Var der forrige gang i hvert fall. Så vi må vel regne med at de stiller i år også - selv om det er magrere tider for MC-bransjen...jgrlars skrev:Fin sykkel det også, men syntes Scrambleren var hakket røffere...AJ skrev:Flott sykkel! Det må jeg virkelig si![]()
Selv om jeg liker Bonneville bedre![]()
Mer klassisk enn dette er det vel neppe mulig å komme :)![]()
Håper Triumph er til stede på MC messa..
Lars's logg
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Lars's logg

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- jgrlars
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650
I dag har jeg vært en tur på harrytur til Strømstad, og etter å ha hørt med kassadama på systembolaget om det var noen mc forretninger i området så havnet jeg her: http://www.stromstadmc.se/.
Tenkte i utgangspuktet på å kanskje få kjøpt meg et batteri siden mitt har sluttet å ta til seg strøm
, og noen varme handsker.. Fikk sjokk når jeg fikk prisen på batteriet fra han 2001,- SEK....
Pga. bra kurs, så blir det ca. 1650,- NOK, noe som jeg likevel syntes var vel drøyt... Har sett litt på nettet, og det kan se ut som om det er dette det faktisk koster for originalt batteri til min sykkel...
Er nødt til å prøve å finne et alternativt til originalt batteri.. Forslag tas imot med takk... :[-o<
BATTERI 12 VOLT 11 AH MÅL :151L X 70B X 130H POL\LUFT : + VENSTRE-
Men... Var veldig hyggelig betjening der. Snakket litt sykkel med en kar som het Patrik, og hørte litt ang. skifte av dekk og service så snart sesongen startet. Jeg skulle bare ringe med dimensjon på dekk, så skulle jeg få pris, og evt. time. Blir spennende å høre hvor mye de tar for dette kontra i Norge
Ble forresten solgt en Triumph Bonneville når jeg var der... Hun hadde visst kjøpt den når de så at jeg lusket rundt og siklet fælt på sykkelen.. Kom med solgt skiltet rett før jeg skulle spørre om å prøvesitte...
Fikk dog prøvesittet en Triumph Rocket, og det ga gode følelser.. Litt skremmende hadde det nok vært første turen med et sånt monster, men måååå prøves en vakker dag.. Prisen i Sverige... 154.900,- SEK !!!! 2008 mod. "Varför måste vi bo i fucking, jävla [sensurert]-Norge?" Sitat kun ment for mc-priser... Er stort sett fornøyd sånn ellers... Stort sett...
Ellers, så ble hansker og skinnjakke kjøpt inn på Hanssons Skinn & MC-Kläder AB på Nordby kjøpesenter. Masse tilbud og stort utvalg. Vel verdt en tur..

Jakken var ikke en ren mc jakke. Kommer til å bruke den som en vanlig jakke og på småturer med sykkelen..
Alt i alt en fin dag i dag...
Tenkte i utgangspuktet på å kanskje få kjøpt meg et batteri siden mitt har sluttet å ta til seg strøm

](./images/smilies/grrr.gif)

Er nødt til å prøve å finne et alternativt til originalt batteri.. Forslag tas imot med takk... :[-o<
BATTERI 12 VOLT 11 AH MÅL :151L X 70B X 130H POL\LUFT : + VENSTRE-
Men... Var veldig hyggelig betjening der. Snakket litt sykkel med en kar som het Patrik, og hørte litt ang. skifte av dekk og service så snart sesongen startet. Jeg skulle bare ringe med dimensjon på dekk, så skulle jeg få pris, og evt. time. Blir spennende å høre hvor mye de tar for dette kontra i Norge

Ble forresten solgt en Triumph Bonneville når jeg var der... Hun hadde visst kjøpt den når de så at jeg lusket rundt og siklet fælt på sykkelen.. Kom med solgt skiltet rett før jeg skulle spørre om å prøvesitte...

Fikk dog prøvesittet en Triumph Rocket, og det ga gode følelser.. Litt skremmende hadde det nok vært første turen med et sånt monster, men måååå prøves en vakker dag.. Prisen i Sverige... 154.900,- SEK !!!! 2008 mod. "Varför måste vi bo i fucking, jävla [sensurert]-Norge?" Sitat kun ment for mc-priser... Er stort sett fornøyd sånn ellers... Stort sett...
Ellers, så ble hansker og skinnjakke kjøpt inn på Hanssons Skinn & MC-Kläder AB på Nordby kjøpesenter. Masse tilbud og stort utvalg. Vel verdt en tur..

Jakken var ikke en ren mc jakke. Kommer til å bruke den som en vanlig jakke og på småturer med sykkelen..

Sist redigert av jgrlars den 01 feb 2009, 05:50, redigert 1 gang totalt.
Får minst tre batterier til den prisen på Biltema, og MC-forretninger i Norge har sikkert også en bedre pris enn det der.
- Misha
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
1600 spenn for et 11ah batteri??!!
Har du sett hos mc-artikler?

Har du sett hos mc-artikler?
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
Jeg betalte nettop kr 300 for et 14aH batteri. Ta deg en tur på Biltema så blir ikke lommeboka di voldtatt.
Er fornøyd med gelbatteriet på 14 Ah som jeg kjøpte til Gamle for to sesonger siden. Prisen var i underkant av 600,- så vidt jeg husker. På Biltemas nettsider står vel alle mål på batteriene også så vidt jeg vet.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- jgrlars
Tusen takk for tips og råd.. Fant et batteri med litt mer fornuftig pris.. Bestiller nok dette:
Varenummer: 01-05-512
CT12B-4 Volt: 12, AH: 11, Mål: 130B x 70H x 151L, Kroner: 735,-
På biltema så var det ingen mål som passet...
Varenummer: 01-05-512
CT12B-4 Volt: 12, AH: 11, Mål: 130B x 70H x 151L, Kroner: 735,-
På biltema så var det ingen mål som passet...
- jgrlars
Da er batteri bestilt: http://www.batteriesuk.com/default.aspx
39 GBP og gratis frakt.
Da er det bare å håpe på at posten er sløve med innfortollingen.. Pleier ofte å være det. Uansett så er dette billig..
:hello
Edit: Batteries UK sendte ikke utenfor England...
39 GBP og gratis frakt.
Da er det bare å håpe på at posten er sløve med innfortollingen.. Pleier ofte å være det. Uansett så er dette billig..
:hello
Edit: Batteries UK sendte ikke utenfor England...

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
... så da gikk det i vasken, eller?
Har ofte lagt merke til at en del selgere på ebay ikke sender til Norge...
Hadde tenkt å skaffe med 'chain & sprocket' sett fra eksempelvis UK, men ingen av selgerne sender til Norge. Og når jeg spør så får jeg som regel til svar at "Sorry, we don't..." osv., osv. ...
Hvorfor skal det være så forbasket vanskelig å sende varer over Nordsjøen!?
Til og med batterier burde vel gå greit siden det som evt. skal fylles ikke følger med i flytende form, men som pulver.
Gjorde i hvert fall det da jeg kjøpte nytt batteri til datterens moped i fjor vår...
Hvilke regler som evt. gjelder for såkalte 'gelébatterier' vet jeg ikke.
Det er jo blitt slik at mange varer ikke lenger kan sendes med fly...
Edit:
Har du sjekket med den nye internettbutikken http://www.motrax.no" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, forresten...?
Kanskje de de kan hjelpe deg?

Har ofte lagt merke til at en del selgere på ebay ikke sender til Norge...

Hadde tenkt å skaffe med 'chain & sprocket' sett fra eksempelvis UK, men ingen av selgerne sender til Norge. Og når jeg spør så får jeg som regel til svar at "Sorry, we don't..." osv., osv. ...
Hvorfor skal det være så forbasket vanskelig å sende varer over Nordsjøen!?

Til og med batterier burde vel gå greit siden det som evt. skal fylles ikke følger med i flytende form, men som pulver.
Gjorde i hvert fall det da jeg kjøpte nytt batteri til datterens moped i fjor vår...
Edit:
Har du sjekket med den nye internettbutikken http://www.motrax.no" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, forresten...?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- jgrlars
Takk for tipset AJAJ skrev:... så da gikk det i vasken, eller?![]()
Har ofte lagt merke til at en del selgere på ebay ikke sender til Norge...![]()
Hvorfor skal det være så forbasket vanskelig å sende varer over Nordsjøen!?![]()
Edit:
Har du sjekket med den nye internettbutikken http://www.motrax.no" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, forresten...?

Har hørt med disse: http://www.tayna.co.uk/, og de sender utenlands, men det ble litt dyrt 100,- GBP med frakt. Med mva og evt. fortollingsgebyr, så kommer jeg fort opp i rundt 1300,- NOK. Men jeg skal ikke gi meg med det første, så det blir nok en løsning på dette også..

mail skrev:Hei
Håper dere kan hjelpe meg.
Jeg er på utkikk etter batteri til min yamaha dragstar classic 1998 modell
Batteritypen er: gt12b-4. 12 volt, 11 AH
- skal være på høyre side.
MÅL :151L X 70B X 130H
Hvis dere har dette batteriet, hva er i såfall prisen for det?
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Mener å skulle vite at Motrax opprinnelig er et engelsk firma, men skal ikke sverge mor og far i døden og kors på halsen og alt det der, for at det er slik...
Verd et forsøk å prøve i alle fall.
Og siden Moitrax er en nyetablering nå i disse finanskrisetider så kan det fort hende at de anstrenger seg litt ekstra for å hjelpe deg.
Uansett, lykke til!

Verd et forsøk å prøve i alle fall.
Og siden Moitrax er en nyetablering nå i disse finanskrisetider så kan det fort hende at de anstrenger seg litt ekstra for å hjelpe deg.
Uansett, lykke til!

- AJ
- Administrator
- Kontakt:

Kom til å tenke på et annet alternativ...
Har du sjekket med Cruiser.no...?
Kanskje de kan hjelpe deg?
Verd et forsøk...

- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Jeg har handlet nesten alt jeg har nede hos Tommy jeg :) Får gode priser og bra service! Har kanskje sammenheng med at både han og jeg hører dårligjgrlars skrev:
Ellers, så ble hansker og skinnjakke kjøpt inn på Hanssons Skinn & MC-Kläder AB på Nordby kjøpesenter. Masse tilbud og stort utvalg. Vel verdt en tur..![]()

Så du om det var kommet inn noen nye Airho hjelmer der?
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- jgrlars
Hjelmavdelingen var jeg ikke innom.. Hadde litt dårlig tid pga folk som ikke var like interresert som meg....cheron skrev: Jeg har handlet nesten alt jeg har nede hos Tommy jeg :) Får gode priser og bra service! Har kanskje sammenheng med at både han og jeg hører dårligFelles skjebne, felles trøst i mc
![]()
Så du om det var kommet inn noen nye Airho hjelmer der?