ojda skrev:
jonnykr skrev:
Skal du dele ut alle surt ervervede grusruter nå da Jarle? Blir ikke det samme med køkjøring og rushtrafikk der vet du.
Lenge leve fellesskapet og samholdet i Mc-miljøet
Takk
Jarle, fint med litt lengere ruter med et mål i enden
Skal nok snirkle meg oppover ved anledning, å prøve å ikke
lage kø for jonnykr
Fellesskap og samhold?
Jaha? Og når helt nøyaktig oppsto det?
Det er vel ingen som snakker så mye dritt om hverandre, hverandres sykkelmerker og sykkelvalg som MC-miljøet.
Men bortsett fra det:
Så synes jeg det er helt greit å holde noe for seg selv. For dette er skjøre områder som er tur og rekreasjonsområder for andre også, foreldre med barn, hundefolk, syklister, det er hytteområder der og fakta er at om det blir for mye trafikk spesielt av såkalte "grusbuser" hvor målet er å kjøre fortest, ligge sidelengs gjennom hver sving, hoppe over bakkekammer, o.s.v. uten å vite hva og hvem som er på andre siden, så blir et fort konflikter.
Mye av disse områdene er bomveier og jeg vet at folk driter i å betale avgift da risikoen for å bli tatt er minimal. Men dette er privateide områder og bompenger går til vedlikehold. Veiene kan fort bli sperret for for motorsykkelkjøring for "allmennheten" om det blir for mange konflikter.
Dessverre så er det sånn at noen gir f... og kjører som svin også på skauen. De forserer bommer og gir blaffen i om de kjører ulovlig OG, om de dermed risikerer å ødelegge for de som betaler avgift, respekterer sperra veier og prøver å kjøre som folk og vise hensyn.
Det må være en ærlig sak å mene dette synes jeg og ærlighet er for meg viktig.
Dette er ingen kritikk av Jarle, for han er verdens snilleste mann og mener det bare godt.

Men jeg vet også at han tåler at jeg sier min mening.
Jeg er en mann som gjennom erfaring har mistet "trua" på mine omgivelser for mange år siden. Jeg stoler ikke på folk uten videre, da jeg har sett FOR mange som gir f... i alle andre enn seg selv. Derfor synes jeg det er greit å være litt tilbakeholden av årsaker nevnt over her. Og som sagt, dette er min ærlige mening og ikke ment og skrevet som en provokasjon på noen måte.
Om noen BLIR provosert, ja det får bli deres sak.