Enig i det, jeg legger meg ofte i 150-160 km/t jeg og da det føles behaglig både i bil og på sykkel. Men kun hvis det er lite annen trafikk. Er det mye trafikk eller mørkt så blir farten som regel 120-130. Men jeg mener fremdeles at behovet for å kjøre over fartsgrensen er mye mindre når det er 130 en hvis det er 100.TBI81 skrev:Mulig jeg er i mindretall men rundt 150 km/t er helt innenfor komfortgrensa på transport. Det føles igrunn svært så rolig og avslappet og er der sykkelen legger seg dersom jeg ikke 'følger med'. Over dette må det konsentreres mer og vinden begynner som smått å merkes (dette kommer selvsagt an på type sykkel). Ser dog ingen problemer med å ligge å cruise i overnevnte hastigheter på norske motorveier, annet enn potensielle økonomiske (noe som er hovedgrunnen til at det skjelden praktiseres)..
Gjennom tyskland i sommer lå jeg oftes i 150 men i de landene med 130 begrensning så var det helt greit, for det føles fort nok.
Kanskje bortsett fra en gang i Ungaren. Jeg kjedet meg på kjedelig hovedvei. Litt usikke på om det var 120 eller 130, men jeg dro på litt bare for å få litt avvekslig. Langt unna lå det to biler men det var fremdeles lenge til jeg tok igjen dem selv om nåla pekte ned mot 200. Når det var 4-500 meter bak den bakerste kom det plutselig på blå blinkende lys på taket. Jeg slo av ganske fort på farten og så at denne talbolt politibilen stoppet bilen forran meg...
Var ganske glad da...
Disclaimer: selvsagt må det ha vært feil på speedometeret for så fort kjører jeg jo aldri.