Ducati deler fra nettet?

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Re: Ducati deler fra nettet?

Legg inn av SuperMorten »

simpson skrev:
ArcticTiger skrev:Deler, utstyr og servaise til Skrangle/Riste-Sykkern
Har du en skrue løs? :knegg
Kjørte en liten koserunde med ArcticTiger forrige uke. Han først, og jeg etter. Jeg trodde et øyeblikk det var jeg som hadde en skrue løs. Jeg hørte bare Ducati-lyd, og ikke noe av min egen.. :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ega16
Motorsykkelen din: .o. .o.

Legg inn av ega16 »

Er det forresten noen av dere ducati folk som har drevet om fordrevet fra 15T til 14T?

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Legg inn av Andreas »

SuperMorten skrev:
simpson skrev:
Kjørte en liten koserunde med ArcticTiger forrige uke. Han først, og jeg etter. Jeg trodde et øyeblikk det var jeg som hadde en skrue løs. Jeg hørte bare Ducati-lyd, og ikke noe av min egen.. :prop:
Hærlig, ikke sant? :thumleft

Brukeravatar
Andreas

Legg inn av Andreas »

ega16 skrev:Er det forresten noen av dere ducati folk som har drevet om fordrevet fra 15T til 14T?
Ja, jeg gjorde det på min Monster S2R 800. De er jo enormt høyt giret orginalt. Brukte nesten aldri 6.gir på den, å 1.gir var veldig langt. Ble som natt og dag når jeg byttet til 14T framdrev! Akselrasjonen "føltes" bedre og :thumleft Dette passer vell kjørestilen til en Hypermotard bedre også vill jeg tro? :-k

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Andreas skrev:
SuperMorten skrev:
simpson skrev:
Hærlig, ikke sant? :thumleft
Ikke noe galt med den lyden nei.. Må nok bare innrømme at det låt litt mer mandig av Ducatien enn av V-stromen... :redface
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ega16
Motorsykkelen din: .o. .o.

Legg inn av ega16 »

Andreas skrev:
ega16 skrev:Er det forresten noen av dere ducati folk som har drevet om fordrevet fra 15T til 14T?
Ja, jeg gjorde det på min Monster S2R 800. De er jo enormt høyt giret orginalt. Brukte nesten aldri 6.gir på den, å 1.gir var veldig langt. Ble som natt og dag når jeg byttet til 14T framdrev! Akselrasjonen "føltes" bedre og :thumleft Dette passer vell kjørestilen til en Hypermotard bedre også vill jeg tro? :-k
Ja de er ikke akkurat giret for norske forhold for å si det sånn. Det høyeste giret jeg har hatt den i til nå er 4. :)

Den er veldig følsom på gassen i rundt 30-40km/t så blir fort litt kenguru dersom man ikke er veldig presis med hånda på gassen. Er det en komplisert afære å bytte framdrev? Må man splitte kjede osv? Antar at et nytt fremdrev ikke koster så mye.

Brukeravatar
Andreas

Legg inn av Andreas »

Man slipper å splitte kjedet. Du må ha verktøy for å justere kjedeslakken da. Den man bruker til å vri bakhjulsnavet med.

-Slakke kjedet maks
-Ta av deksel til drevet på motoren
-Skru ut de tre skruene til clucthslavesylinderen, la den henge i slangen, ikke mist O-ringen (NB!! ikke trykk inn clutchhåndtaket når slaven er tatt av!!)
-Løsne de to små skruene som holder låseplata til drevet
-Vri på låseplata for å ta den av
-Trekk drevet mot deg sammen med kjede, lirk drevet utover og av akslingen samtidlig som du "jobber" det ut av kjedet
-Monter nytt drev og sett sammen alt i "reverse order" :thumleft

Et nytt drev koster vell rundt 200-400,- :D

Svar