Artig at vi som "bare" sitter på har fått oss en tråd her
Kjenner igjen beskrivelsene som er gitt, og ønsker å dele mine opplevelser.
Da jeg,som dere skjønner,sitter bakpå hos Globe, er det vel mest naturlig å gjøre det med en video
Min sjåfør, og ressigør synes det var en god ide, og resultatet bli å finne her om kort tid :-)
Globinen skrev:Artig at vi som "bare" sitter på har fått oss en tråd her
Kjenner igjen beskrivelsene som er gitt, og ønsker å dele mine opplevelser.
Da jeg,som dere skjønner,sitter bakpå hos Globe, er det vel mest naturlig å gjøre det med en video
Min sjåfør, og ressigør synes det var en god ide, og resultatet bli å finne her om kort tid :-)
Her er ruta vi valgte for "bakpåreportasjen" :
Den video'en gleder vi oss til, Globinen!
Regner med litt kommunikasjon mellom deg og Globe også på turen, ikke sant...?
Ikke bare enetale og låtnynning fra fører'n, med andre ord...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Bra! tar jeg sjansen på å mene...
Sitter tilfeldigvis ved en PC hvor høyttalerne er røska vekk...
Så jeg får vente med å se video'en til jeg kommer hematt seinere i dag...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Moro å både se og høre Globinen. Selv kjører jeg nesten aldri med passasjer da KawaSonja kjører sjøl,
men det er klart det må læres både og sitte på og kjøre og det ser ut som du koser deg.
Hils Globe å si at det så ut som det var en kassebil som dro i frå`n ved ett lyskryss på førsten av filmen.
Fin video, Globinen & Globe
Både artig og interessant å høre passasjerens kommentarer
Innbiller meg at Bakpå høres like ut rolig ut når vi er ute og kjører Selv om jeg sjelden forhåndsvarsler om forbikjøringer...
Joda, sjelden no' stres med Bakpå bakpå :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Svein2 skrev:Moro å både se og høre Globinen. Selv kjører jeg nesten aldri med passasjer da KawaSonja kjører sjøl,
men det er klart det må læres både og sitte på og kjøre og det ser ut som du koser deg.
Hils Globe å si at det så ut som det var en kassebil som dro i frå`n ved ett lyskryss på førsten av filmen.
He he he he......kassebilen fikk grønt først...og jeg kan jo ikke kjøre på rødt..tross alt
Jeg har vært påsitter en stund og sitter tett inntil sjåfør og kniper lår/knær godt inn ved akselerasjon og brems, og lener meg med sykkelen i svinger etc. Jeg syntes det blir mer slitsomt å knipe ofte under brå akselerasjoner og oppbremsninger, for å unngå den gyngingen frem og tilbake hele tiden, så akselerer man mykt og jevnt, så syntes jeg turene blir mer behagelig å sitte på. Egentlig er det forferdelig slitsomt til tider...Så kjør mykt og jevnt med passasjer bakpå -Støtter meg til tanken noen ganger, og gjemmer meg for luftmotstanden om det skulle gå litt fort, kryper litt sammen bak sjåføren.
Jeg er for innføring av max 30km/t med passasjer på.Er helt vettaskremt bakpå jeg og helt overbevist om at jeg kommer til å dette av. Nervepils forbruket er høyt for tiden. Bare 1 helg igjen med øvelseskjøring heldigvis.