Noen her inne som har kjørt Drammen - Nordkapp?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Drammen - nordkapp

Legg inn av JohnnyTh »

gsx750_80 skrev:
JohnnyTh skrev:
gsx750_80 skrev:
JohnnyTh skrev:
gsx750_80 skrev:
Bjerknez skrev:Det er ca. 200 mil fra Drammen til Nordkapp avhengig av hvilken vei du tar. Jeg tror du lett kan regne 70-100 mil pr. dag hvis du starter tidlig om morgenen så hvis du regner 2 overnattinger så tror jeg du i tillegg har god tid. Altså to overnattinger EN vei. Du kan klare det med en overnatting også, men det blir mer teoretisk.

Jeg kjørte lett 80 mil på en dag i fjor sommer og det gikk helt fint. :thumleft

Det at du sier at du "lett" kan regne 70-100 mil per dag får meg til å tro at du ikke vet særlig mye om hva du snakker om. Om du ved en anledning har kjørt 80 mil på en dag,
sier ikke det mye om hva du orker over flere dager.

Dette sier jeg fordi jeg kjørt 5500 kilometer på 11 dager, når jeg var i starten av 20-åra,
og i relativt god fysisk form. Det var 50 mil om dagen, og selv om det foregikk på europeiske veier av stort sett langt bedre standard enn de man må regne med her, synes
jeg det var i overkant. Kunne stort sett holde høyere fart enn i Norge også.
Stadige bensinpåfyllinger, tresmak i ræva mm, gjorde at jeg i ettertid syntes 50 mil om dagen var mer enn nok. Det vil naturligvis være individuelle
preferanser, men likevel..

Turen det legges opp til her er ca 3/4 av den jeg gjorde, i lengde, dvs sammenlignbar.
Veiene er antakelig ikke mindre krevende å kjøre på. Tror jeg ville lagt opp til minimum
4 dager.

Det beste er antakelig å komme i kontakt med folk som har kjørt nordpå, og har erfaring
med akkurat disse veiene.
70 mil om dagen er vel rimelig greit å klare på en god tursykkel. Men mer enn det så må man nok presse seg selv litt. Selv pleier jeg å kjøre ganske lange dagsetapper. Og ender ofte opp med rundt 70km/t i snitt her hjemme i Norge. Da kjører man 10 timer pr dag for å klare 70 mil og det går fint.
Da har jeg ett spørsmål: Har du forsøkt på noe liknende, eller snakker du kun ut fra hva du tror?
Ja :mk det har jeg
Hvor lang var turen totalt, og hvor lang tid brukte du?
Turen var på 11.000km. 5000km ned til Tyrkia på 8 dager og 6000km hjem igjen på 11 dager. Mye av turen gikk på svært dårlige veier i Albania/Romania/Hellas/ Montenegro og så videre og en del motorveier. Var noen dager i Tyrkia før returen og kjørte rundt lokalt der da. Men det var bare småkjøring. Eneste var en 8 timers tur en dag opp i fjellene.

Første dagen kjørte jeg fra Ålborg til Budapest. 1.700km. Resten av turen varierte dagsetappene mellom 50 til 100 mil. Bortset fra Albania der jeg ikke klarte mer enn ca 40 mil på en 10 timers dag.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Drammen - nordkapp

Legg inn av gsx750_80 »

Da har jeg ett spørsmål: Har du forsøkt på noe liknende, eller snakker du kun ut fra hva du tror?[/quote]

Ja :mk det har jeg[/quote]

Hvor lang var turen totalt, og hvor lang tid brukte du?[/quote]

Turen var på 11.000km. 5000km ned til Tyrkia på 8 dager og 6000km hjem igjen på 11 dager. Mye av turen gikk på svært dårlige veier i Albania/Romania/Hellas/ Montenegro og så videre og en del motorveier. Var noen dager i Tyrkia før returen og kjørte rundt lokalt der da. Men det var bare småkjøring. Eneste var en 8 timers tur en dag opp i fjellene.

