Hvilke sykler er det flest av på Mc-siden?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar

Hvilket merke kjører du?

Suzuki
11
11%
Yamaha
19
20%
Kawasaki
16
16%
Honda
17
18%
Triumph
10
10%
Ducati
4
4%
Husqvarna
0
Ingen stemmer
Harley-Davidson
5
5%
KTM
3
3%
Moto Guzzi
3
3%
BMW
6
6%
Andre
3
3%
 
Stemmer totalt: 97

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilke sykler er det flest av på Mc-siden?

Legg inn av MaxTron »

Rottenikken skrev:
MaxTron skrev:Men, seriøst, ser ingen fare for at nån av mine sykkla blir dusinvare nei.
Med den prisen V-max har så er det lite trolig den blir bestselger hmm..
Fz6 derimot som var billig og bra solgte godt og var landets mest solgte sykkel i flere år.
Jepp, og helt sikkert med god grunn, og helt sikkert en kjempebra sykkel...

Men det er ikke noe me'n sånn som æ ser det.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvilke sykler er det flest av på Mc-siden?

Legg inn av Rottenikken »

...joda de får sjel etterhvert som årene går disse mc-ene..
..forøvrig mye av det samme du sier jeg hører fra Harley-folket ;-)
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilke sykler er det flest av på Mc-siden?

Legg inn av MaxTron »

Rottenikken skrev:...joda de får sjel etterhvert som årene går disse mc-ene..
..forøvrig mye av det samme du sier jeg hører fra Harley-folket ;-)
Ja, kanskje æ kjøper er noe sånt om 20-30 år, vist det fortsatt er lov å kjøpe bensin da, en vet aldri :-) OG, en ska aldri si aldri :-)

Sånn som det har blitt de siste ca 10 åra (eller er det mer?) er det vel, desverre, ingen merker som er MERE dusinvare enn Harley :sorry
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvilke sykler er det flest av på Mc-siden?

Legg inn av Rottenikken »

Det er bare 20% av de som kjøper Harley som er "ekte" entusiaster, Max..!
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvilke sykler er det flest av på Mc-siden?

Legg inn av jhn »

MaxTron skrev:
jhn skrev:
MaxTron skrev:Tja, vist en gjerne vil være en av de som har en "dusinvare-modell" så, hver sin smak...
Ja, hver sin smak, det e sant det.
Det e ofte en god grunn til at noen modeller selger godt, på samme måte som det e en god grunn til at andre modeller ikke selger så godt
Har forøvrig aldri valgt sykkel på bakgrunn av hva andre velger. Æ velger en sykkel som passer mitt bruk, og er tilgjengelig i øyeblikket, fullstendig uavhengig av hva den heter og hvor mange/få som har valgt det samme. Driter både langt og tynt i hva andres, og min sykkel heter :vs
Har forresten registrert et fenomen som crasher litt med holdningen du viser i innlegget ditt.
Folk som har en litt sjelden sykkel er ofte medlemmer av modellspesifikke klubber, og drar på treff for å møte andre med samme sykkel, gjerne flere enn et dusin, og reklamerer gjerne både heftig og begeistret for sin sykkel for å kapre flere medlemmer.
Kan man ikke da risikere at det plutselig blir en "dusinvare-modell", det også?
Vi andre trenger jo ikke det, vi møter hverandre overalt :prf
Var det bare ein som beit på? det var jo litt kjedelig, men artig det innlegget som kom :twisted

Men, seriøst, ser ingen fare for at nån av mine sykkla blir dusinvare nei.
Nettop derfor det er arti å treffe de som er like sære en gang eller to i året :D
Hehe, nei det e ikke vanskelig å by mæ opp til dans, æ sier ja med en gang.
Æ skjønne jo at det kan være artig å treffe å treffe andre med like "sære" interesser, ja, ingen problemer med det

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvilke sykler er det flest av på Mc-siden?

Legg inn av JohnnyTh »

Ser ikke ut som sykkelen min heller er dusinvare men det er det siste jeg tenker på. Kjøper den sykkelen jeg har lyst på og råd til. Viktigst for meg er at jeg tror den vil passe mitt bruk. Jeg er svak for plastraketter men hadde lyst på mer touring siden jeg ofte har passe lange turer til jobb og sånt. Så da ble det en GTR, så lang tror jeg at det for min del var et godt valg.

Jeg bryr meg ikke om hva man kjører men at man kjører sykkel. Har noen bekjente som ikke vil snakke om sykkel hvis det ikke er HD og da blir jeg helt trist inni meg. Tenk å være så snevre i tankegangen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvilke sykler er det flest av på Mc-siden?

Legg inn av Rottenikken »

Enig! :thumleft
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvilke sykler er det flest av på Mc-siden?

