Voodoodoo skrev:De siste syklene jeg har hatt er jo henholdsvis 1100xx, zzr1400, zx9r og nå Hayabusa.
Vil jo si at alle disse egentlig hadde nok motor sjøl om Zx9'n ikke hadde noe bånndrag å snakke om med to på i de siste kurvene over Stelvio.
Busan virker veldig lik ZZR når det gjelder motorkraft, skal montere eksos/filter og pcv så regner jeg å få tryllet fram det lille ekstra.
Nå er jeg jævli glad i fart og spenning samt bitt av "ringenviruset" så jeg må nedover i Tyskland en eller flere ganger i året, da er det jævlig artig å ha litt å klemme til med på Autobahn når onkel Fritz kommer i Beemeren sin. Sånn sett er nok ZZR uten toppfartsperre den beste sykkelen jeg har hatt. Meeen trur ikke Hayaen skal bli så mye kleinere når den er ferdig.
Å legge noen runder på 8.30 tallet på Nordsløyfa med en røslig turbuss er noe helt eget. Artig når nåla ligger tett inntill 300 over Flugplatz, kjenne demperne komprimeres så underkåpa tar nedi i bunn av Fuchsrohre.
Er heller ikke kjedelig å ha nok power til at bakdekket stepper ut i sladd ut av bergwerk mens fordekket har så lite feste at det logrer lett mens curbsen kommer farlig nærme før det hele griper tak og slynger en avgårde oppover klostertal i 270-280.
Jeg tror ikke jeg får noe av dette på en 250, 400 eller 600. Ei heller på en GS eller lignende.
Nå er jeg en lang og lubben fyr på 189cm/115kg så min kropp på en liten "lekesykkel" hadde sett idiotisk ut, hvis jeg i de hele tatt hadde fått plass. Dessuten liker jeg å kunne ha med meg pasasjer og bagasje så sykkel med mulighet for vesker er et must.
Jeg har derfor lagt min elsk på raske sportstourere, når Hayaen er utslitt blir det enten 2012 eller nyere ZZR eller eventuellt K13s
Dette var jo noe av det mest ærlige og bedre som er kommet frem i denne tråden
Flott skildring og fullt forståelig hvorfor du valgte din sykkeltype ut fra det du forteller.
En jeg kjenner har dine mål og har kjørt en 600R i mange år og det fungerer for ham selv om han ser stor ut oppå den lille sykkelen , kan vel da kalles noe som ser ut som en lekesykkel. Men han klarer selvfølgelig ikke 300 eller mye last og passasjer.
Og selvfølgelig finnes det andre sykler som er perfekte for last ,passasjer og fjellpass ( ifølge disse Motorrad Alpe testene)men straks det er snakk om opp mot 300 minker det jo kraftig.
Jeg vet ikke om det noen gang kan settes en konklusjon for denne tråden om hvor mye kubikk eller effekt som er for lite , nok eller for mye.
Noen liker banekjøring og høyhastighets kjøring på autobahn , noen liker å sige fra cafe til cafe , noen liker småturer noen langturer , noen liker gruskjøring, noen kjører utenfor veien , noen kun på asfalt, noen har behov for å laste mye andre nesten ingen ting.
Det ingen sykler som egentlig gjør alt like bra , man må velge hva som betyr mest for en selv.
Kanskje velger man bort noe andre synes er viktigst for å få det som er viktigst for en selv , og synes selvfølgelig da at det andre synes var viktig ikke er viktig i det hele tatt.
Vi må kanskje akseptere at det man selv synes er uforståelig er helt elementert og viktig for andre.....da har man kanskje valgt noe som verken er for lite eller for mye.