Koseturer i kveldinga

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av SuperMorten »

Tv-kvelden var ikke noe å skryte av, så jeg tok meg like godt en tur ut. Egentlig helt uten mål og mening. Dersom jeg så en vei, og tenkte "kanskje jeg skulle prøve der", ja da kjørte jeg der, selv om jeg aldri hadde kjørt der før, eller visste hvor jeg kom til å ende. Uansett. Kjørte fra Åsgårdstrand, innover mot Lågen, tok noen veier som var så smale og svingete, at det knapt nok kunne klassifiseres som bilvei.. Tror ikke det var folk der hver dag :prop:

Uansett, det ble 124 km. Inne ved Kvelde var det et forb.. møkkavær, og jeg ble våt, men who cares.. :knegg Da var det blitt såpass seint og mørkt at jeg satte kursen hjemover. Kom i skade for å havne innpå motorveien, men det var et uhell.. :lol

Her er ruta: http://goo.gl/maps/hKhLe

Bilde
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Busa Trond »

:vs
Ble en kveldstur i dag. Det var lyn, regn og torden når jeg startet hjemme fra men hadde ikke kjørt lange biten før det ble oppholdsvær, men hele runden min gikk på våt asfalt. Viste ikke hvor jeg skulle, men ble til at jeg kjørte om Kongsberg, Jondalen, Bolkesjø, Notodden, Skollenborg, Hokksund og hjem. Merkelig hvordan vått gres og asfalt får frem sommerluktene. Mye rolig kjøring i dag med stopp så fort jeg så et museumsskilt. Jondalen var det eneste som gikk unna, må si Metzler dekkene sitter bra på våt samt nylagt asfalt :prf

Alle stopper her, klassiske bilde over Bolkesjø :D

Bilde


Svingte innom Sølvgruvene en rask tur

Bilde

Bilde

Bilde


Og litt lenger ned i retning mot Skollenborg lå det en flott demning, kjørte ned på museumsområde en runde før jeg kjørte opp en liten grusvei for å ta dette bilde, det blir nok den utsikten man har fra storveien der.

Bilde


Videre når jeg kjørte fra Hokksund og hjem så koblet hjernen min seg i jobbemodus, merkelig men jeg kan ikke si jeg husker mye av den turen =; Jaja... hjem kom jeg like hel :D

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av JRO »

Busa Trond skrev::vs
Ble en kveldstur i dag. Det var lyn, regn og torden når jeg startet hjemme fra men hadde ikke kjørt lange biten før det ble oppholdsvær, men hele runden min gikk på våt asfalt. Viste ikke hvor jeg skulle, men ble til at jeg kjørte om Kongsberg, Jondalen, Bolkesjø, Notodden, Skollenborg, Hokksund og hjem. Merkelig hvordan vått gres og asfalt får frem sommerluktene. Mye rolig kjøring i dag med stopp så fort jeg så et museumsskilt. Jondalen var det eneste som gikk unna, må si Metzler dekkene sitter bra på våt samt nylagt asfalt :prf

Videre når jeg kjørte fra Hokksund og hjem så koblet hjernen min seg i jobbemodus, merkelig men jeg kan ikke si jeg husker mye av den turen =; Jaja... hjem kom jeg like hel :D
Synd jeg hang på veggen å beiset huset når du ringte, ellers så skulle det blitt en kaffestopp i Kongsberg.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av ArcticTiger »

kz1300 skrev:
Busa Trond skrev::vs
Ble en kveldstur i dag. Det var lyn, regn og torden når jeg startet hjemme fra men hadde ikke kjørt lange biten før det ble oppholdsvær, men hele runden min gikk på våt asfalt. Viste ikke hvor jeg skulle, men ble til at jeg kjørte om Kongsberg, Jondalen, Bolkesjø, Notodden, Skollenborg, Hokksund og hjem. Merkelig hvordan vått gres og asfalt får frem sommerluktene. Mye rolig kjøring i dag med stopp så fort jeg så et museumsskilt. Jondalen var det eneste som gikk unna, må si Metzler dekkene sitter bra på våt samt nylagt asfalt :prf

Videre når jeg kjørte fra Hokksund og hjem så koblet hjernen min seg i jobbemodus, merkelig men jeg kan ikke si jeg husker mye av den turen =; Jaja... hjem kom jeg like hel :D
Synd jeg hang på veggen å beiset huset når du ringte, ellers så skulle det blitt en kaffestopp i Kongsberg.
Det der var jammen meg en Syltynn unnskyldning for å ikke ha kaffe-pause, Kz1300 :[-X
Du trenger da kaffe-pause du og, spessielt når du beiser huset :roll
Du kunne i det minste ha servert kaffe til BusaTrond iaffal, så kunne han sitti på plenen og sett på deg mens du arbeidet, og kommentert eventuelle "helligdager" :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av LordShaft »

ArcticTiger skrev:
kz1300 skrev:
Busa Trond skrev::vs
Ble en kveldstur i dag. Det var lyn, regn og torden når jeg startet hjemme fra men hadde ikke kjørt lange biten før det ble oppholdsvær, men hele runden min gikk på våt asfalt. Viste ikke hvor jeg skulle, men ble til at jeg kjørte om Kongsberg, Jondalen, Bolkesjø, Notodden, Skollenborg, Hokksund og hjem. Merkelig hvordan vått gres og asfalt får frem sommerluktene. Mye rolig kjøring i dag med stopp så fort jeg så et museumsskilt. Jondalen var det eneste som gikk unna, må si Metzler dekkene sitter bra på våt samt nylagt asfalt :prf

Videre når jeg kjørte fra Hokksund og hjem så koblet hjernen min seg i jobbemodus, merkelig men jeg kan ikke si jeg husker mye av den turen =; Jaja... hjem kom jeg like hel :D
Synd jeg hang på veggen å beiset huset når du ringte, ellers så skulle det blitt en kaffestopp i Kongsberg.
Det der var jammen meg en Syltynn unnskyldning for å ikke ha kaffe-pause, Kz1300 :[-X
Du trenger da kaffe-pause du og, spessielt når du beiser huset :roll
Du kunne i det minste ha servert kaffe til BusaTrond iaffal, så kunne han sitti på plenen og sett på deg mens du arbeidet, og kommentert eventuelle "helligdager" :knegg
:lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38171
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av AJ »

Ingen tur på dagen i dag pga. andere tingsom skulle gjøres. Men i kveld bød anledningen seg til en kjapp, men trivelig kveldstur til Kjellerjolen hvor jeg hadde avtalt et kort møte med Jarle. Ble litt prat om turer hoit og dit ute i verden før jeg tok noen bakveier på vei hjem igkjen. Blant annet Rauerskauvegen gjennom Nittedal. Tidligere grusvei, nå asfaltert og en veistrekningen jeg nok en gang anbefaler folk å sjekke ut. Gamleveieni Nittedal er det heller ingen grunn til å styre unna :-)

Ellers må jeg si det var hyggelig å møte Jarle og hans særdeles flotte motivlakkerte Yamaha Warrior 17000 for første gang (kommer ikke særlig godt fram på bildet, er jeg redd...). Og første gang behøver slett ikke bli den siste. Sant, Jarle?

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av RoJo »

Liten ettermiddagstur til Brandasund på en lørdagsettermiddag er aldri feil når været er bra :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Sprint »

Glemte å gratulere med "ny sykkelen" sist RoJo,sorry :thumleft
For livets glade gutter går solen aldri ned.

MåsaBjønn
Innlegg: 6
Registrert: 05 jul 2013, 15:35
Motorsykkelen din: Honda Shadow VT750C 2004
Sted: Kongsberg

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av MåsaBjønn »

Har akkurat anskaffet meg en Honda Shadow og prøvd noen småturer rundt Kongsberg for å riste av meg 30 år gammel rust siden sist jeg kjørte sykkel. Har ikke startet ferien enda så da passer det godt med en kveldstur i det fine været i dag. Tenkte jeg skulle ta turen Kongsberg-Hvittingfoss-Larvik-Kjerringvik-Sandefjord-Stokke-Sem-Hof-Eidsfoss-Kongsberg se rute

Får se om det blir tid til et bad i Kjerringvik for å bli kvitt litt svette :D
Er ikke så godt kjent med MC miljøet og treffsteder enda, men er det noen slike i nærheten av ruta mi så jeg kan treffe likesinnede over en kopp kaffe? Kjenner bare til Eidsfoss foreløbig.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av poulet_cavalier »

Kveldstur i finværet: Sylling-Vikersund

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Cs9xAzz5crw[/video]

Pinnekjøtt i veien 14:48. Så noen andre dyr gjemt bak en garasje også (tenk trøfler og prikker i førerkortet)
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av RoJo »

Må benytte det fine været vi har i øyeblikket, er ikke sikkert at det varer så lenge her på Vestlandet.
I dag gikk turen over bruene i Trekantsambandet til Bømlo, den vakreste av de store øyene i Sunnhordland, første rundingsmerke blei Mosterhavn med Norges eldste kirke, deretter gikk turen om Håvik mot Langevåg, men jeg svingte av mot Lykling og målet var restene etter de gamle gullgruvene der. Etter at noen bilder var tatt og jeg hadde strekt på beina gikk turen om Sakseid og hjem mot Stord. På Stordbrua blei det parkert en smule ureglementert for en liten prat med en kar på en BMW K1200 som var på vei sørover, han anbefalte brua som foromotiv og bilder blei tatt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av RoJo den 09 jul 2013, 00:03, redigert 1 gang totalt.

MåsaBjønn
Innlegg: 6
Registrert: 05 jul 2013, 15:35
Motorsykkelen din: Honda Shadow VT750C 2004
Sted: Kongsberg

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av MåsaBjønn »

Da var turen gjennomført (se rute over). En perfekt kveld for en tur til kysten med "sykkern", maken til opplevelse har jeg vel aldri hatt. Dro avgårde mot Kjerringvik i sekstida og tilbake like etter solnedgang halv elleve.

Føltes til tider som jeg var alene på veien, så ingen biler foran meg fra Kongsberg til Hvittingfoss og totalt 4-5 før jeg nærma meg Larvik (derav 1 politibil :-)å ). Eneste trafikken jeg merka noe til var på 303 mellom Larvik og Sandefjord, men det er vel ferietiden som har slått til.

[album]4651[/album]
Liten "badestopp" i Kjerringvik

Kjørte videre via Sandefjord og Stokke og da dukka plutselig Gokstadhaugen opp, måtte være litt kulturell og ta en titt.
[album]4652[/album]

Deretter bar det hjemover via Sem og Rv35. Følte meg som litt som den "ensomme rytter på vei inn i solnedgangen"
[album]4653[/album]

Blir nok mange turer denne uka med slikt vær, må benytte muligheten før man drar avgårde på 3 ukers ferie ute "sykkern" :sorry

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av RuneMC »

En bitteliten tur inn til Drammen (via div omveier før og etter). Elvepromenaden der er vel etterhvert noe for Drammen å være stolt av.

Ypsilon gangbroen er fin
Bilde

Og her litt av "the waterfront" på andre siden
Bilde

Ellers så jeg det var fullt av MC'er og folk på "Kubikken" når jeg passerte.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av SuperMorten »

Koser meg sånn med BMW'n at jeg glemmer å ta bilder. Har akkurat kommet inn etter kveldens tur. Sa til gps'en at jeg ville kjøre svingete veier til Kongsberg, og så fulgte jeg rådene fra TomTom, bare for å se. Tok meg en pølse på Shell (Skollenborg?), før jeg la inn "hjem" og raskeste vei. Til sammen 147 km i kveld. :prf

Da ble det seende sånn ut: http://goo.gl/maps/5Gzrs
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Delta8v
Innlegg: 92
Registrert: 03 mai 2012, 22:23
Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Delta8v »

Tenkte jeg skulle ut å lufte meg litt etter en lang arbeidsnatt og en liten blund. Turen gikk fra Oslo til Gardermoen og litt farting rundt der og innom NST der jeg traff en kompis en venninde.
De hadde med seg kamera, så hun tok noen "spontan" bilder mens hun satt i baksetet til kompisen :prf
Dette er noen av mange bilder, og de aller fleste ble jæ..... bra :D
Utrolig morsomt :mc1
Bilde
Bilde
Bilde

Svar