GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Godtvoksen

Re: Globes Logg; GPS på Cruiser, ikke pent, men det funker

Legg inn av Godtvoksen »

For meg ser det ut som du har festet et opplegg på styret. Var festet noe som fulgte med?

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Globe skrev:Enheten blir nok å følge fører, er på sykkelen når jeg er på sykkelen :-) Følger med et deksel som skal setts i holderen når eheten ikke er festet der.

Koblet opp med strømtilførsel kun når tenningen er på. Når enheten står i MC-holderen merker den selv når den ikke får strømtilførsel, og slår seg automatisk av etter 30 sek. når den ikke lengre har strøm inn.
Jeg har den direkte fra batteriet (jada jeg har sikring mellom) slik at den ikke mister strømmen og går derfor ikke av når jeg stopper sykkelen. Fordelen da er at jeg overhode ikke er fristet til å la den stå selv om prisen nok tilsier å ta av GPS før jeg går av sykkelen selv :-).

Får håpe skyene fra Island kan holde på litt varme så vi kan komme ut og få kjørt litt - det må jo hjelpe litt på oppvarmingen dette her ellers er jo ethvert vulkanutbrudd helt forgjeves..... :janikk

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev:For meg ser det ut som du har festet et opplegg på styret. Var festet noe som fulgte med?

Ja, alt av holdere, til bil og sykkel, følger med.

Det som jeg benyttet på sykkel er her merket med rødt
Deksel som beskyttelse over kontaktene når enheten ikke står i holder, er merket med blått
Det som er benyttet i bil er merket med grønt

Bilde

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Re: Globes Logg; GPS på Cruiser, ikke vakkert, men det funke

Legg inn av RuneMC »

Hehe, det var mye mikk...

Og nå som du endelig hadde fått inn den gode vanen med å se opp og langt fram...

Nåja, nøyer meg inntil videre med GPS på mobilen jeg... den kan jeg alltids plukke fram når jeg står på en rasteplass og har kjørt meg helt bort :-J ... men har sikkert sine fordeler med GPS på ukjente veier.
Duville skrev: Får håpe skyene fra Island kan holde på litt varme så vi kan komme ut og få kjørt litt - det må jo hjelpe litt på oppvarmingen dette her ellers er jo ethvert vulkanutbrudd helt forgjeves..... :janikk
Nei, faktisk motsatt effekt, varmen fanges eller reflekteres i øvre luftlag og når ikke ned til bakken... http://www.adressa.no/meninger/blogg/to ... 470930.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Så håper Katla holder seg i ro - den kan vel muligens bli stor nok til å gi noen merkbar effekt...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg; GPS på Cruiser, ikke vakkert, men det funke

Legg inn av Globe »

RuneMC skrev:Hehe, det var mye mikk...
"Kose-Stuff" kaller jeg det ;e
RuneMC skrev:Nåja, nøyer meg inntil videre med GPS på mobilen jeg... den kan jeg alltids plukke fram når jeg står på en rasteplass og har kjørt meg helt bort :-J ... men har sikkert sine fordeler med GPS på ukjente veier.
Javisst har det mange fordeler å ha en slik GPS.... :scratch... mange fordeler..... :scratch :scratch ..., det er jo utrolig kjekt å ha da....så det så! :roll :knegg...selv om TomTom er installert på iPhone her også :knegg

OleB skrev:
har du også sånne plasser for Micro-SD kort???? ;e
om du finner den bortkomne så gi meg et tips for jeg savner også et... :redface

Hva gjelder dette Mikro-SD kortet som jeg lette etter, så fant jeg det gitt....ikke dårlig.
Og hvor var det, spør du.....well...jeg fant på...SIBA, hang der på en knagg ved utgangen, jeg måtte betale litt for å hente det ut, men det skulle bare mangle, de hadde jo hatt den lagret for meg :redface :doh

Kjekt er det å vite, at jeg er ganske så sikker på at jeg har et mikro sd-kort til, på en lur plass, i tilfelle det skulle knipe :knegg . Finner det sikkert en dag jeg leter etter en kortstokk eller en batterilader eller de sorte skolissene eller en blå penn eller...... ;e

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg; FOrtsatt mer vinter...enn vår!

Legg inn av Globe »

Man kan jo ikke stole på lokalaviser....eller :8-[ ](*,) ](*,)

Bilde

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Globes Logg; Fortsatt mer vinter...enn vår!

Legg inn av Duville »

8, 6, 7, 7, 8, 8, 8, 8, 8, ja - det var temperaturprognosen for dagan fremover

skal jeg si mer?

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Var det stilkarakterer hadde Arne Scheie falt ned fra reiret sitt :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Duville skrev:8, 6, 7, 7, 8, 8, 8, 8, 8, ja - det var temperaturprognosen for dagan fremover

skal jeg si mer?

