PreHøstTur 2011 - en vellykket tur er over!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: PreHøstTur: Dag 2: Ørsta - Vestkapp - Nordfjoreid !!

Legg inn av Duville »

Globe skrev:Da er dag3 startet av denne PreHøstTuren.....ja, ja....for noen av oss i hvertfall. Det serbut som vi skal få nok en dag med flott vær :-)

Gårsdagen var intet annet enn fantastisk. Nydelig vær, masse flotte veier og mange hyggelige stopp. Vi fikk med oss Vestkapp og Kannesteiene , blant mye annet ;-)

Dagen i dag starter her ved Nesjartun, 10 km utenfor Nordfjordeid, vi "raser" sørover da vi nå befinner oss helt i starten av markert "god mc-vei" på MC-Kartet.


--- men du, en liten henstilling ... blir nesten litt uvel når jeg ser på bildene. Bilder skal vel stå stille, ---- når alt beveger seg sånn kommer sjøsyka veldig nærme....
Sist redigert av Duville den 14 aug 2011, 10:41, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
stiandre
Innlegg: 114
Registrert: 06 aug 2011, 21:22
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F - 650kubikk - 2011 modell
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: PreHøstTur: Dag 2: Ørsta - Vestkapp - Nordfjoreid !!

Legg inn av stiandre »

Duville skrev:
Globe skrev:Da er dag3 startet av denne PreHøstTuren.....ja, ja....for noen av oss i hvertfall. Det serbut som vi skal få nok en dag med flott vær :-)

Gårsdagen var intet annet enn fantastisk. Nydelig vær, masse flotte veier og mange hyggelige stopp. Vi fikk med oss Vestkapp og Kannesteiene , blant mye annet ;-)

Dagen i dag starter her ved Nesjartun, 10 km utenfor Nordfjordeid, vi "raser" sørover da vi nå befinner oss helt i starten av markert "god mc-vei" på MC-Kartet.

Spennende tur, fine bilder og steder,

--- men du, en liten henstilling ... blir nesten litt uvel når jeg ser på bildene. Bilder skal vel stå stille, ---- når alt beveger seg sånn kommer sjøsyka veldig nærme....

Var det ikke så plagsomt... men du må syntest det var fælt siden du kommenterte det to ganger?? Eller skyldes det en litt tøff lørdagskveld? :knegg

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: PreHøstTur: Dag 2: Ørsta - Vestkapp - Nordfjoreid !!

Legg inn av Duville »

stiandre skrev:
Duville skrev:
Globe skrev:Da er dag3 startet av denne PreHøstTuren.....ja, ja....for noen av oss i hvertfall. Det serbut som vi skal få nok en dag med flott vær :-)

Gårsdagen var intet annet enn fantastisk. Nydelig vær, masse flotte veier og mange hyggelige stopp. Vi fikk med oss Vestkapp og Kannesteiene , blant mye annet ;-)

Dagen i dag starter her ved Nesjartun, 10 km utenfor Nordfjordeid, vi "raser" sørover da vi nå befinner oss helt i starten av markert "god mc-vei" på MC-Kartet.


--- men du, en liten henstilling ... blir nesten litt uvel når jeg ser på bildene. Bilder skal vel stå stille, ---- når alt beveger seg sånn kommer sjøsyka veldig nærme....

Var det ikke så plagsomt... men du må syntest det var fælt siden du kommenterte det to ganger?? Eller skyldes det en litt tøff lørdagskveld? :knegg

Skjønner ikke hva du snakker om :bananas :punch

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: PreHøstTur: Dag 2: Ørsta - Vestkapp - Nordfjoreid !!

Legg inn av Dexter »

Nå er det tid for å la litt av inntrykkene synke. Vi er alle velberget tilbake på Otta. Dvs. Misha svingte hjem ved en fornuftig avkjøring. Jeg må bare si at dette har vært en fantastisk tur! Nå har vi spist og vi bare sitter og slapper av og fordøyer turen og inntrykkene. Bilder og mer skriblerier kommer senere. Ha en fortsatt fin kveld folkens!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: PreHøstTur: Tilbake i Otta, hjemreise i morgen.

Legg inn av SheDevil »

Må si meg enig med Dexter, det har vært noen flotte dager :thumleft

Masse svinger, mye å se og ikke minst en kjempetrivelig gjeng. Må si jeg har hatt det moro og har ledd utrolig mye.

Vil tru mange inntrykk vil bli delt etterhvert når vi har kommet oss hjem. Men, først, et par ALU, enda mere prating, soving og så hemmat i morgen :thumleft
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: PreHøstTur: Tilbake i Otta, hjemreise i morgen.

Legg inn av Misha »

Vel hjemme igjen etter 4 fantastiske dager i godt selskap på tørre, svingete vestlandsveier i strålende vær!! :b_c: Med den sommeren vi har hatt er dette en skikkelig opptur!!
Skal på jobb imorgen så jeg forlot følget på Sognefjellet og kjørte sørover en smal vinterstengt veg over fjellet og kom ned i Øvre Årdal. Derfra til Lærdal og strake veien hjem. Fikk litt lett sommerregn på meg siste kvarteret før jeg var hjemme, og siden har det regnet her... :thumleft

Og en stor applaus til arrangørene!! :=D> :cheers
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: PreHøstTur: Tilbake i Otta, hjemreise i morgen.

