Spidairs logg...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Tomgsx-r »

Snikendeugle skrev:Nøkkelen er å ikke snakke om det så høyt :) De fleste klarer å ta en moralprek med seg selv og tar vurdering deretter uten å få side opp og side ned fra andre om hvor dumt det er at du ikke har den "A'en" på plastikkkortet fra staten :)

Dette har det vært hete diskusjoner på for blant annet Bjerknez sin del også. Hvor mange hadde brydd seg om førerkortet om det f.eks gjaldt et land hvor kravene for førerkort er mye lavere eller ikke-eksisterende?
Døm ferdighetene, ikke et plastikkkort fra staten og hvor mye penger han må ut med om uhellet er ute. :mk


Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
=;

Tenk deg om 2 ganger før du skriver noe slikt, jævla tulling!

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Neida, hadde ikke tenkt å gjøre det heller... :)

Tror ikke akkurat staten tar i sine betrakninger om du faktisk kunne kjøre en sykkel eller ikke når du har vært ute for et uhell, enten skylda er din eller ikke... :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Snikendeugle »

Nei nei såklart ikke, men mange med sine moralprekener setter all fokus på førerkortet og ikke noe annet... :) Som om det plastikkortet er en hellig ting som unngår all fare og dårlige situasjoner som kan oppstå.

Tom:
Oppfordrer selvfølgelig ikke til noe ulovlig, men jeg bryr meg like mye om andre kjører ulovlig eller ikke, men selvfølgelig er det oppsiktsvekkende og idiotiskt om en som har 0% evne til å kjøre mc kjører mc på veien.
Her kommer egen-innsikt inn...


disclaimer: Jeg er heller ingen fasit for noensomhelst ting. Jeg sier bare det jeg mener. :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av LordShaft »

Snikendeugle skrev:Nøkkelen er å ikke snakke om det så høyt :) De fleste klarer å ta en moralprek med seg selv og tar vurdering deretter uten å få side opp og side ned fra andre om hvor dumt det er at du ikke har den "A'en" på plastikkkortet fra staten :)

Dette har det vært hete diskusjoner på for blant annet Bjerknez sin del også. Hvor mange hadde brydd seg om førerkortet om det f.eks gjaldt et land hvor kravene for førerkort er mye lavere eller ikke-eksisterende?
Døm ferdighetene, ikke et plastikkkort fra staten og hvor mye penger han må ut med om uhellet er ute. :mk


Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Syns dette var veldig godt skrevet jeg! Det er mange her inne som skal dømme å være så forbanna mye bedre enn alle andre.

Ingen skal komme å fortelle meg at det ikke er mulig å kjøre sin egen sykkel litt før en har tatt lappen. Jeg ville ikke selv ferdes på veien, men hadde jeg hatt f. Eks sykkel på hytten, å kjørt litt rundt på eiendommen min, hadde jeg blitt litt irritert om folk hadde pekt finger på meg for å være uansvarlig og lovbryter.

Note 3

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Spidairs logg...

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:
Snikendeugle skrev:Nøkkelen er å ikke snakke om det så høyt :) De fleste klarer å ta en moralprek med seg selv og tar vurdering deretter uten å få side opp og side ned fra andre om hvor dumt det er at du ikke har den "A'en" på plastikkkortet fra staten :)

Dette har det vært hete diskusjoner på for blant annet Bjerknez sin del også. Hvor mange hadde brydd seg om førerkortet om det f.eks gjaldt et land hvor kravene for førerkort er mye lavere eller ikke-eksisterende?
Døm ferdighetene, ikke et plastikkkort fra staten og hvor mye penger han må ut med om uhellet er ute. :mk


Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Syns dette var veldig godt skrevet jeg! Det er mange her inne som skal dømme å være så forbanna mye bedre enn alle andre.

Ingen skal komme å fortelle meg at det ikke er mulig å kjøre sin egen sykkel litt før en har tatt lappen. Jeg ville ikke selv ferdes på veien, men hadde jeg hatt f. Eks sykkel på hytten, å kjørt litt rundt på eiendommen min, hadde jeg blitt litt irritert om folk hadde pekt finger på meg for å være uansvarlig og lovbryter.

Note 3
Nå var det ikke for være prektig eller bedreviter, men Spidair skrev:
spidair skrev:
Ikke for at jeg på noen måte skal spekulere i det, men hva er egentlig straffen for øvelses kjøring alene? Har lest et halvt års sperrefrist men det fordrer vel at det ikke var noen ulykke/grisekjøring innblandet i regnestykket det vel? Har jo forsikret vidunderet såklart (Bare ansvar og tyveri i november, desember, januar og februar, så den er fullforsikret nå i mars...), men forsikringen bortfaller vel også da vil jeg tro (regress), om jeg skulle være uheldig å komme ut for en ulykke hvis jeg øvelses kjørte alene...?

Noen som vet praksisen her? Teori og praksis sammenfaller ikke alltid har et langt liv lært meg... :)
Det er dette jeg svarte på..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Føler vel noen ganger..., eller for å være ærlig, hele tiden, at det er litt korny at fordi jeg mangler en liten bokstav ikke skal få kjøre MC... :P

Men jada, jeg skjønner hvorfor jeg ikke kan det, skjønner også at jeg bruker en smule kognitiv dissonans her fordi det er pent vær og sykkelen står klar rett på utsiden av døra her.... :) Er bare så kjipt å måtte vente på den lille latterlige A bokstaven på lappen som nesten er fullbestykket ellers...

