
Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Tror du må endre trådtittel 

-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
DONE!mortenolb skrev:Tror du må endre trådtittel

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
jeg limte gopro feste på en bred slangeklemme og skrudde den fast i veltesoppen.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37
-
- Innlegg: 269
- Registrert: 01 apr 2014, 10:11
- Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Selv syntes jeg two brothers har noen anlegg som er helt porno
dette er riktig nok en s1000rr, men herreguud så bra.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=DS7XNGuUSdI[/video]

dette er riktig nok en s1000rr, men herreguud så bra.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=DS7XNGuUSdI[/video]
- Shawn91
- Innlegg: 106
- Registrert: 28 mai 2013, 19:08
- Motorsykkelen din: Yamaha FZS600 Fazer 1999
- Bosted: Holmestrand
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Har du kikket på sw-motech sine quick-lock vesker? Jeg er storfornøyd med min ihvertfall!Bjerknez skrev:Jada, tror det blir bra. De Givi veskene som passer ser ikke veldig bra ut på S1000R. XS307 vil se ut som en flosshatt på tanken og XS308 blir for stor (25 liter). Da står jeg igjen med BMW sin veske og den passer jo perfekt. 100% vanntett er den også. Kostet 1.900,- men det får bare stå til :-)åToven skrev:Da er det vel mulighet for å noen lag med maskeringsteip for å unngå riperBurde vel funke fjell ?
Nå har jeg bare kriega festene bak igjen å tenke på :-)å
Shiny side up...
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Egentlig ikke, men jeg hadde heller ikke tid til å kikke rundt på alskens vesker samt bestille dette via nett da tiden før avresie kan bli knapp. Jeg gikk for BMW sin orginale tankveske som også skal være vanntett. Den ser også bra ut på sykkelen så den saken er ute av verdenShawn91 skrev:Har du kikket på sw-motech sine quick-lock vesker? Jeg er storfornøyd med min ihvertfall!Bjerknez skrev:Jada, tror det blir bra. De Givi veskene som passer ser ikke veldig bra ut på S1000R. XS307 vil se ut som en flosshatt på tanken og XS308 blir for stor (25 liter). Da står jeg igjen med BMW sin veske og den passer jo perfekt. 100% vanntett er den også. Kostet 1.900,- men det får bare stå til :-)åToven skrev:Da er det vel mulighet for å noen lag med maskeringsteip for å unngå riperBurde vel funke fjell ?
Nå har jeg bare kriega festene bak igjen å tenke på :-)å

Nå må jeg bare fikse kriega fester til salen og der fikk jeg noen fine tips av Tommas som skal prøves så fort sykkelen er i hus

- Erik.H.M
- Innlegg: 559
- Registrert: 09 aug 2012, 20:32
- Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
- Bosted: Sarpsborg
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Bjerknez skrev:Stemmer. Er min gamle sliter detteErik.H.M skrev:Gratulerer med ny sykkel ja!![]()
Var en tur på Leeres i dag. Er ikke tilfeldigvis din brukte street street triple r som står i butikken med arrow anlegg?
Så også to s1000r der, som var skammelig fine![]()
Er det du som har kjøpt den hvite og blå med røde detaljer? Det er iallefall en veldig snasen sykkel![]()
Sto det to S1000R der?? Var den ene svart??![]()
![]()
Den jeg ha betillt er svart.
Sto en i svart der ja

Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson
- Jeremy Clarkson
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
YES YES YES!! Da er nok det minErik.H.M skrev:Bjerknez skrev:Stemmer. Er min gamle sliter detteErik.H.M skrev:Gratulerer med ny sykkel ja!![]()
Var en tur på Leeres i dag. Er ikke tilfeldigvis din brukte street street triple r som står i butikken med arrow anlegg?
Så også to s1000r der, som var skammelig fine![]()
Er det du som har kjøpt den hvite og blå med røde detaljer? Det er iallefall en veldig snasen sykkel![]()
Sto det to S1000R der?? Var den ene svart??![]()
![]()
Den jeg ha betillt er svart.
Sto en i svart der ja

Den skal jeg ned å se på i morgen!!

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Når skal du på tur...?
Jeg bestilte sidevesker fra Sw-Motech for nøyaktig to uker siden, og de blir sendt til meg med budbil i morra tror jeg.
De kom ihvertfall til lageret i Norge i går...
Jeg bestilte sidevesker fra Sw-Motech for nøyaktig to uker siden, og de blir sendt til meg med budbil i morra tror jeg.
De kom ihvertfall til lageret i Norge i går...
Kan ikke alle bare være venner?
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Vi drar rundt den 10-14.juli. litt avhengig av værmeldingen, men sykkelen må være pakket og klar senest den 10.juli :)Newhill skrev:Når skal du på tur...?
Jeg bestilte sidevesker fra Sw-Motech for nøyaktig to uker siden, og de blir sendt til meg med budbil i morra tror jeg.
De kom ihvertfall til lageret i Norge i går...
- Gielas
- Innlegg: 772
- Registrert: 31 aug 2011, 19:34
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
- Bosted: Sandefjord
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Gratulerer med ny sykkel, Bjerknez! Om det er samme 'draget' i S1000R som i R1200GS, tror jeg erfaringsmessig du vil bli fornøyd :-)
Sent from my iPad Air using Tapatalk HD
Sent from my iPad Air using Tapatalk HD
Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Har ikke kjørt 1200GS, men jeg tror nok jeg blir fornøyd. Hadde krefter nok i Street'en også jeg sånn sett. Men nå må jeg kanskje jobbe mer med å IKKE vri så mye på rulla under aktiv kjøring. Det blir nok uvantGielas skrev:Gratulerer med ny sykkel, Bjerknez! Om det er samme 'draget' i S1000R som i R1200GS, tror jeg erfaringsmessig du vil bli fornøyd :-)
Sent from my iPad Air using Tapatalk HD