Legg inn av Snikkeren »

Takk for laget.
Var utrolig kjekt å treffe deg. Så snakkes vi sikkert neste år også. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: PreHøstTur: Tilbake i Otta, hjemreise i morgen.

Legg inn av Onsløv »

Misha, du har nok kjørt tindeveien. :D
Kjørte der i fjor, og har kjørt der i år.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: PreHøstTur: Tilbake i Otta, hjemreise i morgen.

Legg inn av Misha »

Tindevegen altså? Greit å huske hvis noen spør. :thumleft

Kommer nok til å bruke den veien flere ganger når jeg skal i den retningen, ja. Selv om de skulle ha 70 pæeng i bompenger midt oppå fjellet... :eh
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: PreHøstTur: Tilbake i Otta, hjemreise i morgen.

Legg inn av Duville »

Misha skrev:Tindevegen altså? Greit å huske hvis noen spør. :thumleft

Kommer nok til å bruke den veien flere ganger når jeg skal i den retningen, ja. Selv om de skulle ha 70 pæeng i bompenger midt oppå fjellet... :eh
bompenger for MC????? svarer sjøl og det er visst betaling for alle kjøyrety.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: PreHøstTur: Tilbake i Otta, hjemreise i morgen.

Legg inn av Onsløv »

Ja, der er det vel litt usikkert om det er bompenger for MC. Men 70 kr for å passere en MC der er litt drøyt. Var en som kjørte gjennom bommen sammen med meg sist. Jaija...

Mulig man kan kjøre gjennom uten at det gjør noe. Jeg har betalt de to gangene jeg har kjørt der.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: PreHøstTur: Tilbake i Otta, hjemreise i morgen.

Legg inn av Globe »

Dag 4 av PreHøstTuren starter i et regntungt Otta. Dagen skal brukes til å pakke sammen, laste på syklene og ta trensportetappen hjem. Vi har vært svært så heldige med været siden vi startet turen fredage den 12. august, så når vi nå får regn på den siste etappen hjem, hvert til vårt...ja så får vi nesten tåle det.


Sitter igjen med mange inntrykk etter denne turen, først og fremst har det vært noen flotte dager, med en trivelig gjeng. :thumleft

Det sosiale på en slik tur er vel så viktig og vel så givende som det rent kjøremessige, da man fryder seg stort over det å kunne dele felles interesser med "likesinnede" hva gjelder kjøreopplevelser på og langsmed de veier man ferdes.

Det å diskutere alt i fra kjørehastighet på enkelte "pass", det å kommentere passeringer og medtrafikanter som vi møtte/passerte, le rått av og eller med hverandre....... til det å kjenne at vi blir stående...stille og ettertenksomt på pynkten på Vestkapp...og se utover...med en ikke rent så liten ydmykhet over hvor små vi EGENTLIG er.....i den store sammenhengen, når moder natur bretter seg ut foran oss og viser oss hva stillhet, storhet og mektig natur kan gjøre med tankerekka vår ved de sterke inntrykk som det gir, der det kjennes best. Fantastisk..synes jeg :)

Nei...da er det å "kvælle i sæ" et par kaffekopper til...litt frokost (for dæm som e på det)...pakke sammen og sette nesa hjemover.

Sitter igjen med mange inntrykk som nå skal få synke inn, og så får vi vel, hver og en av oss, ta med oss opplevelsene vi har hatt i disse dagene, videre i utøvelsen av mc-interessen....en interesse som virkelig gir til mange sider av det å "Levva Livet" :-)

Flere inntrykk og opplevelser vil nok bli beskrevet i løpet av de neste dagene...for enkelte opplevelser og hendelser MÅ bare deler med andre.....og vi har nok endel som KAN deles av det.....etter disse dagene...


...to be continued :thumleft

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: PreHøstTur: Tilbake i Otta, hjemreise i morgen.

Legg inn av Misha »

God tur hjem, og kjør forsiktig på våte veier! :mc1
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: PreHøstTur: Tilbake i Otta, hjemreise i morgen.

Legg inn av Globe »

Da er avdeling Trøndelag kommet til Oppdal. Regn og vått, men en fin tur uannsett. Vi er kledd etter været og er klar for det meste :-)

Resten av strekket inn til Trondheim regner vi med å ta "i en smell", da det kun er 120 km til vi kan parkere hjemme.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: PreHøstTur: Hjemreise!

Legg inn av Snikkeren »

Da sitter jeg på Esso i Stryn igjen, dagens første og eneste stopp. Har kjørt 185 km så langt, og har 85 eller 115 km igjen avhengig av om jeg kjører rundt Austefjorden eller ikke.
Det regnet hele veien til jeg kom ned fra Strynefjellet. Der klarnet det litt opp, og jeg håper det holder seg slik hele veien hjem. Men veiene er ganske våte, så jeg tar det forholdsvis med ro.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar