Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Som student toget jeg daglig, problemet nå er at jeg må gå over til buss og litt greier. Tar utrolig med tid
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Samme jeg opplever, og ikke minst være bundet til togtidene, utrolig irriterende
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
En annen ting er at jeg ikke alltid sitter på kontoret. Jobben krever vel en viss fleksibilitet og får godt med kjøregodtgjørelse for å bruke eget kjøretøy i jobb dersom man gjør det. Å ta kollektivt til de stedene jeg ofte skal går ikke, i tillegg til alt jeg måtte ha bært med meg.
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Det hjelper jo på :)
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Ja, her om dagen, så begynte den ene simringen på gaffelen å lekke godt med olje. Tydelig kommet "store mengder" vann ned i gaffelbeinet(olja er greit grå). dette har forårsaket simringens ytre stålforing til å ruste og dermed utvide seg. dette har gjort simringen slitt eller "urund" noen plasser som har gjort at olja har sluppet forbi.
Å skifte disse simringene er som med alt annet på denne sykkelen, såre enkelt.
Å skifte disse simringene er som med alt annet på denne sykkelen, såre enkelt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Så på en potensiell vintersykkel Lørdag kveld, står ikke langt unna, ser fin ut og til en grei pris skulle en tro. En Jawa 350 
Noen som har erfaring på en slik?

Noen som har erfaring på en slik?
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Da kan jeg snart si at jeg har fått en ny sykkel i stallen.. Tikket inn en SMS her i morges om at jeg kunne få den til en enda lavere sum enn først diskutert.
Sa da i et svakt øyeblikk at jeg tok den.
Allikevel.. Sykkelen er en Jawa 350/640, dvs. en 1995 modell "Black Style". Fin i lakken, masser av chrome og den er generelt fin å se på.
Går ikke spesielt godt, men har fått gjort de rette modifikasjonene vil jeg si. Gasseren trenger nok en justering for å bli bra, da den er skiftet ut til en 28mm Flatslide Mikuni.. Selv er jeg best vant med Dell'Orto, men vi skal vel få skikk på denne også.
"mopeden" ser omtrent slik ut:

Sa da i et svakt øyeblikk at jeg tok den.
Allikevel.. Sykkelen er en Jawa 350/640, dvs. en 1995 modell "Black Style". Fin i lakken, masser av chrome og den er generelt fin å se på.
Går ikke spesielt godt, men har fått gjort de rette modifikasjonene vil jeg si. Gasseren trenger nok en justering for å bli bra, da den er skiftet ut til en 28mm Flatslide Mikuni.. Selv er jeg best vant med Dell'Orto, men vi skal vel få skikk på denne også.
"mopeden" ser omtrent slik ut:

- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Gratulerer med ny sykkel Fredrik, gleder meg til å lese om modifikasjoner og arbeid du gjør på den! Hva slags dekk ser du for deg å ha på den bl.a.`?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Lyden er det jo ikke noe å si på. Det er herlig med totakt.
https://www.youtube.com/watch?v=8Qnra7Z951g
https://www.youtube.com/watch?v=8Qnra7Z951g
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Grattis. Jawa er solide sykler, etter hva jeg har hørt. Jeg har snakket med en som kjører en slik, året rundt, i Trondheim.Stian87 skrev: 07 aug 2017, 11:35 Gratulerer med ny sykkel Fredrik, gleder meg til å lese om modifikasjoner og arbeid du gjør på den! Hva slags dekk ser du for deg å ha på den bl.a.`?
Den har påskriften "Tiller-expressen", og kjøres av denne karen https://www.sintef.no/alle-ansatte/ansatt/?empId=621 .
Du kunne kanskje få noen Jawa-vinterkjøringstips ved å kontakte han. Han har flere sykler som han veksler mellom, inkludert (men ikke
nødvendigvis begrenset til), en eldre BMW.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
kult med totakt, men bensinpenger kommer du nok ikke til å spare
Hva for slags krefter får man ut av den?

Hva for slags krefter får man ut av den?
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Er ikke rare greiene.. Jeg har hatt mopeder som er sprekere enn denne på sett og vis, men er under normale hastigheter en del mer behagelig og flat i forhold til en moped hvor man gjerne jager turtall konstant. Det påstås å være 23hk, og det er jo greit nok. Ser man på pottene, så er det dårlig med resonanskammer slik en totakter på bør ha..
Skal bli spennende å se hvordan jeg får den til å gå etter å ha fiklet litt forsiktig med gassern.
I tillegg har jo sykkelen blokkeringsfrie bremser, så veldig mye effekt og fart ønsker jeg egentlig ikke.
Skal bli spennende å se hvordan jeg får den til å gå etter å ha fiklet litt forsiktig med gassern.
I tillegg har jo sykkelen blokkeringsfrie bremser, så veldig mye effekt og fart ønsker jeg egentlig ikke.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
To bilder av gliset.. Må si det er gøy å presse den opp i 120km/h på motorveien så blårøyken står :)
Det verste med sykkelen, som faktisk er helt forferdelig er bremsene. Det er så ekstreeeemt dårlig bremser. Bremsing må planlegges, ellers smeller jeg rett i bilen forran. Tenker mer på bremsing enn gassing.. Vel vel.. Nå er det ekstreme bremser på K1200RSen, må bruke litt tid på å vende meg bort fra det
I tillegg er det svært uvant å få så store vindmengder på seg under kjøring.. Savner kåpe
Å komme over 80, da føles det som om man får en vegg trykkende mot seg
Det verste med sykkelen, som faktisk er helt forferdelig er bremsene. Det er så ekstreeeemt dårlig bremser. Bremsing må planlegges, ellers smeller jeg rett i bilen forran. Tenker mer på bremsing enn gassing.. Vel vel.. Nå er det ekstreme bremser på K1200RSen, må bruke litt tid på å vende meg bort fra det

