Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:Er innom og leser på denne tråden av og til, men det meste er så dustete at jeg føler ingen trang til å komentere... Oi gjør jo det nå.
Jeg kjører 1,4l og koser meg med det. Grunnen er at det er det jeg har lyst på. Så kan andre kjøre 0,25l eller 0,6l så mye de vil. Og kjører de fra meg på autobanen eller over suleskar så god tur :)
Jeg kommenterer bare kommentarene ... selve temaet ...det er vel ikke noen som virkelig mener at man kan si noe fornuftig hva som er best, en 600 eller 1400.
Det er ikke meningen de skal konkurere, de er ikke sammenlignbare.
Overaskende at erfarne motorsyklister mener at man kan sammenligne og konkludere med at
"den ene er best"

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ArcticTiger »

Voodoodoo skrev:Er det mulig å få kjøpt popcorn et sted i denne tråden???

:lol
......og en "halv-liter" :vs

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av simpson »

ZZR-Erling skrev:
simpson skrev:
ZZR-Erling skrev:Æ sie nu bare det: noen ganger er det bare deilig å gi mye gass å kjøre fra røkla, og ferdig med det!
Du mener å sige ifra når de andre nådd toppfart før deg. ....
Hæ?
Så du har verdens raskeste sykkel? Ingen er raskere fra null til 100 eller 200 ? Rart ikke zzr vinner noen roadracing løp da siden den er sååååå god.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Barbarozza »

Yes :[-o< digger slike tråder der det blir litt temp :-)

Dette er nesten som en oljetråd :-) Det er jo dette vi innerst inne savner fra visse andre steder
Memento mori

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Voodoodoo »

De siste syklene jeg har hatt er jo henholdsvis 1100xx, zzr1400, zx9r og nå Hayabusa.
Vil jo si at alle disse egentlig hadde nok motor sjøl om Zx9'n ikke hadde noe bånndrag å snakke om med to på i de siste kurvene over Stelvio.

Busan virker veldig lik ZZR når det gjelder motorkraft, skal montere eksos/filter og pcv så regner jeg å få tryllet fram det lille ekstra.

Nå er jeg jævli glad i fart og spenning samt bitt av "ringenviruset" så jeg må nedover i Tyskland en eller flere ganger i året, da er det jævlig artig å ha litt å klemme til med på Autobahn når onkel Fritz kommer i Beemeren sin. Sånn sett er nok ZZR uten toppfartsperre den beste sykkelen jeg har hatt. Meeen trur ikke Hayaen skal bli så mye kleinere når den er ferdig.

Å legge noen runder på 8.30 tallet på Nordsløyfa med en røslig turbuss er noe helt eget. Artig når nåla ligger tett inntill 300 over Flugplatz, kjenne demperne komprimeres så underkåpa tar nedi i bunn av Fuchsrohre.
Er heller ikke kjedelig å ha nok power til at bakdekket stepper ut i sladd ut av bergwerk mens fordekket har så lite feste at det logrer lett mens curbsen kommer farlig nærme før det hele griper tak og slynger en avgårde oppover klostertal i 270-280.

Jeg tror ikke jeg får noe av dette på en 250, 400 eller 600. Ei heller på en GS eller lignende.

Nå er jeg en lang og lubben fyr på 189cm/115kg så min kropp på en liten "lekesykkel" hadde sett idiotisk ut, hvis jeg i de hele tatt hadde fått plass. Dessuten liker jeg å kunne ha med meg pasasjer og bagasje så sykkel med mulighet for vesker er et must.

Jeg har derfor lagt min elsk på raske sportstourere, når Hayaen er utslitt blir det enten 2012 eller nyere ZZR eller eventuellt K13s
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:
- Forøvrig prøver du alt for mye å egle. Hadde du hatt egenskapen til å be folk reise til h....... på en slik måte at en gleder seg på reisen. så hadde denne tråden vært moro. Nå virker du bare som en patetisk kranglefant

At jeg prøver å egle mer i denne tråden enn det andre gjør synes jeg er feil , men grunnen til at du synes det er kanskje det at jeg nettopp prøver og avstå fra å be noen reise til helvete. Hvis det er en bra egenskap og kunne be noen reise til helvete på en slik måte at man gleder deg på reisen så er det ikke slik jeg har lest regelementet på de fleste forum. Og jeg blir enda mer overrasket om det er det som skal til for at en tråd blir morro , men jeg synes jeg har forsøkt å følge opp dem som tilnermer seg slike utrykk så godt jeg kan. Du synes jo tydeligvis at tråden er morro siden du er med i den.... "Pisspreik", "Svada" og "tiss" var slike utrykk som jeg ikke tidligere har vært vant med på forum før i denne tråden. At du mener at jeg er en patetisk kranglefant håper jeg at du kan belyse litt nærmere slik at jeg kan se forskjellen på meg og visse andre i tråden. Kanskje jeg til og med kan få lov å forsvare det?
Jeg kan ikke forstå hvor det noen gang står skrevet at min mening er den absolutte sannhet , jeg forsøker etter beste evne og kun starte de aller fleste utsagn med "min mening er" , "jeg mener" eller "jeg påstår". Dette gjør jeg fordi at det forhåpentligvis forteller at dette er noe jeg mener eller påstår men som ikke nødvendigvis er noen fasit. Jeg synes det er mer påståelig om man starter setninger med "Det er" eller bygger opp setningen slik at det ikke er tvil om at dette er fasit.
Jeg har også flere ganger skrevet at "dette er kun min mening" og "andre kan ha andre meninger". Dette er langt fra praksis fra enkelte i denne tråden og det er mange som fremstår som verdensmestre på en tydelig måte. Det er bare å lese trådene litt nøye.
Jeg mener du tar penissnakket litt for bokstavlig ;-)
Og jeg har ikke noe nytt å tilføre debatten, så jeg avstår fra å delta med mer penislengde, fising og andre usakligheter(les forsøpling) :vs
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev:
ZZR-Erling skrev:
simpson skrev:
ZZR-Erling skrev:Æ sie nu bare det: noen ganger er det bare deilig å gi mye gass å kjøre fra røkla, og ferdig med det!
Du mener å sige ifra når de andre nådd toppfart før deg. ....
Hæ?
Så du har verdens raskeste sykkel? Ingen er raskere fra null til 100 eller 200 ? Rart ikke zzr vinner noen roadracing løp da siden den er sååååå god.
Roadracingløp på ZZR, erru gærn, og hva i all verden tar du meg for??

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ArcticTiger »

Det er kanskje så enkelt :-k ,....som at noen trenger å.......stimuleres litt Mer og Kraftigere enn andre.....for å føle Vel-Lyst :yeyeye

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Voodoodoo skrev:De siste syklene jeg har hatt er jo henholdsvis 1100xx, zzr1400, zx9r og nå Hayabusa.
Vil jo si at alle disse egentlig hadde nok motor sjøl om Zx9'n ikke hadde noe bånndrag å snakke om med to på i de siste kurvene over Stelvio.

Busan virker veldig lik ZZR når det gjelder motorkraft, skal montere eksos/filter og pcv så regner jeg å få tryllet fram det lille ekstra.

Nå er jeg jævli glad i fart og spenning samt bitt av "ringenviruset" så jeg må nedover i Tyskland en eller flere ganger i året, da er det jævlig artig å ha litt å klemme til med på Autobahn når onkel Fritz kommer i Beemeren sin. Sånn sett er nok ZZR uten toppfartsperre den beste sykkelen jeg har hatt. Meeen trur ikke Hayaen skal bli så mye kleinere når den er ferdig.

Å legge noen runder på 8.30 tallet på Nordsløyfa med en røslig turbuss er noe helt eget. Artig når nåla ligger tett inntill 300 over Flugplatz, kjenne demperne komprimeres så underkåpa tar nedi i bunn av Fuchsrohre.
Er heller ikke kjedelig å ha nok power til at bakdekket stepper ut i sladd ut av bergwerk mens fordekket har så lite feste at det logrer lett mens curbsen kommer farlig nærme før det hele griper tak og slynger en avgårde oppover klostertal i 270-280.

Jeg tror ikke jeg får noe av dette på en 250, 400 eller 600. Ei heller på en GS eller lignende.

Nå er jeg en lang og lubben fyr på 189cm/115kg så min kropp på en liten "lekesykkel" hadde sett idiotisk ut, hvis jeg i de hele tatt hadde fått plass. Dessuten liker jeg å kunne ha med meg pasasjer og bagasje så sykkel med mulighet for vesker er et must.

