Valg av tung MC...

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

jongsanim skrev:Ikke helt i riktig gate, men rett rundt svingen tror jeg?

Yamaha XV950R (Bolt) 2014. Skal koste ~133k for R, ~129k for vanlig.

http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... view=media" onclick="window.open(this.href);return false;

Har lyst til å se på en slik når den kommer til Norge (desember har jeg hørt).
XV 950R så jo ut til å være en tøff sak! :)

Dukker opp mange gode forslag her nå, og jeg tror jeg liker best de syklene som drar best på lavt turtall og bråker litt.

Bugatti Monster/Yamaha XV950R/Suzuki Intruder M800/Suzuki GSF 1250A/Harley Sportster XL 883N Iron er favorittene så langt som koster rundt 150.000,- ny.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av jongsanim »

Bjerknez skrev:
jongsanim skrev:Ikke helt i riktig gate, men rett rundt svingen tror jeg?

Yamaha XV950R (Bolt) 2014. Skal koste ~133k for R, ~129k for vanlig.

http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... view=media" onclick="window.open(this.href);return false;

Har lyst til å se på en slik når den kommer til Norge (desember har jeg hørt).
XV 950R så jo ut til å være en tøff sak! :)
.
Enig :P

Hører det er en del forhandlere på tur til Sverige i dag for å få mer info om akkurat denne sykkelen (og sikkert flere, hva vet jeg :P). Ligger en del videoer ute om den på youtube også, Den har vært i USA ett år før Europa.

Det generelle synspunktet fra youtube videoene er at det er en god sykkel, drar godt, fin og manøvrerbar, god lyd.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Jompa »

9 sek fra 0 -100 på Intruderen høres rart ut.
Regner med at den er geara omtrent som " alle andre" sykler og da er du halvveis i 2.gear når du passerer 100.
Og som jeg skrev tidligere, en halvsliten 400-kubikker akser ifra de aller fleste biler.

Hvis akselerasjonen betyr veldig mye, og du er ute etter cruiser, hvorfor ikke sikte mot toppen, Yamaha V-MAX ?
Den har vel den rette blubblubblyden også :sk?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev:9 sek fra 0 -100 på Intruderen høres rart ut.
Regner med at den er geara omtrent som " alle andre" sykler og da er du halvveis i 2.gear når du passerer 100.
Og som jeg skrev tidligere, en halvsliten 400-kubikker akser ifra de aller fleste biler.

Hvis akselerasjonen betyr veldig mye, og du er ute etter cruiser, hvorfor ikke sikte mot toppen, Yamaha V-MAX ?
Den har vel den rette blubblubblyden også :sk?
Hadde jeg hatt en rik onkel eller en bunnløs bankonto så hadde jeg jo ikke trengt å poste her inne i det hele tatt :)
Da er det jo bare å kjøpe det man har lyst på uten å tenke penger :)

Men til mitt bruk så tror jeg at jeg skulle bli fornøyd med en sykkel til maks 150.000,-
jeg vet bare ikke hvilken ennå.

jeg skal vertfall i løpet av uken ta meg en tur ned på "motorsykkelbutikken" her jeg bor og prøvesitte noen og se hva slags inntrykk jeg sitter igjen med. kanskje ombestemmer jeg meg helt med tanke på type sykkel etter å bare ha prøvesittet dem.

Men jeg må inrømme at det sitter langt inne å gi 100.000 mer for en Intruder M1500 kontra en M800. Vertfall hvis aksellerasjonen er såpass som rundt 6sek. fra 0-100km/t. Det tror jeg nok skulle holde :)

EDIT:
kanskje det var skrivefeil og dem mente 0-100mph og ikke km/t?

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Jompa »

Det er vel ikke mange av oss som har verken rik onkel, eller bunnløs konto.
Donald har jo forresten en rik onkel uten at det hjelper han det minste, og kontoen min er bunnløs, det renner ut av den hele tida.

