IKKE Streetfighter (eller BMW), men KTM Super Duke!!
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - Fin på grus, ikke på sn
Ahhh... det var selvfølgelig der man skulle kjørt idag istedet for å kaste bort tiden på bomtur ifbm hjelm-reklamasjon...
Sjekket sist for noen få dager siden og da stod det fortsatt vinterstengt... men OK, nå er den på "short list" for neste finværsdag eller -kveld (!)
Sjekket sist for noen få dager siden og da stod det fortsatt vinterstengt... men OK, nå er den på "short list" for neste finværsdag eller -kveld (!)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Busa Trond
- Innlegg: 2744
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - Fin på grus, ikke på sn

Flott bilde som vekker kjøre lysten hos meg

Ikke for det, sist torsdag fra Bromma og over fjellet var det en fryd å henge på S1000 din opp bakkene og ned til Prestfoss

- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - Fin på grus, ikke på sn
Ja, fra Bromma og nedover var så gøy at jeg hadde lyst til å snu og kjøre hele strekket en gang til!Busa Trond skrev:
Flott bilde som vekker kjøre lysten hos meg![]()
Ikke for det, sist torsdag fra Bromma og over fjellet var det en fryd å henge på S1000 din opp bakkene og ned til Prestfoss
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - Fin på grus, ikke på sn
Da har sykkelen rundet 30 dager i mitt eie, med 4050km kjørt. Kanskje på tide med en uformell punktvis "review"?
Karakterer er subjektivt gitt med smilefjes (1-6), vi snakker tross alt om puls-økende mekanikk her
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Utseende:
Synes sykkelen i likhet med sin styggpene slektning R1200GS har litt å hente på linjer, men den er "funksjonelt pen" - om det er et uttrykk.
Skal smyge på litt nytt stash neste helg, så kanskje det blir et ekstra smilefjes da...
Motor:

Kunne nesten skrevet en hel side om bare motoren, men kort oppsummert så er den "konge".
Trekker veldig godt fra bunnen, og det er null problem å slenge inn et gir og holde seg der.
Fueling er spot on, ikke noe hakking eller nøling på noe turtall, og selv tortur-test på lav fart i 5 gir går unna uten rykking.
Når man vrir bryteren til maks, er det bare å holde seg fast.
Ser av reviews på nett at de som har testet feks S1000RR ikke finner S1000R noe mindre sprek, selv om det merkes effekt av kåpe i høyere hastighet.
I god forum-ånd velger jeg å støtte meg til disse påstandene, og gir motoren en blank sekser
Motorlyd:
Pen smelling i potter under motorbremsing, MotoGP-assosiasjoner i tunneler. Men la meg være ærlig: det er ikke Ducati...
Bremser:
Ikke så mye hokuspokus her. Lettdosert, hardtbremsende og til mitt bruk ikke antydning til fading.
Ikke vært på bane, så dette er kun relatert til vei.
Støtdemping/chassis:
Etter justering av sag, oppleves dempingen som utrolig bra. Det er virkelig stor og merkbar forskjell på soft, normal og hard modus.
"På skinner" er vel egentlig det jeg synes det kjennes ut som. Modus byttes lett i fart, så når asfalten en stakket stund blir silkemyk er man bare et knappetrykk unna fastere fjæring og deilige svinger...
Må trekke et smilefjes fordi sykkelen i utgangspunktet er tiltenkt anorektiske rossi-kloner. Gaffel-justering til maks, og enda kunne den godt vært litt hardere.
Velger å skylde på BMW, og ikke overdreven inntak av mat!
Elektronikk:

