Utrolig at en mekaniker kan sitte igjen med en sånn del og ikke reagere...

Jeg gir deg lov til å bruke ord som ikke står i ordlisten når du snakker med dem.Sleepy skrev: Jadda, nå plukka jeg av calipperen bak for å sjekke avstanden... Som det trente øye viser mangler det noe vesentlig her, Mc-tuning har ikke gidda å satt inn igjen det tannhjulet til ABSen, Ikke rart den ikke virka etter "reprasjon" Det neste blir en tlf dit.. Hva heter det hjulet på engelsk, noen som vet?
Takk for det tagesktagesk skrev:Jeg gir deg lov til å bruke ord som ikke står i ordlisten når du snakker med dem.Sleepy skrev: Jadda, nå plukka jeg av calipperen bak for å sjekke avstanden... Som det trente øye viser mangler det noe vesentlig her, Mc-tuning har ikke gidda å satt inn igjen det tannhjulet til ABSen, Ikke rart den ikke virka etter "reprasjon" Det neste blir en tlf dit.. Hva heter det hjulet på engelsk, noen som vet?
[TaSK]
Andreas skrev:Sikker på at ringen var der før? Merkelig at en mekaniker ikke oppdager at en slik ring ligger igjen på benken... Har den ikke manglet fra før, også har de bare ikke lagt merke til det?
La oss være litt presis: 100% sikkert at du ble fakturert for at avstanden ble sjekket.Sleepy skrev: Ja 100% Avstanden til giveren ble sjekket..
Giveravstanden ble sjekket før den ble levert til reprasjon, og skiva ble skiftet under reprasjonen.. men ABSen ble ikke i orden, merkeligtagesk skrev:La oss være litt presis: 100% sikkert at du ble fakturert for at avstanden ble sjekket.Sleepy skrev: Ja 100% Avstanden til giveren ble sjekket..
For å få av ABS-ringen må man demontere bremseskiven. Det er ikke bare-bare, for skruene kan ikke brukes på nytt (i henhold til verkstedhåndboken).
Hvor idéen kommer fra, at de som jobber på verksted er å stole på, det vet ikke jeg.
De har fagkunnskap, men å stole på dem: Aldri.
Alt må sjekkes og kontrolleres.
[TaSK]
De er vell mennesker de som jobber på verkstedet der også. Og det er travle tider på verkstedene for tiden, og "alle" skal ha sykklene sine klare i går. Så det kan vell gå litt fort i svingene av og til. Men uansett, å glemme å montere en slik del, å ikke merke at den ligger igjen på benken, er ganske godt gjort!ZZR-Erling skrev:Amatørverksted!!!
Ja jeg er enig i dette, det skal vel være åpning for en feil eller to, og jeg håper jo dette løser seg lett, de skal få muligheten i alle fall.. Det er sikkert en god forklaring på detteAndreas skrev:De er vell mennesker de som jobber på verkstedet der også. Og det er travle tider på verkstedene for tiden, og "alle" skal ha sykklene sine klare i går. Så det kan vell gå litt fort i svingene av og til. Men uansett, å glemme å montere en slik del, å ikke merke at den ligger igjen på benken, er ganske godt gjort!ZZR-Erling skrev:Amatørverksted!!!
Dette er et dyktig verksted som har vært i bransjen lenge, så jeg regner med de kommer til å legge seg flate og ordne opp etter segSleepy skrev:Ja jeg er enig i dette, det skal vel være åpning for en feil eller to, og jeg håper jo dette løser seg lett, de skal få muligheten i alle fall.. Det er sikkert en god forklaring på detteAndreas skrev:De er vell mennesker de som jobber på verkstedet der også. Og det er travle tider på verkstedene for tiden, og "alle" skal ha sykklene sine klare i går. Så det kan vell gå litt fort i svingene av og til. Men uansett, å glemme å montere en slik del, å ikke merke at den ligger igjen på benken, er ganske godt gjort!ZZR-Erling skrev:Amatørverksted!!!
Enda bra det var ABS-ringen og ikke bremseskiven de glemte å montere på.Sleepy skrev: Ja jeg er enig i dette, det skal vel være åpning for en feil eller to, og jeg håper jo dette løser seg lett, de skal få muligheten i alle fall.. Det er sikkert en god forklaring på dette
tagesk skrev:Enda bra det var ABS-ringen og ikke bremseskiven de glemte å montere på.Sleepy skrev: Ja jeg er enig i dette, det skal vel være åpning for en feil eller to, og jeg håper jo dette løser seg lett, de skal få muligheten i alle fall.. Det er sikkert en god forklaring på dette
[TaSK]
Fikk jo vite at ABS unit måtte skiftes, hva som ble gjort før eller etter det av verkstedet vet jeg jo ikke. Uniten ble etter reparasjon skiftet (privat ja) Resultatet ble jo ikke bedre da sensor ringen var vekk, så jeg er jo passe spent på hvordan ABSen er når jeg får satt den på. Samme hvordan resultatet er legges nok ballen til ro, jeg er nok ikke den eneste som kjører uten ABSZZR-Erling skrev:Men disse utgiftene....hvor mye av de er grunnet det faktum at ABS-ringen ikke står på?
Er de villige til å betale tilbake?
Venter på en avgjørelse fra verkstedet på om de skal ordne en ny ring til megSteinar_R skrev:Hvordan gikk det med ABS'en, fikk du orden på den?
Mvh
Steinar_R