jhn skrev:ZZR-Erling skrev:KydeX skrev:SuperMorten skrev:Så vidt jeg kan se, er det ikke noe informasjon jeg trenger sånn rett opp i øya, uten at det kan vente til det passer meg å se ned.
En ting - Farten. Det skal utrolig lite til å bryte fartsgrensen på motorsykkel, spesielt i 40 soner og slikt. Da kunne det vært praktisk å ha farten i synsfeltet. Men det måtte vært integrert i visiret, jeg gidder ikke å ha en svær dings hengende utenpå hjelmen. Det får være nok med kommunikasjonsmodulen som stikker ut.
Nei, når jeg bryter fartsgrensen, så bryter jeg den bevist, stort sett.
Jeg vil ikke ha noe "fjas" opp i synsfeltet, der skal jeg SE hvor jeg kjører, og intet annet!

Helt enig Erling, man har kjørt bil og mc så lenge at man stort sett vet instinktivt hvilken side av grensen man er på. Jeg har heller aldri opplevd et så akutt behov for å se på speedometeret at tidsforskjellen mellom head up og vanlig dashbord skulle være avgjørende for noe som helst.
Det kan se ut som om man prøver å finne gode argumenter for dette, men sliter kanskje litt

.
Eneste gode argumentet jeg ser er "stilige greier"
Helt som jeg skulle sagt det selv. Går det i 42 km/t i 40 sona, så har jeg tid til å se ned på speedometeret for å korrigere (yeah right

) Tøft ja, men enda flere forstyrrende dingser på batteri som skal ha strøm. Men det er en fri verden, stort sett, og folk gjør som de vil.
Sent from my iPhone using Tapatalk