Generell advarsel mot PostNord

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av spiritofwinter »

Har sett denne tråden et par ganger før, og har tenkt litt på problemene som enkelte har opplevd med PostNord når jeg har fått det som et alternativ.

Nå i sommer hadde jeg et par tilfeller der jeg enten ikke hadde noe annet alternativ, eller alternativet var vesentlig dyrere. Begge ganger leverte PostNord til avtalt tid(eller før). Fremdeles ikke helt sikker på PostNord, men det blir bedre for hver pakke :D

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av norse900 »

Går å venter på nytt trekk til salen på sykkelen min, og beklageligvis så måtte dette sendes med kurer. Så hva skjer?? Joda, beskjed om at de har vært innom, og at de har lagt igjen lapp... Det var ingen lapp, nei, og enda verre, -både kona og jeg var hjemme på det tidspunktet de hevder å ha vært her, endatil det var midt på dagen.

Ringte og sjekket opp, men fikk beskjed om at de måtte prøve en gang til før de la den igjen på det lokale postkontoret, endatil selgeren har merket forsendelsen med at pakken skulle legges igjen på postkontoret dersom den ikke ble levert første gang... Så da må jeg trolig vente til i overmorgen for å hente noe jeg kunne ha hentet i dag... Dette lukter det rett og slett vondt av, og attpåtil driver de og konkurrerer med posten... SVINDEL kaller jeg det!!
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av Con »

Ser det er flere enn meg her med dårlige erfaringer.

Bestilte dekk fra motorsykkeldekk.no som skulle bli levert med Postnord her i dag mellom klokken 17:00 og 21:00.
Sporte pakken ca klokken 20:00 siden jeg syntes det begynte å bli seint og fikk opplyst at det var lastet på bil klokken 17:06. Greit, tenkte jeg og ventet videre.
Jeg satt for øvrig utenfor inngangsdøren og vasket og oljet opp div på sykkelen. Så jeg hadde full oversikt om noen nærmet seg huset.
Klokken 20:39 fikk jeg ett anrop på telefonen som ble lagt på så fort at selv om jeg satt med telefonen i hånden hadde jeg ingen sjangs til å rekke å svare, og når jeg prøvde å ringe opp igjen var telefonen av.

Jeg sporte på nytt pakken og fikk opp: "1 av 1 kolli - Sendingen er ikke levert mottaker, mottaker ikke tilstede
30.09.2014 20:37, BERGEN, Norge"

Her er det flere ting som skurrer! For det første var jeg ikke bare hjemme, men satt også utenfor huset. Og registrerte ikke andre enn katten i nærheten av meg! Så ikke tale om at de har vært her!
Og det tapte anropet kom klokken 20:39. Altså etter at de allerede hadde bestemt seg for at jeg ikke kom til å være til stede..

De kan vente seg en lekse av de sjeldne i morgen! Jeg har sløst bort den første regnfrie kvelden på lenge på å sitte her å vente på noe som ikke kom!

Hva skjer nå? Leverer de det på posten eller gjør de seg selv til enda større kjeltringer ved å i tillegg kreve lagerleie og fakturere for forsøkt utlevert?
"If it ain't broke, fix it!"

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av gbruaset »

Con skrev:Ser det er flere enn meg her med dårlige erfaringer.

Bestilte dekk fra motorsykkeldekk.no som skulle bli levert med Postnord her i dag mellom klokken 17:00 og 21:00.
Sporte pakken ca klokken 20:00 siden jeg syntes det begynte å bli seint og fikk opplyst at det var lastet på bil klokken 17:06. Greit, tenkte jeg og ventet videre.
Jeg satt for øvrig utenfor inngangsdøren og vasket og oljet opp div på sykkelen. Så jeg hadde full oversikt om noen nærmet seg huset.
Klokken 20:39 fikk jeg ett anrop på telefonen som ble lagt på så fort at selv om jeg satt med telefonen i hånden hadde jeg ingen sjangs til å rekke å svare, og når jeg prøvde å ringe opp igjen var telefonen av.

Jeg sporte på nytt pakken og fikk opp: "1 av 1 kolli - Sendingen er ikke levert mottaker, mottaker ikke tilstede
30.09.2014 20:37, BERGEN, Norge"

Her er det flere ting som skurrer! For det første var jeg ikke bare hjemme, men satt også utenfor huset. Og registrerte ikke andre enn katten i nærheten av meg! Så ikke tale om at de har vært her!
Og det tapte anropet kom klokken 20:39. Altså etter at de allerede hadde bestemt seg for at jeg ikke kom til å være til stede..

De kan vente seg en lekse av de sjeldne i morgen! Jeg har sløst bort den første regnfrie kvelden på lenge på å sitte her å vente på noe som ikke kom!
Så utrolig irriterende!! Greit å vite at servicen hos de er så som så!