Legg inn av jhn »

MaxTron skrev: Sånn som det har blitt de siste ca 10 åra (eller er det mer?) er det vel, desverre, ingen merker som er MERE dusinvare enn Harley :sorry
Æ ser ikke noen grunn til å være sorry for det, men man skal ikke se bort fra at det kan snu. Det e vel mere et byfenomen, det e ikke så mange av de og se når man ferdes etter landeveien. Men det e vanskelig å si, en egen rase de Harley-gutta :vs
På 90-tallet skulle jo nær sagt alle ha en custom-sykkel, og da helst en japse virket det som, men det gikk jo ganske fort over. (Hvis vi ser bort fra Intruder og Godtvoksen :vs ) Siden den gang har det vel vekslet litt mellom R og streetfightere.
:-# Holdt på å glemme den virkelig store farsotten, hvem hadde trodd at de store adventure-syklene skulle ta så til de grader av. Ved årtusenskifte visste man knapt hva det var. Trendene tar stadig nye og uventede retninger

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilke sykler er det flest av på Mc-siden?

Legg inn av MaxTron »

Rottenikken skrev:Det er bare 20% av de som kjøper Harley som er "ekte" entusiaster, Max..!
Tja, entusiaster, fanatikere, eller hva det nå er...

Har nesten inntrykk av desto mere nybakt HD-eier, (gjerne handla sin første HD i alder over 50 og) desto ivrigere "entusiaster" er de.
-Rakker ivrigst ned på "riskokere", plastikkraketter, og "pstaraketter" eller hva de kaller det.
-Er ALLER mest HD-uniformert både til hverdag og fest, på jobb og uansett...
-Veldig sjølhøytidelig på sin egen og sykkelens vegne.

Blir noen ganger ganske flau på deres vegne...

De folka æ kjenner som har kjørt HD siden en gang på 80-tallet er mye triveligere og mere avslappet til det hele, men trur ikke de er mindre entusiaster av den grunn.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvilke sykler er det flest av på Mc-siden?

Legg inn av MaxTron »

jhn skrev:
MaxTron skrev: Sånn som det har blitt de siste ca 10 åra (eller er det mer?) er det vel, desverre, ingen merker som er MERE dusinvare enn Harley :sorry
Æ ser ikke noen grunn til å være sorry for det, men man skal ikke se bort fra at det kan snu. Det e vel mere et byfenomen, det e ikke så mange av de og se når man ferdes etter landeveien. Men det e vanskelig å si, en egen rase de Harley-gutta :vs
På 90-tallet skulle jo nær sagt alle ha en custom-sykkel, og da helst en japse virket det som, men det gikk jo ganske fort over. (Hvis vi ser bort fra Intruder og Godtvoksen :vs ) Siden den gang har det vel vekslet litt mellom R og streetfightere.
:-# Holdt på å glemme den virkelig store farsotten, hvem hadde trodd at de store adventure-syklene skulle ta så til de grader av. Ved årtusenskifte visste man knapt hva det var. Trendene tar stadig nye og uventede retninger
HD er for mæ en sykkel som har en egen utstråling, og som har(hadde) noe helt eget.
Var DEN sykkelen som var tøffest, hadde kulest lyd, var den æ drømte om fra første halvdel av 80-tallet og over midten av 90-tallet.
Men når det blir mange nok og du føler du ser de over alt, så er det ikke så eget lengre..|

Derfor æ syns det er litt synd at æ ikke lengre engang gidde å snu mæ når æ høre en HD, men sånn har det blitt.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvilke sykler er det flest av på Mc-siden?

Legg inn av Rottenikken »

MaxTron skrev:De folka æ kjenner som har kjørt HD siden en gang på 80-tallet er mye triveligere og mere avslappet til det hele, men trur ikke de er mindre entusiaster av den grunn.
:thumleft
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvilke sykler er det flest av på Mc-siden?

Legg inn av jhn »

MaxTron skrev:
jhn skrev:
MaxTron skrev: Sånn som det har blitt de siste ca 10 åra (eller er det mer?) er det vel, desverre, ingen merker som er MERE dusinvare enn Harley :sorry
Æ ser ikke noen grunn til å være sorry for det, men man skal ikke se bort fra at det kan snu. .... bla bla ... bla bla ... bla bla ... osv
HD er for mæ en sykkel som har en egen utstråling, og som har(hadde) noe helt eget.
Var DEN sykkelen som var tøffest, hadde kulest lyd, var den æ drømte om fra første halvdel av 80-tallet og over midten av 90-tallet.
Men når det blir mange nok og du føler du ser de over alt, så er det ikke så eget lengre..|

Derfor æ syns det er litt synd at æ ikke lengre engang gidde å snu mæ når æ høre en HD, men sånn har det blitt.
Joda, æ ser den, æ hadde det vel litt på samme måte, men når man finner en ny og bedre drøm, så e det vel liten vits i å savne den nest beste.
Men det e jo sånn æ ser på det

Svar