Mph høres mere rett ut, ja.
Bestem deg for hva du vil ha, og prisnivå.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: Bestem deg for hva du vil ha, og prisnivå.
Jeg vet hva jeg vil ha, og jeg vet også prisnivået, men jeg må justere litt på begge disse ønskene siden jeg ikke kan få i både pose og sekk :)

Må uansett prøvesitte noen sykler først, så får jeg komme tilbake med noen erfaringer i løpet av uken :)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Kawagutten »

Jeg har gjort samme feil mange ganger å det er å legge alle kr i sykkel og ikke holde av noe til endringer og utstyr til sykkelen som f.eks. styreforhøyer,skjerm,sal,fothviler og dempere.
Får erfaring med dette etterhvert :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Skal ta meg en tur ned på Leeres Motorsport i Fredrikstad i morgen og prøvesitte forskjellige sykkeltyper for å få et innblikk i hva som passer meg. Kanskje kan jeg allerede i morgen begynne å luke ut diverse sykler som jeg ikke satt komfortabelt på :)

EDIT:
Når jeg ser denne videoen, så vet jeg vertfall hva jeg IKKE skal ha som første sykkel :)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=SkZQ80FaV-k[/video]

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Kawagutten »

Du har vel Alf Graarud og Høiden mc ikke så langt unna heller.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Relax »

http://www.youtube.com/watch?v=a19jg9-pdmM" onclick="window.open(this.href);return false;

Nuff sedd
"Do the right thing"

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev:Skal ta meg en tur ned på Leeres Motorsport i Fredrikstad i morgen og prøvesitte forskjellige sykkeltyper for å få et innblikk i hva som passer meg. Kanskje kan jeg allerede i morgen begynne å luke ut diverse sykler som jeg ikke satt komfortabelt på :)

EDIT:
Når jeg ser denne videoen, så vet jeg vertfall hva jeg IKKE skal ha som første sykkel :)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=SkZQ80FaV-k[/video]
Nå, den har jo aksellerasjon nok ? Da skulle minst ett av kriteriene dine være oppfylt,
og om du i tillegg sitter godt på den ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev:
Bjerknez skrev:Skal ta meg en tur ned på Leeres Motorsport i Fredrikstad i morgen og prøvesitte forskjellige sykkeltyper for å få et innblikk i hva som passer meg. Kanskje kan jeg allerede i morgen begynne å luke ut diverse sykler som jeg ikke satt komfortabelt på :)

EDIT:
Når jeg ser denne videoen, så vet jeg vertfall hva jeg IKKE skal ha som første sykkel :)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=SkZQ80FaV-k[/video]
Nå, den har jo aksellerasjon nok ? Da skulle minst ett av kriteriene dine være oppfylt,
og om du i tillegg sitter godt på den ?
Joda, men tror ikek dette er noen sykkel for en sylfersk MC'er, hehe.
Blit litt voldsomt.

Selv om jeg har pengene til å kjøpe den, så er jeg nok ikke ute etter noe sååå voldsomt. jeg liker meg nok beste med mer krefter på lavere turtall :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Om 20min går turen til "motorsykkelbutikken" for å prøvesitte noen sykler, så får jeg se hva jeg liker å ikke :)

Kommer med min første bittelille erfaring her så fort jeg kommer meg hjem :)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Valg av tung MC...

Legg inn av Flanker »

Et lite Word of Warning når det gjelder "prøvesitting" i butikk: Det er ingen erstatning for en god times prøvetur. En sal som umiddelbart kjennes bekvem ut i butikken kan vise seg å være et torturinstrument etter 40 min. En hel haug med variabler som du bare ikke får prød skikkelig uten fart og tid... Jeg hadde aldri kjøpt sykkel uten å ha prøvekjørt først, og da helst min. 1 time.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Flanker skrev:Et lite Word of Warning når det gjelder "prøvesitting" i butikk: Det er ingen erstatning for en god times prøvetur. En sal som umiddelbart kjennes bekvem ut i butikken kan vise seg å være et torturinstrument etter 40 min. En hel haug med variabler som du bare ikke får prød skikkelig uten fart og tid... Jeg hadde aldri kjøpt sykkel uten å ha prøvekjørt først, og da helst min. 1 time.
Jeg tenkte mest på selve sittestillingen jeg da i forhold til styret etc.

Noe kjøp blir det ikke uansett på leenge ennå. Først må lappen ta's også skal det prøvekjøres etc. Men jeg får vertfall en pekepinn etter litt prøvesitting. Skal ogeå prøvesitte en Ducati Monster i dag :)

Svar