Hjernen skrev:ZZR-Erling skrev:Har alltid lagret mine 14 motorsykler i kald garasje, og aldri på alle de årene/km
hatt noen problemer eller korrosjon, nøkkelen ligger i rett klargjøring!![]()
Rektig det, vask, voks og polish før parkering så preller event kondens av....
Finnes ikke kondens blandt mitt billige "Crome Vanadium" verktøy i løpet av vintern, og det ligger
for det meste på benken...(kanskje litt rust fordi jeg glemmer å ta det inn noen ganger.... )
Heller ikke noe problem med de tre tråsykklene som står der..
jaja - jeg også

Akkurat sånn hadde jeg det helt til jeg kom ut en kveld med de riktige forholdene og skulle hente noe i garasjen, alt - absolutt alt var dekket av vann. Og da er det ikke bare de synlige flatene men alt - oppå, under, inni, - alt som ikke var hermetisk tettet var dekket av ett lag med vann, og da snakker jeg ikke bare MC, men bil, verktøy, plenklipper, "reservedeler" alt. Først måtte dette oppdages (noe man nok ikke alltid gjør) deretter en uke med varme ryddet jo selvfølgelig opp, men de siste punktene som tørker er de som er vanskeligst å komme til sånn som ledninger og koblinger etc.
Da fikk jeg i grunnen bekreftet at joda teorien stemmer og dette skulle du egentlig vite...... 15 minus i 14 dager slik at alt er skikkelig kaldt og så 2 - 3 dager med regn og fuktig vær!!! Det var ikke noe annet....