Neste år kan jeg feire 10 års jubi som 'born-again-biker' etter et bikeropphold på 14 år.
I disse 10 årene har jeg styrt unna dyre kjøreklærmerker som bl.a Rukka. Husker enda godt at jeg kom over Cruiser sidene til Roy, som startet dette forumet i 2004, og bestilte kjøreklær derfra. Var fornøyd med det meste og har faktisk en av Cruiserjakkene fortsatt.
Mener å huske at klærne også holdt vannet ute ganske lenge. Men helt vanntette var de ikke. Enkle sømmer og enkle glidelåser bidro spesielt til at de ikke var det...
Cruiser la ned driften etter hvert og det ble søkt etter ny kjøreklærleverandør på nettet. Kom over X3MSELLER, som senere byttet navn til Sharkspeed og tok sjansen på å kjøpe derfra. Billig og bra, tenkte jeg. Likte også utseendet på klærne, som skilte seg ut fra mye annet.
Var ganske fornøyd en lang periode, men gikk lei etter hvert som kvaliteten åpenbart ble dårligere. Ja, jeg kjøpte gjerne to av en ting derfra siden prisen var lav.
Gikk så over til tyske Held, som får sine produkter laget i Pakistan som så mange andre MC-klærprodusenter. Rimelig godt fornøyd med både pris og kvalitet selv om svakheten her også var sømmer som raknet og glidelåser med glidere som knakk pga. porøst metall.
Har fortsatt en Held tekstildress som jeg nå har hatt i tre sesonger og som går på den fjerde neste år. Litt fiksing på noen sømmer og nye glidere på et par glidelåser og Held kjøreklærne er så gode som nesten nye. Om ikke vanntette så er de ganske motstandsdyktige en god stund i regnvær.
Har en Held todelt skinndress også, som selvfølgelig ikke er vanntett. Men har holdt seg rimelig ellers med tanke på både sømmer, vanlig slitasje og ikke minst det stadig tilbakevendende problemet med glidelåser... Litt problemer med nettopp det siste her også, men ikke verre enn at det er fikset med enkle midler.
Nå har jeg handlet igjen.
Etter å ha vurdert flere alternativer havnet jeg nok en gang hos Sharkspeed. Falt for design, spesifikasjoner og ikke minst pris.
Fikk sakene i dag og har prøvd klærne, som passer helt utmerket. Noe jeg også har erfart tidligere ved nettkjøp. Har nok en kropp som er lett å tilfredsstille når det gjelder passform på kjøreklær.
Må si jeg har en god førstegangs kvalitetsopplevelse av både bukse og jakke. Jakka har bl.a. hele 7 (!) luftelommer hvorav den sjuende er i underærmet på høyrearmen. For å kjøle ned gassarmen...

.
Stor korsrygglomme har den også og leveres med innvendig regntrekk og vindtett fleecetrekk/jakke som ikke skal festes til jakken med glidelås som regntrekket.
Det samme med buksa.
Gode justeringsmuligheter på jakke og bukse. Jakka leveres med halsbeskytter/buff, som kan tas av.
I det hele tatt virker sakene å være solide og gjennomtenkte og tilpasset alle mulige værtyper og temperaturforhold.
Prisen pr. kr. 3964,- inkl. gratis frakt synes så langt å være svært rimelig.
Skal bli riktig så spennende å få testet ut dette settet. Gjerne i løpet av vinteren om det skulle dukke opp et tilbud om å kjøre en vinterMC de nærmeste månedene...

.
Men den store testen får bli til en tidlig 2016 sesongstart i mars 2016 :[-o<

.
Mye skrevet, ingen bilder... Joda, her er de:
Halsvarmeren/buffen tror jeg skal bli god å ha. Kjennes allerede ut som en god løsning

: