Da forventes jo selvfølgelig en utfyllende annmeldelse

Her ser ut til å være de samme 10 watteran, men helt anna pris: http://www.twistedthrottle.com/brand/denali" onclick="window.open(this.href);return false;
Det med watt og lumen lysmengde er ikke det samme. Se for eksempel på de du linket til. De er på 10 W, men gir 900 lumen. Dette gir 90 lumen per W. En Ikea Led spot på 3,4 W gir 150 lumen, noe som er 44,12 lumen per W.Hjernen skrev:1,5 watt er 1,5 watt det vettø Snikker'n!! (ikke for å pirke)....
Men som sagt så øker synligheten stort med slike som en kan
vri litt uten å miste lyskjegla (som ikke er så stor)...
Jeg ville nok ikke satset på bare slike som hovedlys, i 2011 Passaten
jeg kjører som drosje er det 2 watt led, de lyser opp skilt på ca 100 m
men funker ikke som hovedlys!!
EDIT: Jeg sa heller ikke at du hadde bestilt de på Bikevis.....
Det jeg mener er at de du har bestilt og Bikevis Sine er identiske mtp watt...
Jeg skjønte det selv også, men masse er nok også avhenig av elektronikken som styrer LED'n...Snikkeren skrev:Det med watt og lumen lysmengde er ikke det samme. Se for eksempel på de du linket til. De er på 10 W, men gir 900 lumen. Dette gir 90 lumen per W. En Ikea Led spot på 3,4 W gir 150 lumen, noe som er 44,12 lumen per W.Hjernen skrev:1,5 watt er 1,5 watt det vettø Snikker'n!! (ikke for å pirke)....
Men som sagt så øker synligheten stort med slike som en kan
vri litt uten å miste lyskjegla (som ikke er så stor)...
Jeg ville nok ikke satset på bare slike som hovedlys, i 2011 Passaten
jeg kjører som drosje er det 2 watt led, de lyser opp skilt på ca 100 m
men funker ikke som hovedlys!!
EDIT: Jeg sa heller ikke at du hadde bestilt de på Bikevis.....
Det jeg mener er at de du har bestilt og Bikevis Sine er identiske mtp watt...
Men det er klart at det helt sikkert er en del forskjell på de billige som jeg linket til, og de du linket til. Dersom de klarer å få like mye ut av hver W vil det jo si at de jeg lnket til kun har 135 lumen, mot 900 på de du linket til.
Jeg tenkte forresten ikke på de som hovedlys, men som tillegslys. De vil jo helt sikkert hjelpe på å lyse opp litt bedre.
monterte Vision moto-pære i nærlyset på sykkelen i dag, og ble positivt overasket.Lamberghini skrev:Nå har jeg bestilt meg en Philips X-treme Vision Moto-pære, så får vi se om det blir vei i vellinga. Reklamen sier 100% mer lys i forhold til en vanlig pære, så forhåpentligvis blir det litt mer enn det på meg, siden den jeg har nå er så råtten.
Ser at Biltema har kommet med noen lignende, men pittelitt større. 6x6x7.6 cm. Disse er også LED med 900 lumen lysstyrke. Totalpris 998 hvis man kjøper 2:Hjernen skrev:Denne her ser ikke gæren ut da??
http://www.megalys.no/products/solstice ... 0watt-wide
Ca 5 *5 *5 cm, helt perfekte mål...
http://www.bikevis.com/motorcycle-visio ... light.html
Jess, garantert! Du har jo en schvær bøtte av en hovedlykt, som bare skriker etter å få masse lys å sprede utoverLamberghini skrev:Etter litt nattlig turing kan jeg legge til at nærlyset nå faktisk kan brukes til noe. Herlig. Kanskje det blir enda bedre om jeg skifter ut kablene?