Hanekleiva stengt pga ras

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hanekleiva stengt pga ras

Legg inn av mortenolb »

http://tb.no/nyheter/kostbare-veiskader ... -1.8029201" onclick="window.open(this.href);return false;

Fredag, håper dem på! :P

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Hanekleiva stengt pga ras

Legg inn av Carpa »

Noen som vet om Hanekleiva er åpen igjen?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hanekleiva stengt pga ras

Legg inn av SuperMorten »

Tenkte jeg skulle si at jeg kunne kjøre der og sjekke i morgen tidlig, men vi får se an formen etter nattevakta.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ZZR-Erling

Re: Hanekleiva stengt pga ras

Legg inn av ZZR-Erling »

Kjørte der onsdag. Det er åpent!

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Hanekleiva stengt pga ras

Legg inn av PCP »

I dag var jeg tilbake for en herlig tur/retur i vår alles kjære kleiv, for første gang etter åpningen. :yeyeye

Men noe som slo meg da, var at jeg lurer veldig på hva det egentlig er som gjør at man i Norge rett og slett ikke klarer å lappe asfalt uten at det fremstår som noen barn har vært å slengt på en bøtte asfalt, og tråkket det litt tilfeldig til.

Har det med opplæring og metoder, handler det om økonomi, utstyr, eller hva er problemet? :scratch

Denne veien har vært stengt lenge, så tid kan umulig være en faktor. Og man trenger ikke dra lenger enn til Sverige for å se noe helt annet. I år har jeg hatt to turer dit, en gang over ved Kongsvinger hvor jeg siden havnet på lappverks-vei, og neste gang fra Årjang mot Lennartsfors. På flere av disse stedende tenkte jeg, Å nei, here we go med hopp og sprett, da veien så ut som det hadde vært avholdt VM i lapping, og i diverse forskjellige farver. Men som ved ren magi (etter norske mål) klarer jeg ikke kjenne overganger, eller selve lappeområdet i det hele tatt. Det er 100% smooooth, enn så vilt det tidvis ser ut.

Er det fler som har lurt på dette, eventuelt har noen tanker om det?
Hvilket parti bør jeg stemme om jeg skal ha sømløs lapping? :P :p

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hanekleiva stengt pga ras

Legg inn av SuperMorten »

PCP skrev:I dag var jeg tilbake for en herlig tur/retur i vår alles kjære kleiv, for første gang etter åpningen. :yeyeye

Men noe som slo meg da, var at jeg lurer veldig på hva det egentlig er som gjør at man i Norge rett og slett ikke klarer å lappe asfalt uten at det fremstår som noen barn har vært å slengt på en bøtte asfalt, og tråkket det litt tilfeldig til.

Har det med opplæring og metoder, handler det om økonomi, utstyr, eller hva er problemet? :scratch

Denne veien har vært stengt lenge, så tid kan umulig være en faktor. Og man trenger ikke dra lenger enn til Sverige for å se noe helt annet. I år har jeg hatt to turer dit, en gang over ved Kongsvinger hvor jeg siden havnet på lappverks-vei, og neste gang fra Årjang mot Lennartsfors. På flere av disse stedende tenkte jeg, Å nei, here we go med hopp og sprett, da veien så ut som det hadde vært avholdt VM i lapping, og i diverse forskjellige farver. Men som ved ren magi (etter norske mål) klarer jeg ikke kjenne overganger, eller selve lappeområdet i det hele tatt. Det er 100% smooooth, enn så vilt det tidvis ser ut.

Er det fler som har lurt på dette, eventuelt har noen tanker om det?
Hvilket parti bør jeg stemme om jeg skal ha sømløs lapping? :P :p
Tror ikke det hjelper uansett hvem du stemmer på. Her i feltet hvor jeg bor, kommer det av og til en gammel pickup med noen kommuneansatte slusker som skal tette hull. I våres fylte de hullene med noe som lignet blomsterjord. Så var de tilbake en gang til og hadde i noe annet som ikke var asfalt, før de var tilbake en tredje gang, og denne gangen er det ihvertfall solid masse. Ikke bare småstein på veien. Om det er kunnskap eller arbeidsmoral skal jeg ikke si noe om, det vet jeg ikke.
Dersom du hører om et politisk parti som vil etter- eller videreutdanne våre kommuneansatte "håndtverkere", vær så snill å si i fra :knegg

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1607
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Hanekleiva stengt pga ras

Legg inn av Kjellrf »

De skal vel egentlig bruke en vibrator for å få det fint og slett, men var visst ikke alltid den var iorden...

Til syvende og sist, er det manglende yrkesstolthet som gir dårlige resultater.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar