Din oppsummering av MC-sesongen 2013?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Din oppsummering av MC-sesongen 2013?

Legg inn av Flanker »

En kort oppsummering fra min side... Totalt ca. 8000 km. kjørt i år, noe som ikke er allverden. Men med to unger i transportalderen, samboer, bikkje og 100% jobb er det et tall jeg er godt fornøyd med.

Min bedre halvdel har i år virkelig fått blod på tann, og er med som passasjer stadig oftere. De beste MC opplevelsene har vi i år hatt sammen, noe jeg setter stor pris på. Turmessige høydepunkter:

- Telemarkstur i juni: 2 netter på hotell i Vrådal, sykt varmt vær og fantastiske veier.
- Helgetur til Fjällbacka i Sverige.
- Dagstur i et magisk høstvær til Tinnoset.

Men den største høydaren i år har vært ny sykkel: BMW R1200GS ble kjøpt inn. For en sykkel!

Kun en enste liten nedtur: Regndressen fra Jofama, som man skulle tro var høy kvalitet, lekker i skrittet. Anskaffelse av ny står høyt på lista over ting som må fikses før neste sesong.

For mer detaljer om alt dette og bilder henviser jeg til loggen min. Link i signaturen ;)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Din oppsummering av MC-sesongen 2013?

Legg inn av Bjerknez »

Flanker skrev:
Men den største høydaren i år har vært ny sykkel: BMW R1200GS ble kjøpt inn. For en sykkel!

Kun en enste liten nedtur: Regndressen fra Jofama, som man skulle tro var høy kvalitet, lekker i skrittet. Anskaffelse av ny står høyt på lista over ting som må fikses før neste sesong.
Skulle jeg kjøpe meg en Adventure sykkel en gang så er BMW R1200GS eller evt. KTM 1200 et must. Virker som noen ekstremt allsidige og flotte sykler dette :)

Men er du sikker på at det ikke er innvendig lekasje da? :knegg

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Din oppsummering av MC-sesongen 2013?

Legg inn av Olav K »

2013 blei det beste året sålangt, MC messig...
Naturlige hovedpunkter er nok Jr's oppkjøring på lett MC i juni og dagen den 20. Juli når jeg hentet Street Triplen min.. Very nice.
Men før den tid hadde jeg flere dagsturer sammen med Jr, og aleine, på den gamle rullatoren min ( XTZ 660 ), bla var turen "Hardangervidda rundt" fra Odda og over Haukeli, Rjukan, Imingfjell og Geilo en sann nytelse... Jeg har nå glemt at jeg hadde alvorlig sår rumpe etterpå... Haha.
Eller så var det mange fine dagsturer av ymse slag, bla flere inn i Ryfylket og i nærområdet... Mitt MC liv er jo preget av dagsturer, sålangt iallefall.
Men blir sikkert en endring neste år, i og med jeg har fått nye kollegaer i den nye jobben, og Stian som nettopp har fått seg ny sykkel er klar for langtur :-D
Så det er bare å takke for i år, folde hendene og be om like mye godvær i 2014.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Din oppsummering av MC-sesongen 2013?

Legg inn av Flanker »

Bjerknez skrev:Skulle jeg kjøpe meg en Adventure sykkel en gang så er BMW R1200GS eller evt. KTM 1200 et must. Virker som noen ekstremt allsidige og flotte sykler dette :)

Men er du sikker på at det ikke er innvendig lekasje da? :knegg
Tjaaaaa. Man skal aldri si aldri, men visse ting taler i mot det. Alder er en, ingen kjente prostataproblemer heller. Det våte var også kaldt, og kjøredressen var mer våt enn underbuksa, noe som tyder på at kilden var utvendig. Ikke luktet det piss heller, så jeg går for ny regndress. Skulle den også mot formodning lekke i skrittet får jeg vurdere andre typer produkter fra f.eks. Tena til 2015-sesongen ;)

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Din oppsummering av MC-sesongen 2013?

Legg inn av evike »

Enda et flott år med passelig mange kilometer. I år igjen hadde vi ferie litt for tidlig og kom hjem når godværet kom. England rundt ble ikke så mye rundt som vi egentlig hadde tenkt, så vi brukte "nødutgangen" og reiste tilbake til Fastlands-Europa litt tidligere enn opprinnelig tenkt og brukte noen dager ekstra i Frankrike/Belgia/Tyskland i stedet. Fått med oss mye.

Jeg kan ikke fortelle hvordan en vei med 22% helling og skiltet med svingete vei, faktisk ser ut, for da snudde vi og kjørte en annen vei. Enkelte småting er det ikke så moro å finne ut av. Oppover ville nok vært mulig, men nedover fristet ikke.

Ace Café i London, privat overnatting og artig sight-seing til ting turister vanligvis ikke finner, postkort-skjønne engelske småbyer, Le-Shuttle mellom Dover-Calais, Villa Løwenherz, Hotell Winterberg, Torstreffet selvfølgelig og alle de herlige MC-vennene vi har fått rundt omkring, er bare noen av stikkordene for i sommer.

Har allerede begynt å tegne noen streker på det digitale kartet for neste års tur, som kommer til å gi nesten det dobbelte i kilometer av årets ferie.

Takk for i år!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: Din oppsummering av MC-sesongen 2013?

Legg inn av Alas »

Første året på lenge jeg har virkelig kost meg på sykkel!

Første utenlandstur på sykkel, første tur på grusvei, første tur med full oppakning osv. Mange førester iår egentlig.

Begynte året med en Suzuki DRZ som ble solgt i begynnelsen av Juni og en ny Triumph Toger 800 XC ble kjøpt inn. Fikk meg vel 6000km på den før den ble satt til vinterlagring igår.

Veldig fornøyd med sykkelen, klarer seg både på grus og på 90 mil lange dagsetapper på Autobahn.

Noen små forbedringer til neste år og jeg er klar for enda flere km.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Din oppsummering av MC-sesongen 2013?

Legg inn av Jompa »

Kort oppsummering.
Noen kveldsturer, ett treff og en Nordkapptur. Og timevis med skruing......


En av de første ettermiddagsturene
fjelltur 009.jpg

På tur til Gællivarretreffet
DSCF2423.JPG

Nordkapp
DSCF2545.JPG
Og enda en kveld i garasjen.......
DSCF2393.JPG
Fornøyd ? Ja.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Icetwins
Innlegg: 90
Registrert: 29 aug 2013, 22:12
Motorsykkelen din: Dragstar 650

Re: Din oppsummering av MC-sesongen 2013?

Legg inn av Icetwins »

Tja, beste sommeren så langt i livet! Fikk jo lappen en varm sommerdag i juli så det sier vel seg selv. :-k har også iløpet av sommeren funnet ut at mc er jo det beste som man kan finne på, har jeg rett??

Har også bestilt noen deler, så vinteren skal brukes til skruing.

Får vel også slenge med at bilteorien ble bestått idag, og oppkjøring 21. November. Ikke bli så alt for sint siden jeg nevner kjedelig bil kjøring på et mc forum. :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Din oppsummering av MC-sesongen 2013?

Legg inn av AJ »

Icetwins skrev: Ikke bli så alt for sint siden jeg nevner kjedelig bil kjøring på et mc forum. :thumleft
Det går nok bra :knegg .

De fleste av oss er avhengig av de kjedelige greiene der i noen få måneder framover nå, dessverre...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Icetwins
Innlegg: 90
Registrert: 29 aug 2013, 22:12
Motorsykkelen din: Dragstar 650

Re: Din oppsummering av MC-sesongen 2013?

Legg inn av Icetwins »

Hehe :-)

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Din oppsummering av MC-sesongen 2013?