Hmmm...det holder...det holder..jeg kan vel egentlig melde noen av de samme tallene her, men de har da en 0,X foran ](*,)

Det minner meg på en liten historie fra Alta i Finnmark fra en tid jeg oppholdt meg der. Det var sommer, det var kaldt..og vi som opprinnelig kom fra noe lengre sør i landet søt noe så forferdelig over at det var for kaldt i forhold til årstiden. "hjemme var det 15-20 grader En altaværing uttalte da: "Ka e det døkker syt førr, det e jo tosiffra sommertemperatur her åsså,hele 2,5grader"..ja, ja...hva gjør vel et komma fra eller til! :knegg

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Sitter i bilen, på vei hjem fra jobb, blå himmel, 11 plussgrader....livet er hærlig dere :bananas

Sitter i salen om en time :thumleft

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Sitter i bilen, på vei hjem fra jobb, blå himmel, 11 plussgrader....livet er hærlig dere :bananas

Sitter i salen om en time :thumleft
Husk kameraet... ;e

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg; det er VÅR.......igjen :)

Legg inn av Globe »

:lol He he Den kjenner jeg at jeg fortjente :)

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Det ble nok ikke heeeelt den turen jeg hadde i tankene da jeg satt i bilen på vei hjem i dag, men kjøring....det ble det :thumleft

Kom hjem, der hadde eldste datteren besøk av en venninne som jeg hadde lovet litt pc-hjelp dagen før. Ja, en må jo holde det man lover, så da fikk det 1.pri. Deretter dukket ettermiddagens "kjøreplan" opp. Fruen opptatt, yngste datter skulle på bursdag fra 18:00 - 20:00, eldste datteren på pianoøving fra 20:30 - 21:10, bilen til kona hadde fått (og har nok hatt en stund) en forferdelig skrapelyd fra forhjulene. Tok en kjapp tur med den og ble tidlig oppmerksom å at dette var en hørbar "varsellampe" som indikerte bremesklosseskifte, så ble innkjøp av dette også en del av "kjørelista". Disse kjøreoppdrag ble dermed noe begrensende på min utflukt i antall kilometer ut av byen, men været var så flott og tempen såpass god, at da fikk jeg ta i bruk "nærmiljøet" :)

Først; leveranse på barnebursdag:
Bilde
Hjelm, Scala rider, vindtett jakke, høye støvler, hansker og ryggskinne på. Minstejenta er klar for transport :thumleft

Så videre til forhandleren av Opel her i Trondheim, men, de stengte kl. 16:30. De hadde langåpent på torsdag, men da kun om en skulle handle en hel bil, ny eller brukt. Tror det holder med nye bremseklosser......for now.
Bilde

Uoriginale deler funker jo også greit, tok retning mot Thorshov Bilrekvisita...den som ligger heeeeelt på andre siden av byen. Hadde bla. Biltema som en mulighet også, men de ligger altfor nærme der jeg befant meg ;e På vei til Thorshov bilrekvisita plinget det i Blåtanna, en kompis ringte, han var på vei for å skifte dekk på sin Suzuki Intruder Volusia....det bare måtte jeg jo få med meg. Bremseklosser fikk vente, jeg dropper kona av på sin jobb,på vei til min, i morgen. Jeg snudde...elegant selvfølgelig, og satte kursen mot motsatt side av byen...igjen ;e
Etter relativt kort tid, og litt kilometerstrekk på E6, befant jeg meg i Gamle Oslo vei, på Byåsen:
Bilde

Og se her...ikke mindre enn to stk, av samme type og modell som jeg selv har. Den nærmeste på bildene tilhører "nyvervet" medlem her på mcsiden med brukernavn wiggen
Bilde
Bilde

Så,videre, etter en kaffevisitt hjemme hos min moder og fader (Fadern er medlem Jolly Jumper her inne), var det tid for henting på bursdag igjen.Så var det tid for kjøring til pianoøving, deretter ble det en tur ned til sentrum. På et hotell i sentrum jobber forummedlem bubbu. Han skulle låne teoriboka mi da han skal starte med sin oppkjøring til tung-mc om kun få dager :thumleft

Deretter bars det hjem, og til "stallen" igjen.
Bilde

...så er det bare å sette Scala Rider på lading, klar for morgendagen
Bilde

Var av og på i salen i nesten 3 timer, det ble kun 110 km, men jeg stooorkoste meg. Men skal innrømme at jeg kjenner jeg snart må utvide horionten noe, det blir litt statisk å kjøre kun kvartaler og kryss, frem og tilbake.

Morgendagen er lovet levert med solskinn og enda mildere temperatur...lover godt! :thumleft

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Veldig bra :=D> Fotoreportasje av en vanlig hverdag fra dine trakter er hyggelig. :thumleft

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

GV: Livet er stort sett fullt av hverdager, så flere slike reportasjer vil det nok komme i tiden fremover :thumleft

Adresseavisen melder i dag følgende:

[img]http://img.skitch.com/20100423-p8b2kfib ... wgprjs.jpg[/img]

"Gled deg, trønder!"...ja...så da gjør jeg det! :thumleft :bananas :\m/:

:mc7

Svar