Har faktisk overvært ihvertfall to ganske stygge ulykker av folk på lånte MC'er, der den ene av dem faktisk trodde at han kunne kjøre på bakhjulet og endte rett i siden på en buss med full "panikk" gass på bragernes torg for noen år siden... han kom opp på bakhjulet da, men kanskje ikke helt slik han, og ihvertfall ikke eieren, hadde tenkt seg....

Så ja, jeg ser at det derfor ikke kan gå på synsing og tro, men viten og kunnskap for når man skal føre en motor sykkel... Så her sitter jeg da... he he

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av LordShaft »

SuperMorten skrev: Det er dette jeg svarte på..
Misforstå meg rett.... Det var ikke noe i denne tråden jeg spesiellt reagerte på i forhold til moralpreken osv! Er bare generelt og fra tidligere erfaringer, blandt annet fra bakhjulskjøring, kneskrap, brudd på fartsgrensene osv :prf

Så var ikke myntet på noen som har skrevet her inne i bloggen til Spidairs :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Spidairs logg...

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:
SuperMorten skrev: Det er dette jeg svarte på..
Misforstå meg rett.... Det var ikke noe i denne tråden jeg spesiellt reagerte på i forhold til moralpreken osv! Er bare generelt og fra tidligere erfaringer, blandt annet fra bakhjulskjøring, kneskrap, brudd på fartsgrensene osv :prf

Så var ikke myntet på noen som har skrevet her inne i bloggen til Spidairs :thumleft
Sånn vil det vel alltid være. Forumet består av alt fra ungdom til pensjonister, og alle med forskjellige preferanser med tanke på rett og galt. Sånn sett er min mening at det er bedre å "holde kjeft" og kjøre, enn å spørre her. Spør man på åpent forum, må man regne med, og akseptere, at man får svar. Både svar man liker og ikke liker.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Snikendeugle »

LordShaft skrev:
SuperMorten skrev: Det er dette jeg svarte på..
Misforstå meg rett.... Det var ikke noe i denne tråden jeg spesiellt reagerte på i forhold til moralpreken osv! Er bare generelt og fra tidligere erfaringer, blandt annet fra bakhjulskjøring, kneskrap, brudd på fartsgrensene osv :prf

Så var ikke myntet på noen som har skrevet her inne i bloggen til Spidairs :thumleft
Samme her, jeg postet ikke som et svar til SuperMorten, men mer sånn fordi jeg kom på hvordan de tidligere diskusjonene har gått og ville komme det i forkjøpet :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av LordShaft »

Jada, en skal forvente og ta med i beregningen at en får passet sitt påskrevet når en poster diverse aktivitet her på forumet, også andre plasser forøvrig :thumleft

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Icetruck »

Hadde vært forsiktig uten lappen i disse tider. Var ute på lørdagen, og jeg møtte 5-6 blåbiler på rundt 1-1,5 timer bare i Lier og Drammen. Og jaggu kom de etter meg når de så kameraet på tanken, men fikk lirka ut minnekortet før de stoppa meg :-)å
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Snikendeugle »

Icetruck skrev:Hadde vært forsiktig uten lappen i disse tider. Var ute på lørdagen, og jeg møtte 5-6 blåbiler på rundt 1-1,5 timer bare i Lier og Drammen. Og jaggu kom de etter meg når de så kameraet på tanken, men fikk lirka ut minnekortet før de stoppa meg :-)å
Haha, jævla bra :) Jeg må innøve litt teknikk på å få hivd ut minnekortet fort som f. selv... :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Spidairs logg...

Legg inn av LordShaft »

Det skal tydeligvis slåes hardt ned på at folk vil filme kjøringen sin! Selv har jeg ikke dårlig samvittighet for en del av de filmene jeg har tatt, men må innrømme at det har i perioder gått litt over fartsgrensen (sjeldent over lappegrensen) sett at jeg ikke tar en forbikjøring osv.

Ikke for å kuppe bloggen din, men det som er litt greit å vite, er hva som faktisk kan brukes som bevis... hvor lenge må du ha kjørt over grensen for å få bot osv? :scratch

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Spidairs logg...

Legg inn av EasyRider »

Icetruck skrev:Hadde vært forsiktig uten lappen i disse tider. Var ute på lørdagen, og jeg møtte 5-6 blåbiler på rundt 1-1,5 timer bare i Lier og Drammen. Og jaggu kom de etter meg når de så kameraet på tanken, men fikk lirka ut minnekortet før de stoppa meg :-)å

Så det har blitt vanlig praksis det nå? å stoppe folk med kamera på sykkelen...
Hmm har kjøpt meg et go pro kamera nå, men er usikker på plassering.




PS:Spidairs
Var ikke meningen å hijacke loggen din :)
Gratulerer med sykkelvalg. :thumleft. Nå er det vel bare å vente på bokstav A. Du har den sikkert i løpet av mai. Og det er ikke såå lenge til. :-)
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Har et sånt kamera selv, men tenkte å montere det på brystet jeg da, og ikke på hjelmen, da det blir mindre synlig... Da er det vel bare å la være å ta med seg kamera og kjøre som F da... he he. Siden de stopper bikere med kamera... Eller kanskje man skulle montere et som filmer bakover og kjøre fra gutta i svart og tar de deg igjen kan du jo kjøpslå med dem om filmen... :)

Neida, ingen hijacking her, gode råd er alltid velkommen de :)

Svar