jeg for langt inn i kjørebana i en venstresving !

Må skjerpe meg,ellers kommer jeg i denne spalta som hovedobjekt før jeg rekker å

Trafikken fløt fint der i dag tidlig i 8-tiden da jeg passerte, ikke kø engang. Pleier å legge meg i fast avstand til biler her som kan tenkes å ta av så jeg ikke passerer de akkurat ved avkjøringen - altfor mange har nemlig en uvane å legge seg ut før "kollektivfelt oppheves" skiltet. Men det pleier å være verst med akkurat denne uvanen foran Sandvika av-/på-kjøringen. Men desidert tregest og farligst er det forbi Blommenholm - der strømmer det på med bilister ut som stopper opp hele flyten og som motorsyklist må man også passe spesielt på andre tohjulinger som kommer i god fart bakfra der. Forbikjøring skjer der både på utsiden, innsiden og i slalåm... Selv tar jeg det rimelig med ro akkurat der og har lært å sjekke speil og blindsoner ekstra nøye. Tror at om akkurat Blommenholm på-kjøringen hadde blitt sløyfet, så ville det medført generelt bedre flyt på E18 - den ligger litt ugunstig til rett rundt en høyresving, pluss at mange kjører av ved Sandvika og på igjen ved Blommenholm... Ved neste påkjøring ved Høvik er bilistene generelt mye flinkere til å vente hvis de ser noen kommer i kollektivfeltet, men der er det jo også bedre oversikt bakover.Globe skrev:Ser et par debattinnlegg vedr. denne hendelsen, se under saken. Som jeg leser saken så er det her snakk om bilfører som har lagt seg ut i kollektivfelt.
MC-fører kun lettere skadet, kjørt til sykehus.
http://www.budstikka.no/nyheter/mc-fore ... -1.5279995
Kjører Drm. /Oslo hver dag og med mc når det er føre til det, og har blitt forsøkt nedkjørt mange ganger. Noen ganger kjører bilisten intetanende videre uten å skjønne at de nesten har drept noen.Globe skrev:Ser et par debattinnlegg vedr. denne hendelsen, se under saken. Som jeg leser saken så er det her snakk om bilfører som har lagt seg ut i kollektivfelt.
MC-fører kun lettere skadet, kjørt til sykehus.
[img]http://img.skitch.com/20100519-n4t4eee9 ... c1fht5.jpg[/img]
Veldig enig, Evikeevike skrev:Og ved å lese disse triste oppslagene så håper jeg vi i det minste kan bli enige om at vi alle skal kjøre utfra vår egen erfaring og "lyst" og at ingen skal bli mobbet for å kjøre for sakte, eller for forsiktig. Erfaring må komme fra en selv, og ikke fra andre. Helt greit at vi både kan gi og få gode råd, men ikke kritikk for at man er forsiktig!