KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Pollti »

Hmmm. Hesten blei lang i trynet muligens men hvor ble vi andre lange i trynet hen tro ? :-k

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

hei :) jeg har også kjøpt meg en ktm duke 125 ;D det er en veldig fin sykkel, og veldig lett og håndtere:) jeg fikk sykkeln i november så det har bare blitt en tur på meg ;( sånn som deg har jeg også fått noen timer til å style den litt opp :) jeg har festa hele ¨dekor¨ settet og har også festet led lys under kåpe dekslet ;D jeg koblet lysene til batteriet og til sikringen til tenningen.
Når jeg festet lysene tok jeg også av kåpen. her er noen bilder jeg har tatt: :D -isak
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av isakberntsen den 05 jan 2012, 07:45, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Se der ja! Det dekorsettet gjør seg godt det :thumleft
Grattis!
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

takk :) denne loggen gir meg gode råd og tips :)
Sist redigert av isakberntsen den 05 jan 2012, 23:26, redigert 1 gang totalt.

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

her er en video av en som har sykkeln på bakhjulet ;)
http://www.youtube.com/watch?v=RMtH5mHY ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Peet96
Innlegg: 40
Registrert: 07 aug 2011, 01:14
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Peet96 »

Er det på tide med en oppdatering snart eller, Fikse? :D Kanskje noen bilder også? ;e
KTM DUKE 125

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Peet96 skrev:Er det på tide med en oppdatering snart eller, Fikse? :D Kanskje noen bilder også? ;e
Hehe! Ja, hva skal jeg si, mon tro.... Igrunnen så bare kjører jeg frem og tilbake til jobben. Er meget godt fornøyd med at sykkelen starter som et skudd samma søtten hvilket vær det er. Greit nok, det har ikke vært så mange blå ennå, men en 4-5 minusgrader har det blitt, uten at det virker til å påvirke startvilligheten. Motoren går meget pent, etter siste oppdatering. En anelse smålugging når den ligger akkurat på skiftet mellom og gi gass og ikke, men sålangt jeg har erfart er "alle" sykler med innsprøytning ganske lik i oppførselen. Fremdeles rundt 2.5 til 2.6l/100KM, men så er det heller ikke mye fres over kjøringen. Det blir å følge trafikken, så snitthastigheten ligger på knapt 50KM/t, selv om det hovedsakelig er 70 og 80 grense.
Piggdekkene må jeg nok en gang få lovprise. Dette er gode saker. Kjører i samme tempo som bilene, og føler meg trygg, med rimelig gode marginer. Så langt har jeg kjørt alle dager bortsett fra 1; da det var klink is hele oppkjørselen vår. Turde ikke kjøre sykkelen ned fra huset (bratt, og rett ut i lokalveien). Det mest ubehagelige jeg har opplevd var en dag det var klink is hele veien, bortsett fra hjulsporene etter bilene. Ganske utfordrende, mildt sagt. Det var dagen da "halve Bergen" kjørte utfor og klinket Audi-ene sine, så føret var rett og slett forferdelig. Bortsett fra det så er det stort sett meget kurant å kjøre nå på vinteren. Litt snø/slaps/is er helt uproblematisk og udramatisk. Men jeg får ikke mye anledning til å se på naturen da. Er rimelig konsentrert på det som skjer på veien :-J
Sykkelen ser sikkert ut som ny, under all møkka! :knegg Den er hysterisk møkkete nå. Umulig å vaske pga kulde, og mye drit på veiene. Samtidig har jeg sprayet/påført store deler av sykkelen med ACF-50, den antirust-oljen jeg nevnte i tidligere innlegg. Det funker jo omtrent som et fluepapir på møkken, så sykkelen ser virkelig griselekker ut. Bilder? Nei, ikke nå :P :p
Skiltlyset har tatt kvelden for en tid siden. Og bremselysbryter framme er byttet 1 gang på garanti, men likevel er den henimot ikke-fungerende nå i kulden. Tror jeg må få presset igjennom å få montert på en slik trykk-bryter som er på bakbremsen. Den funker jo som gull :thumleft
Forresten, dagens tips må vel være å bruke den ACF-50-sprayen på kjedet. Nå på vinteren, med salt og dritt, så ruster jo kjedet fortere enn fy, selv om det smøres flittig. Tok en runde med tannbørste og ACF-50, børstet den oljen inn i kjedet hele veien. Etter 1 mnd er det fremdeles fritt for rust. Jeg smører jo med vanlig kjedeolje (Royal Purple) som vanlig, men den ACF-50 hjelper enormt til å holde kjedet rustfritt. Veldig bra!
Xenon-lyset slo seg av hin dagen. Takket for seg. Virker som at den styreboksen som styrer nær/fjern, har gitt seg. Har satt på en vanlig halogenpære igjen, og sendt Dybvik en e-post, så får vi se hva de sier.
Oppdaget en dag at det hadde lekket litt (hysterisk grønn) kjølevæske ut fra venstre side av motor. Sukk... Det føyer seg bare inn i rekken av småtull med denne sykkelen. Østerrisk kvalitet my ass! Aner at den bruker endel olje, siden den beklagde seg over lavt oljetrykk rett før jeg tok den inn på service sist (ved 5000KM), så følger nøye med på måleglasset på høyresiden ja..

Ellers er det jo kaldt da. Men med rundt 35 minutters kjøretid hver vei, så rekker jeg ikke å bli iskald. Bare kald :-)
Kjører for tiden med følgende klær: Innerst 1 lag med Janus ulltrøye og bukse utenpå en vanlig truse og halvtykke ullsokker. Deretter et lag med ull-frottè. Så kjøredressen ('03-utgave Halvarsson skinndress), deretter en 2-delt regndress. Halvarsson vinterhansker. Oxtar Infinity kjørestøvler, og en vindtett høy hals med krage. Funker rimelig bra dette utstyret. Det vil si, hanskene kunne godt ha vært varmere, de er ikke 100% vindtette. Ikke helt vanntette heller, for den saks skyld. Men det går stort sett greit. Kjøredressen har sett sine bedre dager, og skal byttes om ikke så alt for lenge. Men den har fungert godt i de 9 årene jeg har hatt den. Kjørestøvlene er det absolutt beste kjøreutstyret jeg noengang har kjøpt. De Oxtar-støvlene er bare dønn pottetette, men likevel blir en ikke klam av svette på de varme dagene. Har aldri gjort noe annet enn å bruke de, likevel er de både tett, varm og sitter støpt på foten. Meget behagelig å kjøre med, ubrukelig å gå med =;
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av ArcticTiger »

:vs Tøøft Fikse :thumleft Men vis oss et bilde av den i Vinter-bruks-stand da! Så alle lakk-gnikkera her inne får se hvordan en sykkel som Brukes ser ut :yeyeye :knegg

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

ArcticTiger skrev::vs Tøøft Fikse :thumleft Men vis oss et bilde av den i Vinter-bruks-stand da! Så alle lakk-gnikkera her inne får se hvordan en sykkel som Brukes ser ut :yeyeye :knegg
Skal gjøre det! Men ikke nå, nå er det dørgande svart ute :D
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Moccasykkel

Legg inn av fikse »

Som lovet, et par drittbilder:

Noen pigger er borte vekk, men ellers er dekket i fin stand. Skitten som er lys av farge, er helst salt....Vanskelig å få vasket sykkelen nå når det er bikkjekaldt ute.
Moccasykkel (5).JPG
Moccasykkel (7).JPG
Kjedet holder seg imponerende bra, etter at jeg tok en runde med ACF-50. Den flasken skal jeg ha mer av, det er sikkert :thumleft
Moccasykkel (4).JPG

Moccasykkel (6).JPG

Moccasykkel (3).JPG

Bakdekket er i utmerket stand. Tror alt av pigger er der ennu.
Moccasykkel (2).JPG

Moccasykkel (1).JPG


Likte ikke helt den lekkasjen på demperen. Inn til forhandler - igjen. Har bedt om time for å fikse de 6 feilene som er på sykkelen per idag, dvs med denne lekkasjen er det 7.... Såvidt jeg klarer å se utifra mengden olje som er kommet ut (på få dager), er dette muligens noe mer enn bare litt skitt. Dette "lukter" gåen tettering. Trur eg.
Er ikke veldig overbevist over kvaliteten...så langt. Men forhandler har behandlet meg veldig fint, og det veier opp stort.

En anelse kjølig å kjøre på jobb i dag tidlig. Minus 8.7 sto det på måleren. Føltes som noe kaldere, det var faktisk endel fukt i luften.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Baltazar
Innlegg: 208
Registrert: 13 aug 2011, 18:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Baltazar »

ja...da er det bare å glede seg til vår rengjøringen da....Du får litt av en jobb... :jada:

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Baltazar skrev:ja...da er det bare å glede seg til vår rengjøringen da....Du får litt av en jobb... :jada:
Jepp :knegg Nå er den jo rett nok grundig vokset, pluss at jeg har smurt det meste inn med den ACF-oljen, så..... Blir spennende å se. Om et par måneder :knegg
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Baltazar
Innlegg: 208
Registrert: 13 aug 2011, 18:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Baltazar »

Synd du har så mye problemer med sykkelen din...Den må vel være den tøffeste 125cc det er å få tak i...
Håper det ordner seg og at du fortsetter å oppdatere denne tråden..

Kanskje med bilder av rengjøringen? :knegg

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Baltazar skrev:Synd du har så mye problemer med sykkelen din...Den må vel være den tøffeste 125cc det er å få tak i...
Håper det ordner seg og at du fortsetter å oppdatere denne tråden..

Kanskje med bilder av rengjøringen? :knegg
Ja, det er synd med alle feilene. For sykkelen er både fjong og god å kjøre. Helt glimrende til min type kjøring. Men da må den virke. Hver dag :D
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av ArcticTiger »

:D Tøffe bilder av tøff sykkel Fikse, sånn skal det være :thumleft
Men jeg trur ikke du har kjørt så mye med den :[-( , den var da ikke mye skitten syns jeg :knegg ..... Hondan til Fruen så mye værre ut når jeg drev å kjørte med den langt utover seinhøsten :roll
Den lekkasjen på gaffern, det er kanskje tørka saltbelegg på gaffelbeinet som har trengt inn forbi støvtettinga og skada olje-tetteringen :-k . Jeg merket det på Hondan og, saltbelegget var steinhardt, støvtettinga greide ikke å pusse det unna, så jeg måtte tørke av gaffelbeina for hver tur. Noen gode gammeldagse gummibelger på gaffern er nok tingen for vinterkjøring :prf
Åssen blei bremsevirkningen framme med olje på skive og klosser a?

Svar