Legg inn av gsx750_80 »

Sesongen startet omkring 10. april, med jobbpendling på totalt 76 km hver dag. Siste tur til jobb med mc ble unnagjort for snart et par uker siden. Ninja 250R'en hadde ca 8900 km på telleren ved sesongstart, og ca 15635 km i skrivende stund, såvidt jeg husker.
I april ble også en Honda CB 1100 F Super Bol D'or innkjøpt, men den ble vel antakelig kjørt 30-40 mil i løpet av sesongen. GSX 750'en ble brukt til småturer. Lengste tur gikk til Storsjøyran i Østersund, i strålende vær. Håper å kjøre mc til Yran ( http://www.yran.se" onclick="window.open(this.href);return false; ) igjen neste år. I så fall blir det 4. år på rad. Skogsløpet for veteransykler deltok jeg på. Meget bra arrangement på Stjørdal / Storsand camping (mellom Trondheim og Stjørdal).
Det var svært lite nedbør på mc-turene i 2013, mens inntrykket fra 2012 var at det da regnet storparten av dagene jeg jobbpendlet med mc.
Heldigvis ingen uhell. (Bank i bordet!)
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Din oppsummering av MC-sesongen 2013?

Legg inn av DrGreve »

gsx750_80 skrev:Sesongen startet omkring 10. april, med jobbpendling på totalt 76 km hver dag. Siste tur til jobb med mc ble unnagjort for snart et par uker siden. Ninja 250R'en hadde ca 8900 km på telleren ved sesongstart, og ca 15635 km i skrivende stund, såvidt jeg husker.
I april ble også en Honda CB 1100 F Super Bol D'or innkjøpt, men den ble vel antakelig kjørt 30-40 mil i løpet av sesongen. GSX 750'en ble brukt til småturer. Lengste tur gikk til Storsjøyran i Østersund, i strålende vær. Håper å kjøre mc til Yran ( http://www.yran.se" onclick="window.open(this.href);return false; ) igjen neste år. I så fall blir det 4. år på rad. Skogsløpet for veteransykler deltok jeg på. Meget bra arrangement på Stjørdal / Storsand camping (mellom Trondheim og Stjørdal).
Det var svært lite nedbør på mc-turene i 2013, mens inntrykket fra 2012 var at det da regnet storparten av dagene jeg jobbpendlet med mc.
Heldigvis ingen uhell. (Bank i bordet!)
To fra klubben var på skogsløpet i sommer, far og sønn. Eldste på en flott CB750 og sønn på en DKV350, 1933 modell. Ligger 2 videoer på klubbkanalen.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=bRe7k_53TNs[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=uTvxHpaWfiY[/video]
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ZZR-Erling

Re: Din oppsummering av MC-sesongen 2013?

Legg inn av ZZR-Erling »

Dette er grovt sett hva jeg har gjort i 2013:
har eid og eier noen av disse:
ZZR1400 -08
Tiger 800 Roadie -13
K1300S Dynamic -13
+ YZ250F -09

De to siste står i kjellerstua her :)

Grovt sett ble det: Sognefjellet via Valdresflya 24-26 mai med overnatting på Elvstua og Kinsarvik Camping:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Tur til hytta på Løp via Kystriksveien og Trollstigen:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

23-25 aug, til Røros:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Gixxer uten skilt :|

Bilde


9-18 sept, Alpetur:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Også litt cross på tampen:
Bilde

Bilde

Gta5freak
Innlegg: 105
Registrert: 15 okt 2012, 17:19
Motorsykkelen din: honda cbr 650 2023
Sted: horten

Re: Din oppsummering av MC-sesongen 2013?

Legg inn av Gta5freak »

den var vel grei, fikk jo lappen i september og mc fikk jeg i slutten av september. så gikk glipp av varmen, men har rukket og hatt det gøy og har kjørt over 3000km. Kan ikke vente til og oppleve sommeren.
Honda cbr650 2023
Honda cbr500 2019
Honda cbr125 2007

Svar