JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen
Hyggelig at noen leser på hjemmesiden. Da er det ekstra moro å skrive noe der. :)
Runda rundt Tinnsjøen er veldig bra. Anbefales på det varmeste. Litt dårlig vei fra Austbygdi og over til Bolkesjø, men det er bare å ta det med ro og nyte omgivelsene. Er man i tillegg litt mindre rastløs enn meg, er det mange fine steder man kan stoppe og få med seg både lokalhistorie og fine ting å se på.
Det vil komme flere turer på hjemmesiden nå framover. Det har vært litt hektisk her i det siste, så det har gått litt treigt. Etter min mening var det turene i juni, juli og august som var de fineste, og de håper jeg å få lagt ut nå framover.
Nå får jeg ta meg en tur ut på glattisen. Det kommer litt nedbør og det er -2 grader her nå.
Runda rundt Tinnsjøen er veldig bra. Anbefales på det varmeste. Litt dårlig vei fra Austbygdi og over til Bolkesjø, men det er bare å ta det med ro og nyte omgivelsene. Er man i tillegg litt mindre rastløs enn meg, er det mange fine steder man kan stoppe og få med seg både lokalhistorie og fine ting å se på.
Det vil komme flere turer på hjemmesiden nå framover. Det har vært litt hektisk her i det siste, så det har gått litt treigt. Etter min mening var det turene i juni, juli og august som var de fineste, og de håper jeg å få lagt ut nå framover.
Nå får jeg ta meg en tur ut på glattisen. Det kommer litt nedbør og det er -2 grader her nå.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Har kjørt til Skinnarbu Høyfjellshotell 8 år på rad i uke 11 hvert år :) Da har vi fjelltur for beboerene våre. Men har aldri fått kjørt der med sykkel og på sommeren :) Det blir en fin opplevelse!
Egentlig rart jeg ikke har tenkt det selv å ta det som en dagstur opp dit i år! Hmrf](./images/smilies/grrr.gif)
Egentlig rart jeg ikke har tenkt det selv å ta det som en dagstur opp dit i år! Hmrf
](./images/smilies/grrr.gif)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Blir ett punkt jeg må ha med i nyttårsfortsettelser ja! 

You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ville jo være relativt kjedelig å ikke ha noen nye turer å se fram til.
Jeg har vært ute en runde i sørpa. Det var forsåvidt greit å kjøre, men det sludda og regna. Ikke mye, men akkurat nok til at det lå et par cm sørpe på veiene. Og det rare er at bilene man møter absolutt må kjøre oppi sørpa når du møter dem. Blei spruta ned noen ganger, ja.
Ellers oppdaget jeg en lekkasje ett eller annet sted i forbindelse med bensinkrana. Det kan være så enkelt at det er slangen fra krana og ned til forgasserne, men det kan også være selve krana. Det er et velkjent problem på de kranene at de tæres opp innvendig. Først slutter de å tette når man slår av motoren. (Det er vakum som holder krana åpen når man har motoren i gang.) Min kran slutta å tette for et par sesonger siden. Neste skritt på kranas vei mot søppeldunken er at godset rundt membranen blir porøst og lekker. Og jeg frykter at det er der jeg er nå. Det er litt dritt, for de kranene er ikke å få kjøpt lenger. Jeg får tømme tanken og sjekke krana, og ta problemet derfra.
Jeg har vært ute en runde i sørpa. Det var forsåvidt greit å kjøre, men det sludda og regna. Ikke mye, men akkurat nok til at det lå et par cm sørpe på veiene. Og det rare er at bilene man møter absolutt må kjøre oppi sørpa når du møter dem. Blei spruta ned noen ganger, ja.

Ellers oppdaget jeg en lekkasje ett eller annet sted i forbindelse med bensinkrana. Det kan være så enkelt at det er slangen fra krana og ned til forgasserne, men det kan også være selve krana. Det er et velkjent problem på de kranene at de tæres opp innvendig. Først slutter de å tette når man slår av motoren. (Det er vakum som holder krana åpen når man har motoren i gang.) Min kran slutta å tette for et par sesonger siden. Neste skritt på kranas vei mot søppeldunken er at godset rundt membranen blir porøst og lekker. Og jeg frykter at det er der jeg er nå. Det er litt dritt, for de kranene er ikke å få kjøpt lenger. Jeg får tømme tanken og sjekke krana, og ta problemet derfra.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Niel Postman i boken Vi morer oss til døde. Anbefales til alle som ikke tror lykken er å finne på TV.Jalmar skrev: For å sitere en forfatter jeg dessverre ikke husker navnet på i farten: Det moderne menneske trenger ikke avkobling, men tilkobling.
Uansett hvor rik man kan bli på å delta i Vil du bli millionær så blir man rikere av å leve livet på andre måter.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Takk, Tage.
Mye av dagens frustrasjon og problemer som folk har kan føres tilbake til at de har latt sin egen kreativitet sovne, i bytte mot ferdig laget og servert underholdning. Derfor skummelt å se at denne sykdommen brer seg til stadig yngre mennesker. Snart kan jo ikke ungene leke uten at lekene er så automatiske at de leker av seg selv mens ungene sitter og ser på.
Mye av dagens frustrasjon og problemer som folk har kan føres tilbake til at de har latt sin egen kreativitet sovne, i bytte mot ferdig laget og servert underholdning. Derfor skummelt å se at denne sykdommen brer seg til stadig yngre mennesker. Snart kan jo ikke ungene leke uten at lekene er så automatiske at de leker av seg selv mens ungene sitter og ser på.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Postman sier (i boken) at et godt mål på hvor dårlig TV har blitt, er å se hvor lite støtende og opprørende det er.
Altså, verden er full av ting som burde opprøre oss, som når vi ser det med egne øyne burde føre til at vi slår neven i bordet, tar opp telefonen, og ringer Statsministeren for å avkreve ham en forklaring.
Men TV er ikke slik. TV lages med stor omhu for å sikre at du ikke blir støtt og opprørt. For da gjør du det farligste av alt: Du reiser deg fra stolen.
Kontrollspøsmålet er slik: Når så du sist noe på TV som gjorde at du ikke bare reiste deg, men gjorde noe du ikke hadde planlagt (så som å ringe Statsministeren, sende et protestbrev, gå i et protesttog, eller noen i den duren)?
Boken er veldig bra.
Men nå ble jeg inspirert, så jeg skal jeg gjøre noe jeg ikke hadde planlagt: Jeg skal kjøre meg en kveldstur!
[TaSK]
Altså, verden er full av ting som burde opprøre oss, som når vi ser det med egne øyne burde føre til at vi slår neven i bordet, tar opp telefonen, og ringer Statsministeren for å avkreve ham en forklaring.
Men TV er ikke slik. TV lages med stor omhu for å sikre at du ikke blir støtt og opprørt. For da gjør du det farligste av alt: Du reiser deg fra stolen.
Kontrollspøsmålet er slik: Når så du sist noe på TV som gjorde at du ikke bare reiste deg, men gjorde noe du ikke hadde planlagt (så som å ringe Statsministeren, sende et protestbrev, gå i et protesttog, eller noen i den duren)?
Boken er veldig bra.
Men nå ble jeg inspirert, så jeg skal jeg gjøre noe jeg ikke hadde planlagt: Jeg skal kjøre meg en kveldstur!
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39771
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Synd vi ikke kan gjøre det samme her oppe i nord.tagesk skrev:
Boken er veldig bra.
Men nå ble jeg inspirert, så jeg skal jeg gjøre noe jeg ikke hadde planlagt: Jeg skal kjøre meg en kveldstur!
[TaSK]
Vel... bortsett fra Jalmar, da... :)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Jeg har forsåvidt gjort noe jeg ikke hadde planlagt. Jeg har fiksa bensinlekkasjen på Gamle. :)
Det viste seg heldigvis å være dårlig kvalitet på bensinslangen. Så det å spare noen kroner på å kjøpe bensinslange på en av disse billig-rekvisita-sjappene er falsk sparing. Heretter blir det Tess.
Det viste seg heldigvis å være dårlig kvalitet på bensinslangen. Så det å spare noen kroner på å kjøpe bensinslange på en av disse billig-rekvisita-sjappene er falsk sparing. Heretter blir det Tess.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Ett spørsmål til dere som kjører og bor nordpå :)
Når vi fra Sandefjord skal reise til Lofoten;
Hvilken vei ville dere anbefalt oppover? E6 strake veien opp eller gjennom Sverige?
(vi sitter å planlegger/snakker om det nå over kart :) )
Når vi fra Sandefjord skal reise til Lofoten;
Hvilken vei ville dere anbefalt oppover? E6 strake veien opp eller gjennom Sverige?
(vi sitter å planlegger/snakker om det nå over kart :) )
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ville valgt å komme meg over til Sverige og dundra oppover E45 Inlandsvegen. Fine veier og høy snittfart. Så ville jeg heller brukt god tid på nedoverturen langs norske veier.
Men jeg tror egentlig Ragnhild er den rette til å gi gode råd om dette. Hun er mye mer kjent nordover enn jeg er.
(Jeg holdt stram wire både oppover og nedover
)
Har forøvrig fått oppdatert hjemmesia med bensinlekkasjerep. http://www.jalmar-travel.com/side48.html
Men jeg tror egentlig Ragnhild er den rette til å gi gode råd om dette. Hun er mye mer kjent nordover enn jeg er.
(Jeg holdt stram wire både oppover og nedover

Har forøvrig fått oppdatert hjemmesia med bensinlekkasjerep. http://www.jalmar-travel.com/side48.html
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Takk for tips :) Blir spennende å høre hva frøken Ragnhild foreslår om det samme spørsmålet :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Jeg ville kjørt RV19 (er det ikke det den heter, som går på yttersia fra Namsos til Bodø?) og så E6 nedover. Da får du begge deler.cheron skrev:Ett spørsmål til dere som kjører og bor nordpå :)
Når vi fra Sandefjord skal reise til Lofoten;
Hvilken vei ville dere anbefalt oppover? E6 strake veien opp eller gjennom Sverige?
(vi sitter å planlegger/snakker om det nå over kart :) )
Innlandsveien i Sverige er så trist at man må ha furulegg-fetish for å ikke mistrives.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Er åpen for det meste.. Men ønsker å komme oss kjappest mulig opp så vi får tid til å se oss rundt på Lofoten ihvertfall 4-5 dager før vi cruiser rolig nedover landet og får med oss litt på veien ned. Det er tanken :)
Er det rasket å kjøre gjennom Norge opp så er vi åpen for det...
Er det rasket å kjøre gjennom Norge opp så er vi åpen for det...
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Inlandsvegen har den fordelen at man kan holde 100-120 hele veien på bra vei. Du må vel over på E10 og kjøre om Kiruna og videre over til Norge.
Hva som er raskest veit jeg ikke. Det er jo et stykke "på tverrs" for å komme til Inlandsvegen, og et stykke til "på tverrs" på E10 for å komme seg over til Norge igjen.
Jeg har fetish når det gjelder skog, så jeg er helt partisk i denne saken.
Hva som er raskest veit jeg ikke. Det er jo et stykke "på tverrs" for å komme til Inlandsvegen, og et stykke til "på tverrs" på E10 for å komme seg over til Norge igjen.
Jeg har fetish når det gjelder skog, så jeg er helt partisk i denne saken.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Å holde en fart på 120 over lang tid er helt klart å foretrekke fremfor å snirkle seg oppover i 60-70 på min type sykkel... Da sier egentlig valget seg selv med tanke på "kjapp transportetappe" :)
Må få kjøpt meg noen bedre kart over Sverige!
Må få kjøpt meg noen bedre kart over Sverige!
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tok utgangspunkt i Sandefjord - Sortland på Google Maps.
Gjennom Norge : 150 mil / 22 1/2 time
Sandefjord - Torsby - E45 Kiruna - E10 Sortland: 190 mil / 27 timer
Vet ikke hvor retningsgivende dette er, men det virker som raskeste vei er i Norge.
Gjennom Norge : 150 mil / 22 1/2 time
Sandefjord - Torsby - E45 Kiruna - E10 Sortland: 190 mil / 27 timer
Vet ikke hvor retningsgivende dette er, men det virker som raskeste vei er i Norge.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Jeg sitter faktisk å ser på det samme som deg, men du har tydeligvis mer trening en meg i dette
Går seint med meg.
Men faktisk kom vi frem til noe av det samme... Tok du da E6?

Men faktisk kom vi frem til noe av det samme... Tok du da E6?
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg bare skreiv inn Sandefjord - Sortland på første forsøk. Da foreslo den ruta gjennom Norge på 150 mil. Det meste var vel E6 oppover og noen ferger.
Svenskeruta skreiv jeg inn Sandefjord - Torsby - Kiruna - Sortland.
Men antagelig hadde det vært raskere å kjøre Sandefjord - Trysil og så Kiruna - Sortland. Tipper det blir et par timer kortere.
Tidene på Google Maps er vel også regnet ut etter gjeldende fartsbestemmelser. Ikke at noen av oss eller noen vi kjenner bryter fartsgrensene, men hvis man skulle gjøre det ville jeg absolutt foretrekke de svenske veiene.
Svenskeruta skreiv jeg inn Sandefjord - Torsby - Kiruna - Sortland.
Men antagelig hadde det vært raskere å kjøre Sandefjord - Trysil og så Kiruna - Sortland. Tipper det blir et par timer kortere.
Tidene på Google Maps er vel også regnet ut etter gjeldende fartsbestemmelser. Ikke at noen av oss eller noen vi kjenner bryter fartsgrensene, men hvis man skulle gjøre det ville jeg absolutt foretrekke de svenske veiene.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Litt norske veier og litt svenske og bånn gass opp til Bodø :) Vi skal ta ferje fra Bodø og opp til Lofoten. Hele søket må kanskje gjøres på nytt da?
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, da behøver du ikke om Kiruna. Da kan du frese over fra Storuman til Mo i Rana. Eller fra Arvidsjaur til litt nedafor Fauske.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
*leke seg i google maps* 

You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;