Motorsykkel logg, «dypen» …
- Tore L
- Innlegg: 1065
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Gratulerer med GSA dypen, særdeles bra valg når det gjelder BMW. Nå må du ikke bli skuffet ved pådrag når du sammenligner med 1290 KTM
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Litt lesestoff …
BMW R1250GS Adventure TE: Long-Term Review – Part 1
https://www.morebikes.co.uk/your-ride/a ... road-test/
BMW R1250GS Adventure TE: Long-Term Review – Part 2
https://www.morebikes.co.uk/your-ride/t ... st-review/
BMW R1250GS Adventure TE: Long-Term Review – Part 3
https://www.mslmagazine.co.uk/bmw-r1250 ... te-review/
BMW R1250GS Adventure TE: Long-Term Review – Part 4
https://www.mslmagazine.co.uk/bmw-r1250 ... ew-part-4/
For å være på den trygge siden koblet jeg på batteri laderen mens jeg tittet litt på innstillinger og valgmuligheter …
BMW R1250GS Adventure TE: Long-Term Review – Part 1
https://www.morebikes.co.uk/your-ride/a ... road-test/
BMW R1250GS Adventure TE: Long-Term Review – Part 2
https://www.morebikes.co.uk/your-ride/t ... st-review/
BMW R1250GS Adventure TE: Long-Term Review – Part 3
https://www.mslmagazine.co.uk/bmw-r1250 ... te-review/
BMW R1250GS Adventure TE: Long-Term Review – Part 4
https://www.mslmagazine.co.uk/bmw-r1250 ... ew-part-4/
For å være på den trygge siden koblet jeg på batteri laderen mens jeg tittet litt på innstillinger og valgmuligheter …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Takker @Tore LTore L skrev: 29 jun 2024, 20:43 Gratulerer med GSA dypen, særdeles bra valg når det gjelder BMW. Nå må du ikke bli skuffet ved pådrag når du sammenligner med 1290 KTM


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 868
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
- Bosted: Vestfold
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Gratulerer og velkommen i 1250 klassen.
GSA er den beste av dem.
GSA er den beste av dem.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
-
- Innlegg: 877
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Gratulerer med flott GSA @dypen
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Takker @Solo-rider
det er mange allerede i den klassen
Takker @ErikW
ja den er akkurat som konfigurert på BMW Motorrad 


Takker @ErikW


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Kjørt en liten runde med GSA’n i dag, lettkjørt og fin. Har fylt opp tanken og fått vasket vekk litt fluelik så den er klar til en tur over Jotunheimen i morgen.
Førstegangservice kommer veldig fort (har erfaring) med time førstkommende fredag som må utføres mellom 800 - 1050 km tror jeg de sa, utenfor nevnte km stand får ikke verkstedet godkjent servicen digitalt hos BMW med gjeldende garantier.
Litt avhengig om jeg kjører over til Skåbu, Heidal eller Vågå så ender vi nok på en plass mellom 650 - 700 kilometer på denne runden med varslet fint vær så bare å glede seg
Førstegangservice kommer veldig fort (har erfaring) med time førstkommende fredag som må utføres mellom 800 - 1050 km tror jeg de sa, utenfor nevnte km stand får ikke verkstedet godkjent servicen digitalt hos BMW med gjeldende garantier.
Litt avhengig om jeg kjører over til Skåbu, Heidal eller Vågå så ender vi nok på en plass mellom 650 - 700 kilometer på denne runden med varslet fint vær så bare å glede seg

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- SveinHa
- Innlegg: 706
- Registrert: 09 mai 2023, 23:46
- Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
- Bosted: Carten Island
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Minner meg om en kompis som kjøpte ny Toyota og kom tilbake for førstegangsservice etter 3 uker. De lurte fælt på verkstedet da men han hadde vært en liten rundtur bl.a. rundt Portugal i mellomtiden...
-----------------------------------------------
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Forstår at verkstedet reagerte da 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Canutus
- Innlegg: 620
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Gratulerer med ny mc
Ser på avataren at du er godt igang med innkjøringen

