Før jeg fortsetter: Jeg sier ikke at dette er noe forsvar, det er bare litt av hverdagen vår, og det er jævlig frustrerende.RuneMC skrev:@mortenolb - aktuell DHL-lastebil kom på E18 rett etter hovedkontoret til DHL ved Skedsmokorset, så da vil jeg anta at den kom derfra. Da synes jeg det faktisk ikke er for mye å forvente at DHL håndterer dette bedre. Kunne f.eks. hatt en utkjørings-port med børste som tilpasset seg høyden og fjernet snø/is fra toppen. Tross alt meget stor sjanse for at flak løsner når det inn mot Oslo er både oppoverbakke og 100-sone. (Og grunnen til at jeg skrev "yrkessjåfør", for såpass burde sjåføren også forutsett... )
Det er ikke sånn at de gidder å bruke penger på noen tiltak som gjør det mulig for oss å enkelt fjerne is fra taket. Angående utkjøringsport, så vil jeg ikke tro dette er en mulighet Det som er en mulighet er en rampe man kan kjøre inntil hvor man kan gå opp og faktisk få mulighet til å dytte en lang kost over for å få av det som ligger oppå. Disse er det noen få av.
En annen ting er at det ikke nødvendigvis er enkelt å vite at det faktisk er is oppå der. Som i høst, så var det plutselig is oppå der selv om det ikke hadde vært minusgrader, så presenning opererer tydeligvis med et annet frysepunkt enn naturen. 2-3 varmegrader, og is på taket. (Det hadde ikke vært natt, det hadde akkurat vært dag, og enda varmere. Begynner på jobb i kveldinga og slutter på morgenen)