Tore L, sin MC Logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Tore L, sin MC Logg

Legg inn av AJ »

Nyyyyyydelige bilder :twothumbs: Tore "BlueBrother in arms" :crazy: !!!
Er ikke mer i si enn det akkurat nå!
Nydelig og nytbart så det holder :D

Så regner meg med at vi møtes i læpet av helga?
Dét gleder jeg med til :yahoo !

Brukeravatar
Tore L
Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro

Legg inn av Tore L »

Dette var veldig eller litt forskjell fra det jeg er vant med å kjøre, har aldri kjørt en Guzzi før, så jeg var veldig spent. Dette er jo en overligger fra 2022 mod, så den har jo stått stille en stund.
Og dette merket jeg spesielt når jeg skulle gire, den var så hard og treg at jeg trodde det var noe galt med girsystemet. Men jeg ringte jo@AJ, og fikk bra instruksjoner på hva og hvordan dette ville funke og hvordan den skulle kjøres inn. Det skulle ikke mange km til før giret gikk som smurt, og en fin liten klunke lyd ved giring. Jeg er jo vant med BMW sin KLUNK, når en girer, så dette har MG løst bedre synes jeg.
Sitte stillingen passer meg bra, og muligens at den har en litt spiss kne vinkel, men egentlig ikke noe som kommer til å hemme meg og mine knær :D Akkurat passe brett styre som passer mine skuldre og kjøre stilling fint, min BMW R1200 GS, hadde litt for brett styre som gjorde at jeg ble sliten i skuldrende, men V7'en kjentes veldig behagelig ut.
Jeg er jo i innkjøringsfasen, og det betyr at jeg ikke får så mye mer en 3500 på turtelleren før varsellampene sier i fra, så jeg får ikke tråket til veldig mye før om en stund. Men den kjentes veldig lettkjørt og smilet satt løst hele veien hjem, og jeg tror dette ble et bra bytte. Blir urettferdig å sammenligne med BSA'en, for det er sykler fra to forskjellige verdener.

Så nå min kjære venn, da kan vi vell kalle oss for Brother in Arms eller hva? :twothumbs:
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Tore L skrev: I dag, 16:08
Så nå min kjære venn, da kan vi vell kalle oss for Brother in Arms eller hva? :twothumbs:
Helt klart - BlueBrothers In Arms :mc_p: :prf .

Også til dette med innkjøring; har turtallsvarsleren blinka i løpet av turen er du definitivt på rett innskjøringsspor. 3500 rpm på denne motoren er ganske lite, så når innkjøringa er ferdig og turtallsgrensa settes der den skal og bør være vil du få en helt annet sykkel, tro meg!

På min har jeg satt turtallsvarsleren på 7000... :crazy:
Så det er mye å glede seg til, våpenBlåBror :knegg .

Brukeravatar
dypen
Motorsykkelen din: R1250GSA

Legg inn av dypen »

Tillater meg å gratulere for andre gang :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jeg var i dag en snartur innom Hadeland MC og fritid hvor jeg kjøpte min V7 Special og fikk vite at de hadde ansatt en ny mekaniker med fartstid fra Lillebror MC og som dermed har god erfaring med Moto Guzzi.

Så hvis du har lyst på en Hadelandstur kan du jo sikkert få utført 1.gangsservice her :-) .

Men er jo et stykke å kjøre, så skjønner godt om du heller velger Askim MC, selv om de ikke har like lang erfaring med Moto Guzzi som det Hadeland MC har... ;)

Brukeravatar
haakeik
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200

Legg inn av haakeik »

Gratulerer med ny Guzzi, Tore. Den er en av de fineste klassisk utseende mc`er som finnes i dag :thumleft
Bytter du Tigern til Stelvio v100 neste år?

Svar