Første dagen kjørte jeg fra Ålborg til Budapest. 1.700km. Resten av turen varierte dagsetappene mellom 50 til 100 mil. Bortset fra Albania der jeg ikke klarte mer enn ca 40 mil på en 10 timers dag.[/quote]

1100 mil / 19 dager blir omtrent 58 mil per dag. Imponerende, synes jeg.
Fortsatt et stykke igjen til de 70 - 100 som enkelte "lett" gjør unna.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Drammen - nordkapp

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev: Så jeg skal love deg at jeg hadde klart 80 mil pr. dag i 2-3 dager.
Men har du glemt at dette var jo når du hadde skikkelig sykkel.. :lol

Men jeg tror at dette varierer med hvilke veier man liker, hva slags sykkel man har, utholdenhet, smak og behag. Selv kjørte jeg borti 400 mil på tilsammen to og et halvt døgn, så strengt tatt rekker trådstarter to turer til Nordkapp på en uke :knegg
Han må ha glemt denne påstanden :lol
Bjerknez skrev: Cruisere er noe helt eget synes jeg. Det er sykler som maner til mer eller mindre rolig kjøring og man sitter jo vannvittig godt på disse cruiserene. Spesielt de som er litt større av størrelse. Går liksom ikke i kompromiss med noe når det kommer til komfort med tanke på sittestilling. Å kjøre til Molde (noe jeg har planer om) klarer jeg faktisk ikke på en annen type sykkel enn den typen jeg har. Da må det i så tillfelel bli en goldwing etc. men de liker jeg ikke utseende på...
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23315
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Drammen - nordkapp

Legg inn av Bjerknez »

Jøss... her må jeg si responsen var stor :lol

Man trenger vel ikke å diskutere så mye mer angående hva jeg klarer og ikke. Er uansett kun meg selv som kan svare på det. 80 mil pr. dag i tre dager i strekk klarer jeg helt uten problemer. At andre sliter mer med å klare det for så være. men jeg anntar at en som er 10 år yngre meg og som er tilsynelatende aktiv samt kjører en splitter ny V-Strom klarer dette fint.

men det skal sies at jeg nok ikke hadde klart denne turen uten ryggstøtte på cruiseren. Men med ryggstøtten så satt jeg som støpt.

35-40 mil kjører jeg jo bare på en drøy formiddagstur her hjemme. Kjører avgårde i 08:00-tiden og er hjemme i god tid før middag. Helt uanstrengt. :thumleft

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Drammen - nordkapp

Legg inn av gsx750_80 »

Bjerknez skrev:Jøss... her må jeg si responsen var stor :lol

Man trenger vel ikke å diskutere så mye mer angående hva jeg klarer og ikke. Er uansett kun meg selv som kan svare på det. 80 mil pr. dag i tre dager i strekk klarer jeg helt uten problemer. At andre sliter mer med å klare det for så være. men jeg anntar at en som er 10 år yngre meg og som er tilsynelatende aktiv samt kjører en splitter ny V-Strom klarer dette fint.

men det skal sies at jeg nok ikke hadde klart denne turen uten ryggstøtte på cruiseren. Men med ryggstøtten så satt jeg som støpt.

35-40 mil kjører jeg jo bare på en drøy formiddagstur her hjemme. Kjører avgårde i 08:00-tiden og er hjemme i god tid før middag. Helt uanstrengt. :thumleft

Du legger opp til diskusjonen selv. ;-) Nettopp sa du at 2-3 dager med dagsetapper på
80 mil var problemfritt. Nå er tallet 3 dager.
Du blir sikrere og sikrere i din sak, men tallene du legger fram er lite overbevisende,
i likhet med andre forsøk på dokumentere påstandene.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Drammen - nordkapp

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:Jøss... her må jeg si responsen var stor :lol

Man trenger vel ikke å diskutere så mye mer angående hva jeg klarer og ikke. Er uansett kun meg selv som kan svare på det. 80 mil pr. dag i tre dager i strekk klarer jeg helt uten problemer. At andre sliter mer med å klare det for så være. men jeg anntar at en som er 10 år yngre meg og som er tilsynelatende aktiv samt kjører en splitter ny V-Strom klarer dette fint.

men det skal sies at jeg nok ikke hadde klart denne turen uten ryggstøtte på cruiseren. Men med ryggstøtten så satt jeg som støpt.

35-40 mil kjører jeg jo bare på en drøy formiddagstur her hjemme. Kjører avgårde i 08:00-tiden og er hjemme i god tid før middag. Helt uanstrengt. :thumleft
Kan jo ikke la være å erte deg når du møter deg så totalt i døra :lol
Det er ganske drøy forskjell på å kjøre 40 mil og 100 mil.
Når jeg kjørte ironbutt kvalifiseringen min så tenkte jeg etter 100 mil at dette klarer jeg aldri, da hadde jeg 60 mil igjen. Men etter en stund så gikk det greit. Selv om de siste 40 milene i mørket var lange.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Drammen - nordkapp

Legg inn av Flanker »

Drammen-Nordkapp tur/retur på en uke tilsier 621km. i snitt pr. dag, og det er via E6 begge veier. En urealistisk snittdistanse på norske veier i mine øyne, ihvertfall hvis man skal kose seg og oppleve noe...

