Peet96 skrev:Er det på tide med en oppdatering snart eller, Fikse?

Kanskje noen bilder også?

Hehe! Ja, hva skal jeg si, mon tro.... Igrunnen så bare kjører jeg frem og tilbake til jobben. Er meget godt fornøyd med at sykkelen starter som et skudd samma søtten hvilket vær det er. Greit nok, det har ikke vært så mange blå ennå, men en 4-5 minusgrader har det blitt, uten at det virker til å påvirke startvilligheten. Motoren går meget pent, etter siste oppdatering. En anelse smålugging når den ligger akkurat på skiftet mellom og gi gass og ikke, men sålangt jeg har erfart er "alle" sykler med innsprøytning ganske lik i oppførselen. Fremdeles rundt 2.5 til 2.6l/100KM, men så er det heller ikke mye fres over kjøringen. Det blir å følge trafikken, så snitthastigheten ligger på knapt 50KM/t, selv om det hovedsakelig er 70 og 80 grense.
Piggdekkene må jeg nok en gang få lovprise. Dette er gode saker. Kjører i samme tempo som bilene, og føler meg trygg, med rimelig gode marginer. Så langt har jeg kjørt alle dager bortsett fra 1; da det var klink is hele oppkjørselen vår. Turde ikke kjøre sykkelen ned fra huset (bratt, og rett ut i lokalveien). Det mest ubehagelige jeg har opplevd var en dag det var klink is hele veien, bortsett fra hjulsporene etter bilene. Ganske utfordrende, mildt sagt. Det var dagen da "halve Bergen" kjørte utfor og klinket Audi-ene sine, så føret var rett og slett forferdelig. Bortsett fra det så er det stort sett meget kurant å kjøre nå på vinteren. Litt snø/slaps/is er helt uproblematisk og udramatisk. Men jeg får ikke mye anledning til å se på naturen da. Er rimelig konsentrert på det som skjer på veien
Sykkelen ser sikkert ut som ny, under all møkka!

Den er hysterisk møkkete nå. Umulig å vaske pga kulde, og mye drit på veiene. Samtidig har jeg sprayet/påført store deler av sykkelen med ACF-50, den antirust-oljen jeg nevnte i tidligere innlegg. Det funker jo omtrent som et fluepapir på møkken, så sykkelen ser virkelig griselekker ut. Bilder? Nei, ikke nå
Skiltlyset har tatt kvelden for en tid siden. Og bremselysbryter framme er byttet 1 gang på garanti, men likevel er den henimot ikke-fungerende nå i kulden. Tror jeg må få presset igjennom å få montert på en slik trykk-bryter som er på bakbremsen. Den funker jo som gull
Forresten, dagens tips må vel være å bruke den ACF-50-sprayen på kjedet. Nå på vinteren, med salt og dritt, så ruster jo kjedet fortere enn fy, selv om det smøres flittig. Tok en runde med tannbørste og ACF-50, børstet den oljen inn i kjedet hele veien. Etter 1 mnd er det fremdeles fritt for rust. Jeg smører jo med vanlig kjedeolje (Royal Purple) som vanlig, men den ACF-50 hjelper enormt til å holde kjedet rustfritt. Veldig bra!
Xenon-lyset slo seg av hin dagen. Takket for seg. Virker som at den styreboksen som styrer nær/fjern, har gitt seg. Har satt på en vanlig halogenpære igjen, og sendt Dybvik en e-post, så får vi se hva de sier.
Oppdaget en dag at det hadde lekket litt (hysterisk grønn) kjølevæske ut fra venstre side av motor. Sukk... Det føyer seg bare inn i rekken av småtull med denne sykkelen. Østerrisk kvalitet my ass! Aner at den bruker endel olje, siden den beklagde seg over lavt oljetrykk rett før jeg tok den inn på service sist (ved 5000KM), så følger nøye med på måleglasset på høyresiden ja..
Ellers er det jo kaldt da. Men med rundt 35 minutters kjøretid hver vei, så rekker jeg ikke å bli iskald. Bare kald :-)
Kjører for tiden med følgende klær: Innerst 1 lag med Janus ulltrøye og bukse utenpå en vanlig truse og halvtykke ullsokker. Deretter et lag med ull-frottè. Så kjøredressen ('03-utgave Halvarsson skinndress), deretter en 2-delt regndress. Halvarsson vinterhansker.
Oxtar Infinity kjørestøvler, og en vindtett høy hals med krage. Funker rimelig bra dette utstyret. Det vil si, hanskene kunne godt ha vært varmere, de er ikke 100% vindtette. Ikke helt vanntette heller, for den saks skyld. Men det går stort sett greit. Kjøredressen har sett sine bedre dager, og skal byttes om ikke så alt for lenge. Men den har fungert godt i de 9 årene jeg har hatt den. Kjørestøvlene er det absolutt beste kjøreutstyret jeg noengang har kjøpt. De Oxtar-støvlene er bare dønn pottetette, men likevel blir en ikke klam av svette på de varme dagene. Har aldri gjort noe annet enn å bruke de, likevel er de både tett, varm og sitter støpt på foten. Meget behagelig å kjøre med, ubrukelig å gå med