En sann og ekte livredder! Forhjulet holdes relativt i sjakk, bakhjulet hjelpes til å finne grep og skulle man befinne seg på regn eller grus så kan man sette sykkelen i pysemodus.
Trekkes 1 smilefjes fordi man ikke kan justere alt manuelt og individuelt. Jeg trenger det ikke, men bedre sjåfører vil muligens savne dette.
Ergonomi:
+
Sittestillingen er akseptabel, men ikke fantastisk. Setet er relativt hardt (dog en tilvenning), og knevinkel blir for meg litt hard etter en lang dag.
Kjennes ut som omtrent 20mm lavere fothviler ville gjort susen, så det får jeg forske på i løpet av sommeren.
Vindskjermen er symbolsk, men effektiv nok om man lener seg litt frem. Foreløpig har jeg valgt og ikke bytte, da jeg tror en påminnelse om fart er sunt for helsa og førerkortet.
Jeg har også jukset og satt på 25mm riser på styret, det hjalp overraskende mye. Komfortsete er på vei, så da tipper jeg det blir en god femmer!
Kvalitet/Økonomi/Value for money:
So far so good...
Konklusjon:
Definitivt beste sykkelen jeg har hatt. Dr jekyll & Mr Hyde! Koselig turmaskin et øyeblikk, og snerrende pitbull deretter.
Sparer siste smilefjeset, siden man aldri vet hva som dukker opp i fremtiden.
Sykkel + fornøyd eier:

Karakterer er subjektivt gitt med smilefjes (1-6), vi snakker tross alt om puls-økende mekanikk her

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Utseende:




Synes sykkelen i likhet med sin styggpene slektning R1200GS har litt å hente på linjer, men den er "funksjonelt pen" - om det er et uttrykk.
Skal smyge på litt nytt stash neste helg, så kanskje det blir et ekstra smilefjes da...
Motor:






Kunne nesten skrevet en hel side om bare motoren, men kort oppsummert så er den "konge".
Trekker veldig godt fra bunnen, og det er null problem å slenge inn et gir og holde seg der.
Fueling er spot on, ikke noe hakking eller nøling på noe turtall, og selv tortur-test på lav fart i 5 gir går unna uten rykking.
Når man vrir bryteren til maks, er det bare å holde seg fast.
Ser av reviews på nett at de som har testet feks S1000RR ikke finner S1000R noe mindre sprek, selv om det merkes effekt av kåpe i høyere hastighet.
I god forum-ånd velger jeg å støtte meg til disse påstandene, og gir motoren en blank sekser

Motorlyd:



Pen smelling i potter under motorbremsing, MotoGP-assosiasjoner i tunneler. Men la meg være ærlig: det er ikke Ducati...
Bremser:






Ikke så mye hokuspokus her. Lettdosert, hardtbremsende og til mitt bruk ikke antydning til fading.
Ikke vært på bane, så dette er kun relatert til vei.
Støtdemping/chassis:





Etter justering av sag, oppleves dempingen som utrolig bra. Det er virkelig stor og merkbar forskjell på soft, normal og hard modus.
"På skinner" er vel egentlig det jeg synes det kjennes ut som. Modus byttes lett i fart, så når asfalten en stakket stund blir silkemyk er man bare et knappetrykk unna fastere fjæring og deilige svinger...
Må trekke et smilefjes fordi sykkelen i utgangspunktet er tiltenkt anorektiske rossi-kloner. Gaffel-justering til maks, og enda kunne den godt vært litt hardere.
Velger å skylde på BMW, og ikke overdreven inntak av mat!
Elektronikk:





En sann og ekte livredder! Forhjulet holdes relativt i sjakk, bakhjulet hjelpes til å finne grep og skulle man befinne seg på regn eller grus så kan man sette sykkelen i pysemodus.
Trekkes 1 smilefjes fordi man ikke kan justere alt manuelt og individuelt. Jeg trenger det ikke, men bedre sjåfører vil muligens savne dette.
Ergonomi:





