Hahaha, ja det var en minneverdig opplevelse Bjerknez. Skal røpe såpass.
Kan komme med et kjapt referat fra tur og kjøp av ny sykkel:
Tok toget fra Oslo til Holmestrand. Gikk fra togstasjonen til forhandler. 30 minutter god oppoverbakke iført full kjørebekledning.
Rakk på denne tida å svette ut det jeg hadde av nerver, og forberede meg mentalt. :-P
Skrev under papirer, og fikk en god gjennomgang av sykkel. Oljepeiling, hvordan bruke tripteller, stilling av klokke etc etc.
Kjøpte en FG-godkjent skivelås med alarm. Fikk nøkkelen i hånda, etterfulgt av et takk-for-handelen-håndtrykk og "lykke til"!
Fyrte opp doningen. Wroom wrooom. Ned på bensinstasjonen å fylle opp tanken. Første jeg legger merke til er at blinklysbryteren har en uvant plassering. Håper dette blir vanesak, men føler den er plassert altfor langt vekke fra holken. I tillegg til at den stikker for mye ut. Blinker meg ut på veien, og tester gassen. Bånndraget er fenomenalt! Og Lyden! Angrer på at jeg ikke brukte ørepropper. Finner derfor en rasteplass hvor jeg parkerer og henter meg inn igjen før videre kjøring. Timeout for safety. Monterer samtidig RAM-Mount og GPS, så jeg kan finne ruta jeg plottet inn på forhånd. Fyrer også opp ekstern lydopptaker og Gopro-kamera som sviver hele veien hjem. Vel å merke med 3-batteribytter.
Positivt med sykkel:
- Rått gasspådrag
- Grom lyd
- Enkel å kjøre
- Pen å se på
- God å sitte på
Negativt med sykkel:
- Uvant plassering av blinklysbryter
- Traff frigir mellom 5.og 6. et par ganger, men går seg gjerne til
- Litt barsk på gassen fra start av, men dette blir helt sikkert også vane
Vil forøvrig påpeke ekstremt god kundeservice hos Løvaas Motor. Veldig behjelpelige, og alltid en munter tone. Kontaktet de for et par uker sida, om det var mulig å få til et regnr. som var enkelt å huske. Og det var ikke noe problem.
Blir å publisere
http://yellowthunder.no i morgen kveld med video av sykkel, og diverse lesestoff.