Uansett, så er det ikke verdens undergang om de stenger kontoen.... Er litt surt, men ingen katastrofe

Dette er ikke riktig - selv om du har kjøpt en sang på itunes har du kun rettighet til å høre på den selv. Du har ikke lov til å distribuere den på noen som helst måte. Frisøren og taxisjåføren har ikke engang lov til å ha på radioen når det spilles musikk.Bjerknez skrev:Det gjennkjennes automatisk og det er fullt lovlig. Youtube styrer dette. Så lenge det ikke er til komersielt bruk. Det er vertfall slik jeg har forstått reglene.Orion skrev:Og denne er det lov å legge ut på youtube? Gjøres det på en spesiell måte, eller gjenkjenner de automatisk at du har kjøpt sangen når videoen lastes opp?Bjerknez skrev:Hvis jeg trenger spesifikk musikk til en video så søker jeg opp musikken jeg vil ha på SPotify, og når jeg finner den jeg vil ha så kjøper jeg musikken via itunes. Koster 9,- pr. låt og det kan jeg leve med![]()
Men stort sett foretrekker jeg video uten musikk, men unntak finnes så klart.
Problemet kommer først hvis du vil fjerne reklamen du får i videoen ved å si at musikken er din egen og at Youtube har tatt feil. Youtube vil da fjerne reklamen men da står du selv ansvarlig med tanke på ulovlig bruk. Det er vertfall slik jeg har forstått det. Da får de som produserte sangen sitt honorar fra Youtube gjennom anonseplasseringen i videoene dine.
Jeg har selv slått på anonnseplassering i videoene mine for inntektsgenerering. jeg har faktisk tjent 89 kroner på min Youtube kanal så langt. Desverre får man ikke utbetalt noe beløp før man overstiger minstegrensen som er 600,-. Kanskje en vakker dag så ender jeg på det beløpet (selv om det er lite sannsynlig) og da er det jo gode penger å få med seg![]()
Hvis dette er målet ditt, så prøv og hold en engelsk tone på kanalen din. Det er mange som søker på feks. "Street Triple" GoPro" etc. på youtube og hvis videoene dine er på engelsk så blir dem hyppigere sett av flere. Husk også å beskriv videoene dine skikkelig samt legge inn tagger etc. Hold også kanalen din ryddig og oversiktlig. Det er også viktig at du legger ut videoer jevnlig slik at evt. abonnenter får oppdateringer. På den måten er sjansen mindre for at du vil bli fjernet fra en abonementsliste.
Jepp, den er lettere å forstå og ikke så raskLordShaft skrev:Topp, likte den siste best Morten![]()
Ah. Okej. Ja da må jeg sikkert få meg en krafigere PC også Med litt bedre plass kanskjeLordShaft skrev:Jeg husker ikke hva filene mine ble på i størrelse, men ja de er rimelig stor. Dobbeltsjekk at protune er av. Det er som å filme i Raw. filene dine blir hvertfall dobbelt så stor av dette.