MCnyheter vi har ventet på...?
- Dortmunder
- Innlegg: 336
- Registrert: 11 apr 2006, 09:15
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
- Bosted: Kristiansand
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
He-he-he...Ragnhild skrev:Du og de linjetoerne dine #-o
Neste blir vel at du skal tverstille to SABB seks-tolvere inni ramma på et eller annet obskurt no?
Edit
Liten video med seks-tolveren
http://www.youtube.com/watch?v=uwJEltD9ehc
Det er faktisk en aldri så liten twinvind der ute. Triumph er så absolutt i støtet, Kawasaki med sine ER6 og Versys modeller har gjort det bra i Sverige (ikke like suksessfull i Norge hvor det fortsatt er 'R' og masse kubikk som gjelder...

Egentlig burde TDM'en borres opp til å bli en tusenkubikker, litt endring på utseendet, litt mer effekt og bli omdøpt til f.eks. Yamaha TTS, dvs. 'Twin Thousand Street'

Videre hva gjelder linjetoere:
Til og med denne nydelige Kawasaki 250 viser at linjetoerkonseptet lever i beste velgående.

Så har man jo også disse 'utskuddene', da... som denne linjetoerdieselNeanderen...:


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Er dette det vi har ventet på, tro...?
[img]http://www.bikeport.no/aimages/GreenFly ... 551450.jpg[/img]
eller kanskje denne... :-s :
[img]http://www.bikeport.no/aimages/wakan04_ ... 550452.jpg[/img]

[img]http://www.bikeport.no/aimages/GreenFly ... 551450.jpg[/img]
eller kanskje denne... :-s :
[img]http://www.bikeport.no/aimages/wakan04_ ... 550452.jpg[/img]
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Dortmunder
- Innlegg: 336
- Registrert: 11 apr 2006, 09:15
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
- Bosted: Kristiansand
Må jo være no for gutta boyz som er på sjekker'n :icon_mrgreen:AJ skrev:Er dette det vi har ventet på, tro...?![]()
[img]http://www.bikeport.no/aimages/GreenFly ... 551450.jpg[/img]
Ikke bare reservehjul, men også reservehjelm, sånn i tilfelle det ble no tjangs...
Den første sykkelen på svært lenge som i hvert fall viser noen tegn på praktiske detaljer. Men tror at fronten vil bli ustabil med bare ett gaffelbein.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Den grønne saken der leste jeg om i "Bike" for ikke så lenge siden. Den går på gass! smile:
Det er en engelsk ingeniør (Ex roadracer) som tror han har et svar på miljøkrisen. Han bygget den selv i aluminium rundt en Yamaha XT500 motor, så den veier bare 110kg. Og så konverterte han motoren ( med et kit beregnet til atv ) til å gå på gass. Og det som ser ut som en hjelm er gasstanken, på tvers. Ifølge artikkelen er styringen direkte og uten nervøre tendenser.
Han jobber for tiden med å få produsenter til å få øynene opp for konseptet, med varierende hell. Ikke så rart kansje, han sier selv styling har ingen interesse. Og det vises jo... :laughing7:
Det er en engelsk ingeniør (Ex roadracer) som tror han har et svar på miljøkrisen. Han bygget den selv i aluminium rundt en Yamaha XT500 motor, så den veier bare 110kg. Og så konverterte han motoren ( med et kit beregnet til atv ) til å gå på gass. Og det som ser ut som en hjelm er gasstanken, på tvers. Ifølge artikkelen er styringen direkte og uten nervøre tendenser.
Han jobber for tiden med å få produsenter til å få øynene opp for konseptet, med varierende hell. Ikke så rart kansje, han sier selv styling har ingen interesse. Og det vises jo... :laughing7:
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
Den grønne er helt genial. Bakskjerm som faktisk har en mulighet til å gjøre jobben sin med å hindre sølesprut overalt, reservehjul, gassdrift i tillegg til bensindrift, rett kjørestilling, solide gammeldagse bakfjærer og det ser ut som om den kan bære de fleste bagasjesystemer. Og ikke minst at den har kickstart.
:
Det eneste jeg ikke likte var den løsninga på gaffel.
OG jeg likte innstillingen til ingeniøren. Samme åssen det ser ut bare det gjør jobben sin. :cool

Det eneste jeg ikke likte var den løsninga på gaffel.
OG jeg likte innstillingen til ingeniøren. Samme åssen det ser ut bare det gjør jobben sin. :cool
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
tja, ikke godt å si.Ragnhild skrev:Er dere sikre på at det er bare et gaffelbein på den gass-sykkelen. Trodde jeg skimta et gaffelbein på baksida av forhjulet?
Men det blir jo lett begrepsforvirring med en slik forstilling, den har kanskje ikke gaffelbein etter mine begreper.
Demperen ser ut til å sitte i en forlengelse av styrespindelen, noe som kan være en utfordring å få stabilt mhp vridning.
men å si at konstruktøren ikke er opptatt av utseende blir vel feil, det er ikke ofte man ser skjermer som følger dekkene bedre enn disse. Bakskjermen ser jo nesten ut til å være festet i felgen.
Er det en sykkel eller er det bare fotoshop-produkt?
Det kan jo meget godt være at dette er en photoshop-affære.
Imidlertid er det ikke noe konstruksjonsmessig i veien for å ha drevet på yttersiden av baksvingen, og skjermfestene ned til baksvingen langs felgen. Ett ekstra lager er i grunnen alt som skal til.
Når det gjelder fronten, så ser det ut for meg som om det er en "U" som selve hjulet er festa i, og èn demper/fjær som går opp til styrekrona. Hva man velger å kalle hva, er jo opp til hver enkelt.
Imidlertid er det ikke noe konstruksjonsmessig i veien for å ha drevet på yttersiden av baksvingen, og skjermfestene ned til baksvingen langs felgen. Ett ekstra lager er i grunnen alt som skal til.
Når det gjelder fronten, så ser det ut for meg som om det er en "U" som selve hjulet er festa i, og èn demper/fjær som går opp til styrekrona. Hva man velger å kalle hva, er jo opp til hver enkelt.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Det gjør det også om du klikker på den røde...pelsen skrev:fant nettopp ut at det dukker opp mer info hvis man klikker på bildet av den grønne...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.