Jeg har derfor lagt min elsk på raske sportstourere, når Hayaen er utslitt blir det enten 2012 eller nyere ZZR eller eventuellt K13s
Foreslår du på årets tur tar med Simpson her og viser han hvor skapet skal stå :knegg

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

Voodoodoo skrev:Er det mulig å få kjøpt popcorn et sted i denne tråden???

:lol

:popcrn Har allerede en bøtte og en halvliter Cola.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av simpson »

Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev:Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......
Å, er det det?

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Svein2 »

Bringisen skrev: :popcrn Har allerede en bøtte og en halvliter Cola.
Rart du ikke har 0,8l Cola. :mk

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Tom »

simpson skrev:Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......
Superbike er kubikks begrenset, hadde haybusa og zzr sleppt til så hadde dei gjort reint bord, det er noke som alle veit!

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

Voodoodoo skrev:De siste syklene jeg har hatt er jo henholdsvis 1100xx, zzr1400, zx9r og nå Hayabusa.
Vil jo si at alle disse egentlig hadde nok motor sjøl om Zx9'n ikke hadde noe bånndrag å snakke om med to på i de siste kurvene over Stelvio.

Busan virker veldig lik ZZR når det gjelder motorkraft, skal montere eksos/filter og pcv så regner jeg å få tryllet fram det lille ekstra.

Nå er jeg jævli glad i fart og spenning samt bitt av "ringenviruset" så jeg må nedover i Tyskland en eller flere ganger i året, da er det jævlig artig å ha litt å klemme til med på Autobahn når onkel Fritz kommer i Beemeren sin. Sånn sett er nok ZZR uten toppfartsperre den beste sykkelen jeg har hatt. Meeen trur ikke Hayaen skal bli så mye kleinere når den er ferdig.

Å legge noen runder på 8.30 tallet på Nordsløyfa med en røslig turbuss er noe helt eget. Artig når nåla ligger tett inntill 300 over Flugplatz, kjenne demperne komprimeres så underkåpa tar nedi i bunn av Fuchsrohre.
Er heller ikke kjedelig å ha nok power til at bakdekket stepper ut i sladd ut av bergwerk mens fordekket har så lite feste at det logrer lett mens curbsen kommer farlig nærme før det hele griper tak og slynger en avgårde oppover klostertal i 270-280.

Jeg tror ikke jeg får noe av dette på en 250, 400 eller 600. Ei heller på en GS eller lignende.

Nå er jeg en lang og lubben fyr på 189cm/115kg så min kropp på en liten "lekesykkel" hadde sett idiotisk ut, hvis jeg i de hele tatt hadde fått plass. Dessuten liker jeg å kunne ha med meg pasasjer og bagasje så sykkel med mulighet for vesker er et must.

Jeg har derfor lagt min elsk på raske sportstourere, når Hayaen er utslitt blir det enten 2012 eller nyere ZZR eller eventuellt K13s
Dette var jo noe av det mest ærlige og bedre som er kommet frem i denne tråden :thumleft
Flott skildring og fullt forståelig hvorfor du valgte din sykkeltype ut fra det du forteller.
En jeg kjenner har dine mål og har kjørt en 600R i mange år og det fungerer for ham selv om han ser stor ut oppå den lille sykkelen , kan vel da kalles noe som ser ut som en lekesykkel. Men han klarer selvfølgelig ikke 300 eller mye last og passasjer.
Og selvfølgelig finnes det andre sykler som er perfekte for last ,passasjer og fjellpass ( ifølge disse Motorrad Alpe testene)men straks det er snakk om opp mot 300 minker det jo kraftig.

Jeg vet ikke om det noen gang kan settes en konklusjon for denne tråden om hvor mye kubikk eller effekt som er for lite , nok eller for mye.
Noen liker banekjøring og høyhastighets kjøring på autobahn , noen liker å sige fra cafe til cafe , noen liker småturer noen langturer , noen liker gruskjøring, noen kjører utenfor veien , noen kun på asfalt, noen har behov for å laste mye andre nesten ingen ting.
Det ingen sykler som egentlig gjør alt like bra , man må velge hva som betyr mest for en selv.
Kanskje velger man bort noe andre synes er viktigst for å få det som er viktigst for en selv , og synes selvfølgelig da at det andre synes var viktig ikke er viktig i det hele tatt.
Vi må kanskje akseptere at det man selv synes er uforståelig er helt elementert og viktig for andre.....da har man kanskje valgt noe som verken er for lite eller for mye.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar