Har noen tips om en god regndress (Heldekkende)

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
vim
Motorsykkelen din: Ducati Supersport

Re: Har noen tips om en god regndress (Heldekkende)

Legg inn av vim »

Det er som oftest sømmer som lekker og det kan lette fixes ved å dra en stripe med Aquasure (lim som forblir elastisk og brukes til vadere bl.a.) eller UV-lim over sømmene på strategiske steder. Kan like gjerne gjøres i skrittet mens dressen er ny.

Brukeravatar
Elruts84
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Kontakt:

Legg inn av Elruts84 »

Det var ingen dum tanke vim. Visste ikke at slikt fantes en gang på markede. Har du prøvd noen av disse produktene selv?

Virker som den Spidi Flux er ganske god i tester, men ser at Held Monun også scorer veldig bra.

Tobben, jeg kan ta meg en tur til MC utstyr på jåttå og få sett på den. Den virker ikke til å ta stor plass heller?

Ja det er jo en bruks ting. Og bruks ting slites. Det er det ingen tvil om. Så det er nok som Bjerknez sier. Produsentene bør kanskje vurdere å forsteke disse på visse plasser.

Elruts
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
vim
Motorsykkelen din: Ducati Supersport

Legg inn av vim »

Elruts84 skrev:Det var ingen dum tanke vim. Visste ikke at slikt fantes en gang på markede. Har du prøvd noen av disse produktene selv?

Virker som den Spidi Flux er ganske god i tester, men ser at Held Monun også scorer veldig bra.

Tobben, jeg kan ta meg en tur til MC utstyr på jåttå og få sett på den. Den virker ikke til å ta stor plass heller?

Ja det er jo en bruks ting. Og bruks ting slites. Det er det ingen tvil om. Så det er nok som Bjerknez sier. Produsentene bør kanskje vurdere å forsteke disse på visse plasser.

Elruts

Jeg bruker begge deler, avhengig av hva jeg har for hånden, når jeg må tette litt på vadebukser som lekker. De har en tendens til å begynne å ta inn vann når man er lengst mulig vekk fra nærmeste butikk :sk?
Fordelen med UV lim er at det herder umiddelbart i sollys, men det blir ikke like fleksibelt og holdbart som Aquasure (som må herde i noen timer).
Kjøpes f.eks. i friluft-/sportsbutikk.

Svar