sjekker luft, hjullager, bremser osv, men skrur minimalt selv. Jeg lærer vel etterhvert..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av Northman »

SuperMorten skrev:I dag har jeg nok en gang ikledd meg ullundertøy og kjøreklær OG refleksvest, og kjørt meg en liten runde. Ble sikkert ikke mange kilometerene, da jeg bare surra litt rundt i hovedstaden, uten mål og mening en time eller to. Bare nytelse, og balsam for sjelen. Får tid til å tenke litt :-k

Tankene mine har i stor grad handlet om kommende kjøp av ny sykkel, og har vel kommet til at (bl.a. pga mange fine innspill herifra) det blir nok en 3 sylindret sak på 1200 kubikk.. :knegg Jepp har bestemt meg. Skal opp til AMD og spørre (les mase) om når den kommer, prøvekjøring m.m. Må bare vente med kjøp til en har fått resten på stell, med tanke på flytting til eid (ikke leid) bolig, slippe å kaste penger ut av vinduet, i form av husleie osv.

Forøvrig, etter å ha blitt litt kjent her inne, merker jeg at jeg blir litt misunnelig på alle de flinke menneskene.. Skjønner ikke at verkstedene i det hele tatt har noe å gjøre. Men de lever vel av sånne som meg. Jeg fyller bensin, skifter olje, og that's it. Ja jeg sjekker luft, hjullager, bremser osv, men skrur minimalt selv. Jeg lærer vel etterhvert..
Men.... Yamaha har vel ikke noe med 3 sylindere? :o
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av SuperMorten »

Northman skrev: Men.... Yamaha har vel ikke noe med 3 sylindere? :o
Hehe.. Stemmer nok det :terge
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av AJ »

SuperMorten skrev:
Northman skrev: Men.... Yamaha har vel ikke noe med 3 sylindere? :o
Hehe.. Stemmer nok det :terge
Å joda!
Ikkeno' nytt, nei. Det er helt riktig.
Men Twister har Tripster, en god (?), gammal triple fra Yamaha med kardang og det hele, som han er i ferd med å shaine opp til å bli en rektig fin sykkel :jada:
Dog et stykke unna Tiger Explorer 1200 alternativet Super Ténéré 1200...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av SuperMorten »

Så feil kunne jeg ta. Vel, man lærer så lenge man lever :thumleft

Uansett, kan ikke få sagt ofte nok hvor nyttig jeg synes det har vært å henge her inne. Har tidligere vært en "ensom ulv" når det kommer til MC. Her er det fullt opp av verdifull kunnskap, tips og forslag. Er veldig takknemlig. Kommer til å bli her, lenge.. :D

Ikke bare har valg av ny tohjuling fått en avgjørelse, men jeg skal også avgårde å sjekke ut ny hjelm. Har lenge vært på utkikk etter en åpningshjelm, og så vidt jeg har skjønt er Schubert "bra nok". Og så må jeg bli flinkere til å dokumentere turene mine.. Kanskje et kamera a la GoPro hadde vært gøy. Ser for meg at feriepengene får bein å gå på.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av ArcticTiger »

Tenker du blir fornøyd med 1200 Tigern ja :thumleft Selv har jeg 2 eldre Tigere som jeg liker godt, spesielt den hærrlige Triple-motoren med den silkemyke gangen og det gode dreiemomentet over et bredt turtallsregister.
Og når du blir lei av å være ensom Ulv (var det du som spiste opp den ælj-bikkja uti Østmarka :-k ) så er det bare å slenge seg med på Mcsiden arrangementene i sommer! Jeg nevner i fleng Vårslepp på Sørlandet, Gryte på Gryte, Karlstad-tur, hyttetur til Sjusjøen, Øyern rundt, og antagelig blir det pre-høst-tur til Vestlandet?
:vs Kom igjen, hiv deg på Sykkern :mc1 :mc1

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av SuperMorten »

Skal prøve å bli litt sosial på MC-fronten etterhvert. Er i ferd med å bytte jobb, og legge helge/nattarbeid på hylla. Da vil arbeidstiden bli litt mer A4, og jeg kan kanskje søke "sjefen" om tillatelse til å ta en og annen helg til MC-treff o.l.

Foreløpig tar jeg en helg av gangen. Tør ikke legge planer riktig enda, men følger med på forumet, og er det noe som ikke er så alt for langt unna, så dukker jeg kanskje opp. Må ærlig innrømme at det ikke frister med noe vestlandstur e.l. med Yamahaen. Alt for slitsomt. 20 mil i forrige uke, kjentes godt i rumpe og rygg dagen etter. MÅ HA NY... :prop:

Og nei, jeg går da ikke rundt og spiser hunder... Vafler derimot :bananas
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av gbruaset »

Heia, Morten. Velkommen til forumet. For det første, du er ikke den eneste som bare liker å kjøre. Det samme gjør jeg. Selv om jeg har et praktisk yrke, har jeg aldri funnet den store interessen for å skru. Men å vaske og stelle med sykkelen er bare kos! Jeg ser du har spurt litt spørsmål rundt Gs. Jeg kjøpte meg en Bmw 800 gs i fjor, og er superfornøyd. Så ta deg en tur på mc oslo og kikk litt også. Den er supermorsom å kjøre, ser bra ut, og kan brukes til det meste. Kjørte en suzuki v strom før, og var også fornøyd med den. Men synes Gsen likevel ble noe helt annet. Håper du finner noe du blir fornøyd med!

Svar