Forslag til første sykkel

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Forslag til første sykkel

Legg inn av ZZR-Tom »

ZZR-Erling skrev:og har endel ladeplunder
VFR`n har en svakhet med ladinga og det er etter det eg har forstått, at vist batteriet er begynnt å bli dårlig så har spennings regulatoren eller lade regulatoren eller en eller annen regulator lett for å ta kvelden.
Passer en på å altid ha et bra oppladet batteri så skal vist ikkje det vere problem......har eg da hørt.

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Forslag til første sykkel

Legg inn av ega16 »

Tvillinger, enebarn eller til nød trillinger sier jeg bare :)

Hva med en DRZ400? Tror det er en sykkel som gir mye morro i forhold til effekt/volum, veier bare 146kg og tåler en støyt.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Forslag til første sykkel

Legg inn av ZZR-Tom »

ega16 skrev:Tvillinger, enebarn eller til nød trillinger sier jeg bare :)

Hva med en DRZ400? Tror det er en sykkel som gir mye morro i forhold til effekt/volum, veier bare 146kg og tåler en støyt.
No har no eg eigd V-Twin,R3 og R4. Har også vore borti endunker men eg må seie at favoriten er nok R3.
Men om det er 1 eller 12syl og om motoren er vankel,V,L,R eller W motor så er det heilheten på sykkelen som teller.

ZZR-Erling

Re: Forslag til første sykkel

Legg inn av ZZR-Erling »

ZZR-Tom skrev:
ZZR-Erling skrev:VFR800 e jo rimelig heavy da, og har endel ladeplunder, men ja jo..muligens en grei begynnersykkel. Veier mer enn en Kawasaki Z10000SX feks. De kan senkes noe, og det vil hjelpe på om vekt er et problem. 883 er ennå tyngre da..heh

Ville funnet meg en CB500, Er6 eller noe slikt.
VFR800 er jo lettare en ZZR`n ;-)
Den har også plenty av krefter men når du no dei siste åra er vandt med 1200cc++ og 150hk++ så vil jo en 800cc med 105HK og 85ish NM følest slapt.
Blir litt som at når en er vandt med 1 400 000kr i lønn og må gå ned til 800 000kr, sjølv om 800 000kr er veldig bra lønn for dei fleste så vil det følest lite for deg som er vandt til 1 400 000kr.... :P :p :lol
VFR`n er en god allround asfalt sykkel for nye og erfarne, ikkje best til noke men god til alt som dei seier.
Men eg må seie at VFR`n er muligens litt oppskrytt, god er den men den er ikkje fullt så god som fan-campen skal ha det til.

Huff nå har eg vel banna i kjærka og får søke dekkning :notlistening

PS: Vist det er ny VFR kontra Z1000SX så ja då er Z1000SX mit valg og, men den kom jo ikkje før 2011 og det er ikkje sikkert det er den prisklassen han sikter mot.
ZZR veier 10kg mer enn VFR ja.

Svar