Sittestillingen er akseptabel, men ikke fantastisk. Setet er relativt hardt (dog en tilvenning), og knevinkel blir for meg litt hard etter en lang dag.
Kjennes ut som omtrent 20mm lavere fothviler ville gjort susen, så det får jeg forske på i løpet av sommeren.
Vindskjermen er symbolsk, men effektiv nok om man lener seg litt frem. Foreløpig har jeg valgt og ikke bytte, da jeg tror en påminnelse om fart er sunt for helsa og førerkortet.
Jeg har også jukset og satt på 25mm riser på styret, det hjalp overraskende mye. Komfortsete er på vei, så da tipper jeg det blir en god femmer!
Kvalitet/Økonomi/Value for money:





So far so good...
Konklusjon:





Definitivt beste sykkelen jeg har hatt. Dr jekyll & Mr Hyde! Koselig turmaskin et øyeblikk, og snerrende pitbull deretter.
Sparer siste smilefjeset, siden man aldri vet hva som dukker opp i fremtiden.
Sykkel + fornøyd eier:

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - 30 dager, 4050km - revi
135km i gjennomnitt hver dag.. Det står det faen meg respekt av



Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - 30 dager, 4050km - revi
så bra at du er fornøyd :)
hvor mye veier du og hvor mye stramma du bakdempern ?
har du merket noe til lavt kjøleveskenivå ?
er det orginaldekket du har på ennå ? I så fall hvor mye er det igjenn av km på det ?
hvor mye veier du og hvor mye stramma du bakdempern ?
har du merket noe til lavt kjøleveskenivå ?
er det orginaldekket du har på ennå ? I så fall hvor mye er det igjenn av km på det ?
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - 30 dager, 4050km - revi
ca 110kg med utstyr, stramma foran så mye det går. Bak er det mer å gå på (kanksje brukt 70%), skal stramme noen runder til.mammut89 skrev:så bra at du er fornøyd :)
hvor mye veier du og hvor mye stramma du bakdempern ?
har du merket noe til lavt kjøleveskenivå ?
er det orginaldekket du har på ennå ? I så fall hvor mye er det igjenn av km på det ?
Ikke merket noe lavt kjøleveskenivå.
Original dekk enda, så grov tipping er ca 1-1500 igjen?
Steike, det blir såpass ja...LordShaft skrev:135km i gjennomnitt hver dag.. Det står det faen meg respekt av![]()
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - Fin på grus, ikke på sn
Kjøpte TigerBærta 15/4, å i går 15/5 så jeg også 4000 passere på telleren under turenTommas skrev:Da har sykkelen rundet 30 dager i mitt eie, med 4050km kjørt. Kanskje på tide med en uformell punktvis "review"?
Karakterer er subjektivt gitt med smilefjes (1-6), vi snakker tross alt om puls-økende mekanikk her![]()

Ikke kjørt mer en høyst nødvendig spør du meg

Man har da ikke sykkel for at den skal stå i garasjen å se pen å ren ut


Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - 30 dager, 4050km - revi
4.000 km. på en måned står det respekt av Tommas 

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - 30 dager, 4050km - revi
Bjerknez skrev:4.000 km. på en måned står det respekt av Tommas

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - 30 dager, 4050km - revi
Ojda, 4000km på en mnd står det respekt av!
TigerBærta er heldig som har en slik aktiv og rutinert eier
TigerBærta er heldig som har en slik aktiv og rutinert eier

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - 30 dager, 4050km - revi
Tommas skrev:Ojda, 4000km på en mnd står det respekt av!
TigerBærta er heldig som har en slik aktiv og rutinert eier
Snill du Tommas

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - 30 dager, 4050km - revi
Om må på maks preload for å sette sag kan det nok anbefales et hakk stivere fjærer. Koster ikke allverden men litt jobb å bytte er det jo.
:-)
:-)
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - 30 dager, 4050km - revi
Jeg jobber med et prosjekt for å bringe pilotens egenvekt innenfor begrensningene til levert utstyr 

Re: IKKE Streetfighter, men S1000R - 30 dager, 4050km - revi
Fort du må bytte kjøreutstyr å da. Blir kanskje billigere med fjærer allikevel
neida, bare bra det, jobber med det samme selv :-)