-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R
Var nettopp på Leeres nå og den sykkelen du så var en S1000RR og ikke en S1000RErik.H.M skrev:Bjerknez skrev:Stemmer. Er min gamle sliter detteErik.H.M skrev:Gratulerer med ny sykkel ja!![]()
Var en tur på Leeres i dag. Er ikke tilfeldigvis din brukte street street triple r som står i butikken med arrow anlegg?
Så også to s1000r der, som var skammelig fine![]()
Er det du som har kjøpt den hvite og blå med røde detaljer? Det er iallefall en veldig snasen sykkel![]()
Sto det to S1000R der?? Var den ene svart??![]()
![]()
Den jeg ha betillt er svart.
Sto en i svart der ja

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Men var din sykkel der da? Regner med du gleder deg sånn passe mye nå - det er lov å innrømme det nå, Bjerknez
Jeg håper BMW kommer med en ny utgave av S1000R innen jeg er klar for å bytte igjen 


-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Skal ikke legge skjul på at jeg gleder meg neixyvind skrev:Men var din sykkel der da? Regner med du gleder deg sånn passe mye nå - det er lov å innrømme det nå, BjerknezJeg håper BMW kommer med en ny utgave av S1000R innen jeg er klar for å bytte igjen

Men jeg gleder meg faktisk enda mer til sommerturen, uansett sykkel.
Min kommer enten i dag eller i morgen og blir levert til meg før helgen, forhåpentligvis.
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Fyy faen for en sykkel egentlig, det MÅ bare bli en sånn eller super duke til den dagen jeg får tung lappen. Gratulerer forresten, helt RÅ sykkel



-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Takk for detTrondgv skrev:Fyy faen for en sykkel egentlig, det MÅ bare bli en sånn eller super duke til den dagen jeg får tung lappen. Gratulerer forresten, helt RÅ sykkel![]()

Joda, det er ikke noe feil med den... tror jeg..

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Jeg kan melde om katastrofale "knapper" på s1000 modellene. Kjenner jeg blir litt irritert. Kan virke som vibrasjonene får de til å løsne. Så hornet og starteren på styret fungerer helt sporadisk her nede. Jeg må liksom trykke knappen dypt inn samtidig som jeg forsiktig lirker den nedover for å klare å kinne motoren. Hjulet som strammer kløtsjen driver også å slakker seg ved mye hard kjøring.
også er selvfølgelig lakken på rammen av typen skokrem. Dette er noe du vil følge med når du får din sykkel
Note4

Note4
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ikke akkurat hyggelig lesning. Men som sagt, veien tilbake til Street Triple R er ganske kort hvis jeg opplever slike irriterende småting. Vertfall hvis det blir mange av dem. Men noe må vel selv BMW ha spart påLordShaft skrev:Jeg kan melde om katastrofale "knapper" på s1000 modellene. Kjenner jeg blir litt irritert. Kan virke som vibrasjonene får de til å løsne. Så hornet og starteren på styret fungerer helt sporadisk her nede. Jeg må liksom trykke knappen dypt inn samtidig som jeg forsiktig lirker den nedover for å klare å kinne motoren. Hjulet som strammer kløtsjen driver også å slakker seg ved mye hard kjøring.også er selvfølgelig lakken på rammen av typen skokrem. Dette er noe du vil følge med når du får din sykkel
Note4

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ja også kan jeg melde om at bakbremsen fungerer omtrent like bra som jeg skulle prøvd å bremse med hånden på hjulet. Hva som er grunnen til dette har jeg ikke giddet å feilsøke i. Tar det når jeg kommer hem. Motormessig er det ingen ting å klage på.
Note4

Note4
- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Er det ikke kombinert bremser på disse da? Trenger ikke å bruke bakbremsen da
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Jasså? Så når en står i relativt bratt bakke, gjerne pga rødt lys og veiarbeid... Så er det relativt ålreit å kunne sette foten på bakbremsen å stå i ro. Ikke henge på forbremsen, samme når du skal starte igjen. Bakkestart kan være langt lettere med bakbremsen en forbremsen.
Note4
Har jeg hørt
Note4
Har jeg hørt

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Så bremsen funker faktisk så dårlig at du ikke kan bakkestarte engang? Da må det jo være noe galtLordShaft skrev:Jasså? Så når en står i relativt bratt bakke, gjerne pga rødt lys og veiarbeid... Så er det relativt ålreit å kunne sette foten på bakbremsen å stå i ro. Ikke henge på forbremsen, samme når du skal starte igjen. Bakkestart kan være langt lettere med bakbremsen en forbremsen.
Note4
Har jeg hørt
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24631
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Haha, det er godt jeg ikke har alt for store forhåpninger her ser jeg
Den skal jaggu meg vare bra teknisk for å overgå Street Triplen
At den går bedre og har mer fancy elektronikk er jo ingen hemmelighet, men som nevnt tidligere, jo flere knapper jo mere søl. Hvis knapper detter av og bakbremsen slutter å virke, så blir det kjapt sykkelbytte gitt

Den skal jaggu meg vare bra teknisk for å overgå Street Triplen

At den går bedre og har mer fancy elektronikk er jo ingen hemmelighet, men som nevnt tidligere, jo flere knapper jo mere søl. Hvis knapper detter av og bakbremsen slutter å virke, så blir det kjapt sykkelbytte gitt

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Harru tatt feil av kjede og baksiva ved smøring Lord'n?
:-)å
