Busa blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Re: Busa blogg

Legg inn av ArcticTiger »

"En dag han Trond våkna opp i bare trusa,
Ettr opprasjon, han på moffe va høy å rusa,
Kroppen var skjelven og våt og svett,
På Tiger-kjøpe han angra rett og slett,
I rusen han drømte om tida på Haya-Busa"

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

ArcticTiger skrev:"En dag han Trond våkna opp i bare trusa,
Ettr opprasjon, han på moffe va høy å rusa,
Kroppen var skjelven og våt og svett,
På Tiger-kjøpe han angra rett og slett,
I rusen han drømte om tida på Haya-Busa"
:=D> :=D> :rose

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

Har hatt litt god tid noen dager nå, så da passer det bra og planlegge litt til mc sesongen starter. Grunnet mangel på barnevakt osv. kan ikke jeg slå meg på den store "Grossglocknerbølgen" som har vært på forumet i høst. Må nok holde meg til noen kortere helge turer her hjemme, men vi har jo et vakert land som jeg gleder meg til å se mer av :prf Fikk snekkeret sammen en tur her som det passer med ei helg på, her tror jeg det blir masse fin natur på en gang :D . http://goo.gl/maps/Tjjp8" onclick="window.open(this.href);return false; Kom gjerne med tips på gode stopp underveis, eller mindre avstikkere fra ruta.

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Finn deg avstikkere du. Er jo fin rute, særlig den vestre biten av ruta. Var dels i det området ei helg for en tre måneders tid sida. Jeg hadde blant annet plukka meg ut en tur oppover fjellsidene til det som på kartet er merka Djupsvatnet, rett vest av Hol. Var ei demning jeg skulle se på, og det var finfine grusveger der.
Og sånne avstikkere planlegger du bare ved å zoome i kartet og se etter muligheter :thumleft

Kan hende jeg skriver litt om den helga i bloggen min, har jo en del bilder fra turen. Kan jo være greit å "slippe" noe når stordyran står på stallen.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

På Sjusjøen sku du sett Busa
langflat på golvet berusa
Men god og snill var`n
itte mye vondt i den kar`n
Nå er`n hemat der bjørkorna susa !!

=; Mer og mer tjokkhuggu diktare her !! :redface :redface :redface
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

Intruder skrev:På Sjusjøen sku du sett Busa
langflat på golvet berusa
Men god og snill var`n
itte mye vondt i den kar`n
Nå er`n hemat der bjørkorna susa !!

=; Mer og mer tjokkhuggu diktare her !! :redface :redface :redface
Dette er vakert Intruder :thumleft Mer mer........

Takk for svar joo :vs. Følger med på bloggen din og veit du er flink til å finne alternative flotte veier :thumleft . Da skal jeg følge ekstra godt med nå. Det var jo en lekker samling av sykler dere hadde på stallen også så jeg :prf .

Fikk besøk av en kamerat på dagen i dag som jeg kjørte noe sammen med før. Ble noe prat om løst og fast og om gamle dager, før vi surfet litt på nett og fant noen bilder fra tidligere kjøring og løp. Men vi var jo fult enige om at dem helgene vi fikk med ungene i grustaket og kjørte sykkel, grillet og koste oss var et høydepunkt vi seint glemmer. Selv om dette var jo helt illegalt og alt det der, tenk å drive fysisk aktivitet der det sier brombrom :-k , ja fy a meg fysj og fy fysj og fy på lanken :[-X .
Denne samme kameraten har jeg prøvd og få med på å kjøpe gatesykkel men det sitter nok langt inne :scratch , i dag har jeg vist ham bilder fra turen jeg har vært med på her på mc-siden så jeg håper snart det løsner. Han har vært med meg på noen dagsturer og han koser seg da i hvertfall. En sommer lånte han sykkelen min og kjørte følgesykkel under Fossen Grand Prix. Det går vist unna med dem sykkellistene også, det vist flere av cruiser sykkelene som ikke greier og holde følge med sykkellistene på dem svingete partiene, må vist stoppe og slippe forbi :moi: .

Fant noen bilder i dag som jeg ikke hadde sett før :-$ ( Ser det ikke moro ut? ) :prop:

Busa på kawa :prop:
busa-kawa trond.jpg
Læremestern i godt driv.
Byberg.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Ja, er ikke så lett å få aksept for anna enn foppall og golf her i landet. Men ser dere hadde tilgang på finfin grus og kjøretøyan i orden :thumleft

Artig ja!

Ser jeg har bilder fra helga oppi strøkan med tur til Stolsvann-dammen. Skal skrive noen ord og legge ut bilder som hjelper gjennom vinteren.

Og god bedring, la sakan få gro så du er fit fot fight snarest.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Har vore frakjørt av sykkelista i geiranger og grossglockner. Er litt komisk i grunn, kjører en i lokal bygda med max 50 soner i vanlig bukse så begynner enkelte å gnåle om sikkerhet. Men ingen nevner en sykkelist med kun tights og en isopor hjelm som fyker i 100 og hælvete nedover svingete og smale veier. Prøvde å henge meg på to styk nedover geiranger men hadde ikkje kjangs eller nerver til å holde dei. Gærninga retten og sleten

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

ZZR-Tom skrev:Har vore frakjørt av sykkelista i geiranger og grossglockner. Er litt komisk i grunn, kjører en i lokal bygda med max 50 soner i vanlig bukse så begynner enkelte å gnåle om sikkerhet. Men ingen nevner en sykkelist med kun tights og en isopor hjelm som fyker i 100 og hælvete nedover svingete og smale veier. Prøvde å henge meg på to styk nedover geiranger men hadde ikkje kjangs eller nerver til å holde dei. Gærninga retten og sleten
ZZR-Tom : Kloke ord,en sannhet uten modifikasjoner !! :thumleft :vs

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Det handler om en av konkurrentene til Busa Trond og nettopp derfor passer det å skrive denne posten her ;-) ;
Venåsen Rørservice AS hadde offisiell åpning av sin nye butikk i Brandbu og hadde i den forbindelse invitert GT-Sara til å sette kunder som kom innom i god stemning. Det kom mange og jeg kan bekrefte at hun greide å få opp stemningen så det holdt. Makan til dame skal man lete lenge etter. 88 år og med den stemmen!
Her et opptak fra en opptreden et annet sted tidligere i år:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=9BLTUxblJhQ[/video]

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

:thumleft Flott AJ, fra Gt-Sara til at det nå går det bare i idretsstjerner :P :p Anders Jacobsen i hopp, Tor-Øyvind Hovda på HBK foppball :P :p elitedivisjon, og Anders Engblom på http://www.ringerikepanthers.no/" onclick="window.open(this.href);return false; :yeyeye Og Busa Trond på Explorer :thumleft hehe.....

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Og hos Intruder,der går det i Everton,Andy Capptatovering med EFC,snømåking og huffameg.... =;

På spørsmål hva jeg driv mæ heme sa kjærringa : Hæin gjø ittnå,ska`n ha seg et nommer må je sitta oppå å ri`n.... :lol :lol

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

Intruder skrev:På spørsmål hva jeg driv mæ heme sa kjærringa : Hæin gjø ittnå,ska`n ha seg et nommer må je sitta oppå å ri`n.... :lol :lol
Det nok nesten slik her også Intruder. Jeg har vist karantene på armen min i tre uker til, dette er første gangen fruen ikke ønsker seg en hvit jul :D . Nabon hadde spurt henne hvordan det gikk med meg, "ikke så bra for han ligger fremdeles bare på ryggen" hadde hun svart ham :redface

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

:rose
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

ojda skrev::rose
Regner med disse var til Busakona, nå har a jobbet fælt" en stund. Hun kjøpte og satte opp juletre i dag, men skulle du sett, nå følger det jammen med bruksanvisning på treet også :lol . I punkt nr.6 står det Bør pyntes

Svar