Hva skjer nå? Leverer de det på posten eller gjør de seg selv til enda større kjeltringer ved å i tillegg kreve lagerleie og fakturere for forsøkt utlevert?
Så utrolig irriterende!!Men har også mye blandet erfaring med Posten også. For det første er det vanvittig dyrt å sende brev/pakker/post i Norge, og ikke minst ut av landet, men har blitt hakket bedre etter at det har kommet post i butikk, istedenfor bare åpningstider i kontortiden. For det andre er de utrolig glad i å fortolle, og ikke fullt så glad i å gi tilbake pengene dersom varen sendes tilbake til utlandet, dersom varen blir returnert/byttet/ sendt reklamasjon på osv

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av Con »

Med posten får jeg i det minste varen...

Nå har jeg sløst vekk nok en kveld på å vente på de.
Fikk sms før i dag at de skulle få kjørt det ut. Men ingenting har dukket opp, og på sporingen står det at det fremdeles befinner seg på terminal..
Begynner å se ut som rein svindel for å skaffe seg penger for lagerleie det her! :(
"If it ain't broke, fix it!"

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av Pollti »

En må velge leverandør med omhu ! DHL er grisedyre ihvertfall. Tyske DP,danske DB og KR er greie, ikke noe toll eller tull eller noen som helst krav om noe som helst. US mail er litt opp og ned. Pakka levert på døra av Postmannen. Som aldri er blitt seg selv etter siste pakka jeg fikk levert :knegg Men det er en annen historie. :lol

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av Con »

Det må ha vært noe skikkelig griseri :lol

Er spent på om de kommer til å prøve å ta betalt for noe.
Har kvitteringen fra motorsykkeldekk.no og der står det spesifisert at jeg har betalt for både varen, frakt og toll.
Regner med det burde holde om de prøver seg på noe?
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av kjellv »

Jeg har ikke prøvd PN privat, men er svært imponert over dem i jobbsammenheng. Blant annet når det gjelder levering av deler fra Yamaha.
Yamaha sitt sentrallager i Europa ligger i Amsterdam. Bestiller jeg varer for eksempel på mandag før kl 13:00, har jeg varene vanligvis på onsdag kl 09:00 med PN. Dette er da bestilt på normal måte. PN har da vanligvis hånd om varene fra kl. 22:00 i Oslo kvelden før jeg har dem.
Tidligere fikk vi varene med Posten. Jeg regnet da normalt 5 arbeidsdager for levering av varer fra Yamaha på normale bestillinger.

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av Con »

Problemet er vel at som privatperson er du verdt lite som kunde.

Jeg bruker de mye i jobbsammenheng, og da fungerer det greit. Da er det ett helt annet kjørekontor og helt andre sjåfører som står for frakt og behandling.
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av Flanker »

Kan jo tenkes at det er er råttent eple eller to på sjåfør/lager siden akkurat der du bor. Nå har jeg ikke brukt dem mye, men de har alltid levert punktlig og ringt i forkant for å spørre om noen er hjemme osv.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av Voodoodoo »

Får lever dekka med postnord her og. Ringer alltid i god tid og leverer som han skal så det er nok enkelte sjåfører som er problemet. Dokumenter det som har skjedd og gi tilbakemelding. Hadde jeg hatt en slik skunk i arbeid hadde jeg satt pris på det.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av Con »

Fortsatt ikke fått dekket.. Og det virker ikke som jeg blir trodd der heller.. Kan ikke akkurat si meg fornøyd! Håper jeg får det i morgen.
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av RuneMC »

Har fått dekk endel ggr fra motorsykkeldekk.com via PostNord.

Prosedyren de bruker her fungerer, men er litt treg.

1) De mottar varen på lokalt lager
2) De sender vanlig brev i posten med info om at varen er klar til utkjøring og at jeg må velge utkjøringsalternativ

Dvs jeg stusser på at de bruker brev som tar 2-3 dager kontra en tlf.
Videre blir det da tett opp til når de begynner å ta betalt for lagerleie. (Har unngått det til nå).

Pkt 2 kan unngås om man følger med som en smed på trackingen...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av Con »

Fikk hentet dekket selv i dag. Fikk det overlevert sammen med en beklagelse.
Hadde heldigvis tekstmeldinger fra de som bevis på at de ikke har fulgt opp leveransen slik de skulle.
"If it ain't broke, fix it!"

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Generell advarsel mot PostNord

Legg inn av LordShaft »

Jeg bestilte en pakke fra MyRevolution forrige uke.... Vanligvis får jeg meldig på telefonen, at pakken kan hentes på det lokale postkontoret osv osv.... Vanlig rutine.

Men ikke denne gangen. Denne gangen får jeg et brev i posten, fra PostNord... Meldig om ankommet gods.
Jeg må inn på hjemmesiden deres å avtale utkjøring? Er det andre som har opplevd dette?

For det første, dette er jo forbanna unødvendig i forhold til levering. Det går jo fort en uke i stede for 2 - 3 dager med postgang?? :-k
Ikke har jeg bedt om det heller?

Er det slik postgangen blir framover? Har postnord tatt over det meste av bring sine tjenester?

Svar