I tillegg er det svært uvant å få så store vindmengder på seg under kjøring.. Savner kåpe


Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Den sank lenger og lenger ned og hele området rundt sykkelen var bare våt leire.. så kan si det var en utfordring som tok TO timer haha. Først gravde jeg to renner og fikk drenert ut mye vann. Så samlet jeg kvist til å legge på venstre side, så fikk jeg omsider stått ved siden av. Så fant jeg en lang feit stokk som var 3-4 meter lang og fikk sneket den under bøylen forran. Så fikk jeg løfta hele sykkelen opp. Så velta jeg den over og fikk løfta den opp bak og dratt den til siden og opp på tørt. Forhjulet sto igjen dypt nedi gjørma, så det ble litt bryting helt tilslutt. Måtte omsider finne fram stokken igjen og legge under ene gaffelbeinet og bryte den opp. Startet og gikk som en drøm etterpå til tross for at jeg hadde gjørme opp til begynnelsen av sylindrene!
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Hahaha, skulle gjerne sett wt bilde av hvordan du og sykkelen så ut etterpå 

LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Du får satse på at den er bedre på vinterføre enn offroad.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Den er helt rå på gruskjøring, så det ordner seg nok 

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Skal du kjøre med piggdekk ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Ja, skal snakke med Cross senteret snellingen rundt dekk! Utover det er det Mitas jeg mest sannsynlig kommer til å gå for.
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Bosted: Oslo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Åh hjelp!

Den gjørmen hadde jeg nok aldri kjørt i nærheten av selv med Hondan

"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Lufta Jawaen litt i kveld. Man merker at det typisk ikke er en langtur-sykkel. Den trives best mellom 60 og 80.
Jeg kjøpte sykkelen med en Mikuni Flatslide sittende på, fikk også med en helt ny originalgasser og en annen Mikuni Roundslidegasser. Jeg syntes den dro dårlig, så jeg begynte å tune flatslide-gassern, men i mangel på større dyser, så monterte jeg bare roundslide-gasseren. Litt småfikling med nåla, og vips ble sykkelen en helt annen! Nå drar den hele veien opp til 6krpm og går på bakhjulet med bare pådrag på 1.gir.
Jeg kjøpte sykkelen med en Mikuni Flatslide sittende på, fikk også med en helt ny originalgasser og en annen Mikuni Roundslidegasser. Jeg syntes den dro dårlig, så jeg begynte å tune flatslide-gassern, men i mangel på større dyser, så monterte jeg bare roundslide-gasseren. Litt småfikling med nåla, og vips ble sykkelen en helt annen! Nå drar den hele veien opp til 6krpm og går på bakhjulet med bare pådrag på 1.gir.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 392
- Registrert: 17 aug 2016, 12:32
- Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
- Bosted: Oslo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
åja haha faen det var nok deg jeg så igår ja!!! inne i operatunnelen?
Hadde jeg visst det skulle jeg jo hengt meg på! Var altfor skeptisk for sivilpoliti til å peise etter deg haha

Hadde jeg visst det skulle jeg jo hengt meg på! Var altfor skeptisk for sivilpoliti til å peise etter deg haha
Braaaaaap
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS + Jawa 350
Håper for din del at motoren tåler dette, og at forgasseren får en luft-/drivstoffblanding den tåler.FredrikE24 skrev: 20 aug 2017, 22:01 Lufta Jawaen litt i kveld. Man merker at det typisk ikke er en langtur-sykkel. Den trives best mellom 60 og 80.
Jeg kjøpte sykkelen med en Mikuni Flatslide sittende på, fikk også med en helt ny originalgasser og en annen Mikuni Roundslidegasser. Jeg syntes den dro dårlig, så jeg begynte å tune flatslide-gassern, men i mangel på større dyser, så monterte jeg bare roundslide-gasseren. Litt småfikling med nåla, og vips ble sykkelen en helt annen! Nå drar den hele veien opp til 6krpm og går på bakhjulet med bare pådrag på 1.gir.
IMG_4722.JPG
En totakter jeg har skar seg etter at jeg koplet av original luftfilterboks til erstatning for en
"metallstrut" med trådgitter, i mangel av bedre ord. Den gikk merkbart bedre etter justeringen, men dessverre bare en kort stund.
Et lite stykke oppe i "Okstadbakkene" sør for Trondheim sentrum skar den seg..
Men, dersom du vet hva du driver med kan det går bra. Jeg gjorde ikke det..
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80