Nordkapp er like langt unna som Lake Como

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Re: Nordkapp er like langt unna som Lake Como

Legg inn av DrGreve »

JohnnyTh skrev:
hakhap skrev:
SuperMorten skrev:
DrGreve skrev:
Geso skrev:Men på Knivskjellodden får man ikke kjøpt overpriset dårlig varm kakao når temperaturen er 6 grader og regn :-)
På Rema får man noen poser "rett i koppen" for samme pris som den overprisete, dårlig varm kakao man får kjøpe på platået :)
Det krever dog at man tar med seg et kokeapparat...
Tror jeg tar med meg kakaoen til Lake Como.. :knegg
Ja ikke sant
Mye billigere å kjøre til Lake Como og. Og du slipper sansynligvis regnet.
De siste årene har vel vist seg at det er i Sør-Norge sommerflommene har vært..? :knegg
Personlig foretrekker jeg Norge og spesielt kyst-Norge i 15-20 grader og noenlunde oppholdsvær istedet for 30-35 grader i Sør-Europa.
Derfor blir pinseturen 2014 lagt til Senja, Vesterålen, Lofoten og F-17 (kystriksveien) hvis yr.no er en smule samarbeidsvillig :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

DrGreve skrev:
JohnnyTh skrev:
hakhap skrev:
SuperMorten skrev:
DrGreve skrev:
Geso skrev:Men på Knivskjellodden får man ikke kjøpt overpriset dårlig varm kakao når temperaturen er 6 grader og regn :-)
På Rema får man noen poser "rett i koppen" for samme pris som den overprisete, dårlig varm kakao man får kjøpe på platået :)
Det krever dog at man tar med seg et kokeapparat...
Tror jeg tar med meg kakaoen til Lake Como.. :knegg
Ja ikke sant
Mye billigere å kjøre til Lake Como og. Og du slipper sansynligvis regnet.
De siste årene har vel vist seg at det er i Sør-Norge sommerflommene har vært..? :knegg
Personlig foretrekker jeg Norge og spesielt kyst-Norge i 15-20 grader og noenlunde oppholdsvær istedet for 30-35 grader i Sør-Europa.
Derfor blir pinseturen 2014 lagt til Senja, Vesterålen, Lofoten og F-17 (kystriksveien) hvis yr.no er en smule samarbeidsvillig :)
Østlandet har flommer. Ikke så mye av det på Sør og Vestlandet.
Enig i at 15-20 grader og opphold er flott. Er bare det at når jeg er på tur så er det 12-13 grader og regn. Selv i juli var det nede i 2 grader og regn over Valdresflya! Siste turen jeg hadde nedover Europa så var tempraturen for det meste mellom 20 og 26 grader og opphold. Det er bedre en 2 grader og regn! Sikkert bare meg som alltid er uheldig :sorry
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

JohnnyTh skrev:Østlandet har flommer. Ikke så mye av det på Sør og Vestlandet.
Enig i at 15-20 grader og opphold er flott. Er bare det at når jeg er på tur så er det 12-13 grader og regn. Selv i juli var det nede i 2 grader og regn over Valdresflya! Siste turen jeg hadde nedover Europa så var tempraturen for det meste mellom 20 og 26 grader og opphold. Det er bedre en 2 grader og regn! Sikkert bare meg som alltid er uheldig :sorry
Nei, da er vi flere som stadig er uheldig. Vi har kjørt i ulidelig mye regnvær i Europa også, men det er i det minste varmere regn enn her i Norge..
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Jeg har visst vært heldig da, det er ikke så mange dagene det har regnet på mine ferieturer ... en og annen dag selvfølgelig, men ikke mange. Men jeg har hovedsakelig kjørt nord for 62. Der har jeg derimot kjørt de veier som er å finne .... innen rimelighetens grenser.
Jeg synes for så vidt ikke det er så ille å kjøre i regn, hvis man klarer å holde seg vekke fra den tetteste trafikken

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Jeg synes i grunn Norge er et flott land å kjøre i. Massevis av "dårlige veier" som blir til flotte MC-veier. Norge er sjelden for varmt, men av og til litt kaldt, men da kler jeg på meg, og deg er sjelden farlig. Kle av seg derimot....

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
DrGreve

Legg inn av DrGreve »

jhn skrev:Jeg har visst vært heldig da, det er ikke så mange dagene det har regnet på mine ferieturer ... en og annen dag selvfølgelig, men ikke mange. Men jeg har hovedsakelig kjørt nord for 62. Der har jeg derimot kjørt de veier som er å finne .... innen rimelighetens grenser.
Jeg synes for så vidt ikke det er så ille å kjøre i regn, hvis man klarer å holde seg vekke fra den tetteste trafikken
Sommeren 2013 regnet det kun 2-3 uker midt i fellesferien her i Nordland. Ellers så var det oppholdsvær fra tidlig mai til langt ut i september.
Mine klubbkompiser helt ute i skjærgården kjørte til Tonnes den 29 desember. Kanskje jeg kan ta ut sykkelen en gang i mars i år? :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:Jeg synes i grunn Norge er et flott land å kjøre i. Massevis av "dårlige veier" som blir til flotte MC-veier. Norge er sjelden for varmt, men av og til litt kaldt, men da kler jeg på meg, og deg er sjelden farlig. Kle av seg derimot....

Jeg har aldri sett en dårlig vei i Norge :D

Det 4 siste årene har alle ferie turer i Norge vært i regn. Med kun korte oppholdsperioder. Det å kjøre i regn er jo ikke allverdens farlig, men er litt kipt å slå opp telt og pakke sammen i regn.

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

Tok 1 uke i Geiranger regionen i sommer, det regnet nonstop da det var solvær på østlandet, men anger ikke på det.
Uken etter var jeg 1 uke Skåne i Sverige med over 34 varme grader, angrer ikke på det heller.

Men sånn er det å bo å reise i Norden, lut mer ustadig vær innimellom.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

JohnnyTh skrev:
SuperMorten skrev:Jeg synes i grunn Norge er et flott land å kjøre i. Massevis av "dårlige veier" som blir til flotte MC-veier. Norge er sjelden for varmt, men av og til litt kaldt, men da kler jeg på meg, og deg er sjelden farlig. Kle av seg derimot....

Dårlig sett med en bilførers øyne som sammenligner med europeisk motorvei-nett og som kjenner en journalist som kan skrive om det :knegg

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
DrGreve

Legg inn av DrGreve »

SuperMorten skrev:
JohnnyTh skrev:

Dårlig sett med en bilførers øyne som sammenligner med europeisk motorvei-nett og som kjenner en journalist som kan skrive om det :knegg

Jeg kjører så lite bil og mest lokalt i distriktet slik at jeg er fornøyd hvis veien har et asfaltdekke som er tilfredsstillende nok til å kjøre mc på. Om det er svingete har ingenting å si. Men hvis alle veiene hadde vært som Trollstigen, hadde jeg sikkert vært dritt lei svinger, selv på 2 hjul :prop:

Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Det er nede i Europa de har dårlige veier. Motorveiene er bra men ikke alltid det er så mye å skryte av når man kjører av motorveiene. Motorveiene er jo bra i Norge og. Vi har bare lite av dem.
Etter Øst-europaturen min så skal jeg aldri si en vei i Norge er dårlig.

Hårnålssvinger er oppskrytt. Ofte spennende natur og fin utsikt, men er vel ikke det som er det gøyeste å kjøre?

Brukeravatar
Jarle
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Kontakt:

Legg inn av Jarle »

Variasjon er vell en av grunnene til at Norge er ett flott land.
Men når det er sagt er det også stilig å oppleve variasjon som vi ikke får mulighet til å oppleve er.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
evike
Kontakt:

Legg inn av evike »

For en som hater å fryse og blir anspent i muskulaturen selv til fots, når det er kjølig, så er temperaturen på regnet vesentlig. Det holder ikke å kle på seg, samme hva dere måtte ha å si.
Derfor holder jeg fortsatt en knapp på land under Dansk breddegrad.

Brukeravatar
DrGreve

Legg inn av DrGreve »

evike skrev:For en som hater å fryse og blir anspent i muskulaturen selv til fots, når det er kjølig, så er temperaturen på regnet vesentlig. Det holder ikke å kle på seg, samme hva dere måtte ha å si.
Derfor holder jeg fortsatt en knapp på land under Dansk breddegrad.
Det gikk en reklamekampanje for noen år siden som hadde slogan "Norge, ditt nærmeste ferieland", og i dag har meteorologien utviklet seg såpass at man med rimelig sikkerhet kan forutse vær og temperaturer omtrent en uke inn i framtiden..
Nå vil jo Nordkapp uansett ikke få en gjennomsnittstemp i løpet av en sommer som det Sør-Europa kan skilte med, men på Nordkapp-platået er man uansett ikke lenge, og man kan få gode temperaturer på tur dit :)

Bilde

Brukeravatar
evike
Kontakt:

Legg inn av evike »

Nå skal jeg også få lov til å være litt kverulant oppi dette:
Det holder ikke med en ukes varsel når en må søke om sommerferie i løpet av februar.

Da må en gjøre valg som kan være litt mer fleksible / eller som kommer med en viss form for garanti.

Svar