En mer realistisk distanse er Drammen-Bodø og hjem igjen på en uke. Da snakker vi 405km. i snitt pr. dag, inkl. Kystriksvegen. Smell på et par dager til hvis du kan, og nyt Lofoten også før du kjører hjem igjen. Eller var slik at turen var begrenset til maks. 1 uke :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23315
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Drammen - nordkapp

Legg inn av Bjerknez »

gsx750_80 skrev:
Bjerknez skrev:Jøss... her må jeg si responsen var stor :lol

Man trenger vel ikke å diskutere så mye mer angående hva jeg klarer og ikke. Er uansett kun meg selv som kan svare på det. 80 mil pr. dag i tre dager i strekk klarer jeg helt uten problemer. At andre sliter mer med å klare det for så være. men jeg anntar at en som er 10 år yngre meg og som er tilsynelatende aktiv samt kjører en splitter ny V-Strom klarer dette fint.

men det skal sies at jeg nok ikke hadde klart denne turen uten ryggstøtte på cruiseren. Men med ryggstøtten så satt jeg som støpt.

35-40 mil kjører jeg jo bare på en drøy formiddagstur her hjemme. Kjører avgårde i 08:00-tiden og er hjemme i god tid før middag. Helt uanstrengt. :thumleft

Du legger opp til diskusjonen selv. ;-) Nettopp sa du at 2-3 dager med dagsetapper på
80 mil var problemfritt. Nå er tallet 3 dager.
Du blir sikrere og sikrere i din sak, men tallene du legger fram er lite overbevisende,
i likhet med andre forsøk på dokumentere påstandene.
Selv om jeg ikke kjørte 80 mil pr. dag i strekk i snitt så betyr jo ikke det at jeg ikke klarer å kjøre 80 mil pr. dag i 2-3 dager. Dere får jo tro meg eller ikke på det jeg sier, men personlig ser jeg ikke problemet med å kjøre slike strekninger over 2-3 dager. Jeg kan jo ikke dokumentere at jeg har kjørt 80 mil eller mer pr. dag i 2-3 dager når jeg ikke har gjort det. jeg skriver at jeg ut fra denne erfaringen og den lengden jeg kjørte så kunne jeg klart mye mer og demred også 80 mil pr dag i 2-3 dager. Om dere vil tro meg på dette eller ikke er jo en annen sak, men det bryr meg ikke så mye :thumleft

jeg kjenner meg selv best :roll

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Drammen - nordkapp

Legg inn av JohnnyTh »

Problemet mitt er ikke så mye at kroppen ikke vil. Rompe, håndledd og sånt går fint, men etter en lang dagsetappe på 14-16 timer så er behovet for søvn stort. Uavhengig av hvor mange av disse milene som faktisk har blitt brukt til å kjøre. Jeg brukte 19 timer ned til Budapest og da var jeg så trøtt at jeg bare la meg ved siden av sykkelen og sov 2,5 timer før jeg fortsatte.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Drammen - nordkapp

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:
gsx750_80 skrev:
Bjerknez skrev:Jøss... her må jeg si responsen var stor :lol

Man trenger vel ikke å diskutere så mye mer angående hva jeg klarer og ikke. Er uansett kun meg selv som kan svare på det. 80 mil pr. dag i tre dager i strekk klarer jeg helt uten problemer. At andre sliter mer med å klare det for så være. men jeg anntar at en som er 10 år yngre meg og som er tilsynelatende aktiv samt kjører en splitter ny V-Strom klarer dette fint.

men det skal sies at jeg nok ikke hadde klart denne turen uten ryggstøtte på cruiseren. Men med ryggstøtten så satt jeg som støpt.

35-40 mil kjører jeg jo bare på en drøy formiddagstur her hjemme. Kjører avgårde i 08:00-tiden og er hjemme i god tid før middag. Helt uanstrengt. :thumleft

Du legger opp til diskusjonen selv. ;-) Nettopp sa du at 2-3 dager med dagsetapper på
80 mil var problemfritt. Nå er tallet 3 dager.
Du blir sikrere og sikrere i din sak, men tallene du legger fram er lite overbevisende,
i likhet med andre forsøk på dokumentere påstandene.
Selv om jeg ikke kjørte 80 mil pr. dag i strekk i snitt så betyr jo ikke det at jeg ikke klarer å kjøre 80 mil pr. dag i 2-3 dager. Dere får jo tro meg eller ikke på det jeg sier, men personlig ser jeg ikke problemet med å kjøre slike strekninger over 2-3 dager. Jeg kan jo ikke dokumentere at jeg har kjørt 80 mil eller mer pr. dag i 2-3 dager når jeg ikke har gjort det. jeg skriver at jeg ut fra denne erfaringen og den lengden jeg kjørte så kunne jeg klart mye mer og demred også 80 mil pr dag i 2-3 dager. Om dere vil tro meg på dette eller ikke er jo en annen sak, men det bryr meg ikke så mye :thumleft

jeg kjenner meg selv best :roll
men bare på en cruiser?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23315
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Drammen - nordkapp

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:
gsx750_80 skrev:
Bjerknez skrev:Jøss... her må jeg si responsen var stor :lol

Man trenger vel ikke å diskutere så mye mer angående hva jeg klarer og ikke. Er uansett kun meg selv som kan svare på det. 80 mil pr. dag i tre dager i strekk klarer jeg helt uten problemer. At andre sliter mer med å klare det for så være. men jeg anntar at en som er 10 år yngre meg og som er tilsynelatende aktiv samt kjører en splitter ny V-Strom klarer dette fint.

men det skal sies at jeg nok ikke hadde klart denne turen uten ryggstøtte på cruiseren. Men med ryggstøtten så satt jeg som støpt.

35-40 mil kjører jeg jo bare på en drøy formiddagstur her hjemme. Kjører avgårde i 08:00-tiden og er hjemme i god tid før middag. Helt uanstrengt. :thumleft

Du legger opp til diskusjonen selv. ;-) Nettopp sa du at 2-3 dager med dagsetapper på
80 mil var problemfritt. Nå er tallet 3 dager.
Du blir sikrere og sikrere i din sak, men tallene du legger fram er lite overbevisende,
i likhet med andre forsøk på dokumentere påstandene.
Selv om jeg ikke kjørte 80 mil pr. dag i strekk i snitt så betyr jo ikke det at jeg ikke klarer å kjøre 80 mil pr. dag i 2-3 dager. Dere får jo tro meg eller ikke på det jeg sier, men personlig ser jeg ikke problemet med å kjøre slike strekninger over 2-3 dager. Jeg kan jo ikke dokumentere at jeg har kjørt 80 mil eller mer pr. dag i 2-3 dager når jeg ikke har gjort det. jeg skriver at jeg ut fra denne erfaringen og den lengden jeg kjørte så kunne jeg klart mye mer og demred også 80 mil pr dag i 2-3 dager. Om dere vil tro meg på dette eller ikke er jo en annen sak, men det bryr meg ikke så mye :thumleft

jeg kjenner meg selv best :roll
men bare på en cruiser?
Ja, men har kjørt 35 mil i strekk (uten stopp. Gikk akkurat på en tank) på sykkelen jeg har nå når jeg skulle kjøre den inn. Så den lengste dagsetappen jeg har hatt på den foreløpig er litt i overkant av 40 mil. Helt uproblematisk det også. Faktisk sitter jeg bedre på den jeg har nå. Får ikke like vondt i ryggen og jeg blir ikke like stiv i kroppen som på cruiseren. Demperne er også i en helt annen verden. Dessuten så sitter man mer aktivt og er mer i bevegelse på den jeg har nå.

Begge syklene er veldig gode på hver sine måter, men føler ikke at den jeg har nå sliter meg ut fortere bare fordi det ikke er cruiser. Nermere tvert i mot :thumleft

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Drammen - nordkapp

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:
JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:
gsx750_80 skrev:
Bjerknez skrev:Jøss... her må jeg si responsen var stor :lol

Man trenger vel ikke å diskutere så mye mer angående hva jeg klarer og ikke. Er uansett kun meg selv som kan svare på det. 80 mil pr. dag i tre dager i strekk klarer jeg helt uten problemer. At andre sliter mer med å klare det for så være. men jeg anntar at en som er 10 år yngre meg og som er tilsynelatende aktiv samt kjører en splitter ny V-Strom klarer dette fint.

men det skal sies at jeg nok ikke hadde klart denne turen uten ryggstøtte på cruiseren. Men med ryggstøtten så satt jeg som støpt.

35-40 mil kjører jeg jo bare på en drøy formiddagstur her hjemme. Kjører avgårde i 08:00-tiden og er hjemme i god tid før middag. Helt uanstrengt. :thumleft

Du legger opp til diskusjonen selv. ;-) Nettopp sa du at 2-3 dager med dagsetapper på
80 mil var problemfritt. Nå er tallet 3 dager.
Du blir sikrere og sikrere i din sak, men tallene du legger fram er lite overbevisende,
i likhet med andre forsøk på dokumentere påstandene.
Selv om jeg ikke kjørte 80 mil pr. dag i strekk i snitt så betyr jo ikke det at jeg ikke klarer å kjøre 80 mil pr. dag i 2-3 dager. Dere får jo tro meg eller ikke på det jeg sier, men personlig ser jeg ikke problemet med å kjøre slike strekninger over 2-3 dager. Jeg kan jo ikke dokumentere at jeg har kjørt 80 mil eller mer pr. dag i 2-3 dager når jeg ikke har gjort det. jeg skriver at jeg ut fra denne erfaringen og den lengden jeg kjørte så kunne jeg klart mye mer og demred også 80 mil pr dag i 2-3 dager. Om dere vil tro meg på dette eller ikke er jo en annen sak, men det bryr meg ikke så mye :thumleft

jeg kjenner meg selv best :roll
men bare på en cruiser?
Ja, men har kjørt 35 mil i strekk (uten stopp. Gikk akkurat på en tank) på sykkelen jeg har nå når jeg skulle kjøre den inn. Så den lengste dagsetappen jeg har hatt på den foreløpig er litt i overkant av 40 mil. Helt uproblematisk det også. Faktisk sitter jeg bedre på den jeg har nå. Får ikke like vondt i ryggen og jeg blir ikke like stiv i kroppen som på cruiseren. Demperne er også i en helt annen verden. Dessuten så sitter man mer aktivt og er mer i bevegelse på den jeg har nå.

Begge syklene er veldig gode på hver sine måter, men føler ikke at den jeg har nå sliter meg ut fortere bare fordi det ikke er cruiser. Nermere tvert i mot :thumleft
Tipper du har fått øynene opp for at også andre typer sykler har sine kvaliteter. :D

Noen av oss er glad i lange dagsetapper, andre vil ikke lengre enn til det lokale gatekjøkkenet. Så blir vanskelig å gi noen preferaser til en som er fersk om hvor langt man kan kjøre pr dag. JEg leker litt selv med tanken på en Nordkapp tur. Og har sett på muligheten for å klare det på 2 dager. Lindesnes Nordkapp er i underkant av 250 mil så det bør kunne gå.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Drammen - nordkapp

Legg inn av LordShaft »

Selv liker jeg ikke å kjøre mer enn maks 60 mil om dagen..... starter en tidlig å kjører til solen begynner å gå ned, kan en ta seg tid til flere pauser, stoppe å ta litt bilder og nyte turen..... Men jeg ville lagt opp til 40 mil om dagen. Da gjør det ikke noe om en kjører litt mer eller litt lengre hver dag. Dette vil selvfølgelig bidra til at du kommer over veier underveis du har lyst å kjøre, og har muligheten til å forlenge turen din. Spesielt her på vestlandet er det mange ruter som forlenger dagen med 10 mil, men er helt innafor da du får med deg en langt bedre opplevelse.

Å legge opp til 80 mil om dagen er hodeløst. Da blir det transportkjøring og lite kos. Halve gleden med å kjøre sykkel gjennom vårt vidstrakte land, er nettopp det å kunne ta pauser underveis, nyte veiene og ikke føle stress.

40 x 7 = 280 mil altså 2800 km..... dette er det jeg mener er realistisk og gjør turen langt mer minneverdig enn å kjøre det dobbelte på samme tid! :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23315
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Drammen - nordkapp

Legg inn av Bjerknez »

Tipper du har fått øynene opp for at også andre typer sykler har sine kvaliteter. :D
Joda, er en stund siden det nå, men det skal sies at cruiseren jeg hadde var noe litt eget alikevel. Cruiseren var liksom mer "motorsykkel" i mine øyne. En stor bråkete 1300cc. Men den jeg har nå er jo langt morsommere. Kunne egentlig hatt begge to, men det blir for dyrt synes jeg. :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Drammen - nordkapp

Legg inn av LordShaft »

Ta eksempel Bergen - Ålesund

Straka veien uten for mange stopp og kjedeligste veien er på ca 423 km, som er ca 6 til 6,5 timer avhengig hvordan du treffer på fergene og uten noe særlig stopp uten å fylle drivstoff og noe mat.

vil du da kjøre via sognefjellet, over til Lom, videre til Geiranger så til ålesund, kan du plusse på nesten 200 km og hvertfall legge til 3 - 4 timer.

10 til 11 timer bare i sykkelkjøring.... men noen pauser, som du garantert er nødt å ta for egen komfort. Du har kjørt mye lengre i antall km, men ikke kommet deg noe lengre på turen :thumleft

Å kjøre slik, tar på... det går greit første og andre dagen, men etter dag 3 osv er det langt lettere å bli stiv i kroppen som igjen krever lengre pauser...

Svar