Ser på avataren at du er godt igang med innkjøringen

Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
TakkerCanutus skrev: 01 jul 2024, 08:26 Gratulerer med ny mc![]()
Ser på avataren at du er godt igang med innkjøringen![]()


dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Audi Mannen
- Innlegg: 869
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Grattis med ny sykkel. Dette er nok gode sykler enten man liker de eller ei. Holder seg forbaska godt i pris selv om de har noen år og km på odo'n også.
Yamaha XJR 1300
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Takker @Audi Mannen
Gode og litt sære kanskje, for all del fornøyd så langt
Det var litt spesielt tidligere i år da jeg leste du ville selge Ducati’n … Det første som slo meg … skal jeg ta kontakt for å høre om han kan ta K1600’n i innbytte men slo det fra meg for det var sikkert ikke aktuelt allikevel. Men … så leste jeg du hadde hatt den i tankene


Det var litt spesielt tidligere i år da jeg leste du ville selge Ducati’n … Det første som slo meg … skal jeg ta kontakt for å høre om han kan ta K1600’n i innbytte men slo det fra meg for det var sikkert ikke aktuelt allikevel. Men … så leste jeg du hadde hatt den i tankene

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Det ble 621 kilometer i dag, Brandbu, Dokka, Beitostølen, Vågå, Brøttum. Snittforbruk på mila 0,51 liter. Var litt optimistisk på været i dag da jeg starta med bare t-skjorte under kjørejakka, måtte stoppe allerede på Roa for å få på mer klær.
Temperaturen lå på 10 - 11 grader hele veien med regn fra Dokka til Fagernes, etter det var det opphold og fint men bare 6 grader over fjellet. Temperaturen kom ikke opp før nedover Gudbrandsdalen da steg det til 17 grader og senere til 20 grader. Brukte varmeholker og varme i sete nesten hele turen, veldig god vind / regn beskyttelse på GSA’n men ikke så god som på K1600’n.
GSA’n er lettkjørt fin med gode støtdempere med mange valgmuligheter og velfungerende QuickShifter, har ikke testet men motormessig vil nok KTM’n være veldig brutal vs denne. Den er lett og lettkjørt så du kan holde høyt tempo på svingete kupert vei. Mange sykler ute idag og flere større følger med utenlandske sykler.
Har nå passert de 800 kilometer som kreves for å ta førstegangservice men kan heller ikke kjøre veldig mye mer for å overstige limit. Noen bilder fra i dag.
Temperaturen lå på 10 - 11 grader hele veien med regn fra Dokka til Fagernes, etter det var det opphold og fint men bare 6 grader over fjellet. Temperaturen kom ikke opp før nedover Gudbrandsdalen da steg det til 17 grader og senere til 20 grader. Brukte varmeholker og varme i sete nesten hele turen, veldig god vind / regn beskyttelse på GSA’n men ikke så god som på K1600’n.
GSA’n er lettkjørt fin med gode støtdempere med mange valgmuligheter og velfungerende QuickShifter, har ikke testet men motormessig vil nok KTM’n være veldig brutal vs denne. Den er lett og lettkjørt så du kan holde høyt tempo på svingete kupert vei. Mange sykler ute idag og flere større følger med utenlandske sykler.
Har nå passert de 800 kilometer som kreves for å ta førstegangservice men kan heller ikke kjøre veldig mye mer for å overstige limit. Noen bilder fra i dag.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 02 jul 2024, 20:02, redigert 1 gang totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
På mine 3 gsa har jeg alltid fått beskjed om og holde meg under 120 mil, minimum 80 mil.
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Fikk hyggelig telefon fra selger på Mc Huset Nydal AS i dag om alt var i orden og det var det jolazyboy skrev: 01 jul 2024, 20:25 På mine 3 gsa har jeg alltid fått beskjed om og holde meg under 120 mil, minimum 80 mil.



dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Får tro du har innkjørt nysykkelen på skikkelig vis nå da...
Passe hardt og brutalt med jevnlige og heftige akselerasjoner opp mot rødgrensa for turtallet og mye motorbrems. Stort sett hele tiden
.
Forsiktig "kjærring"kjøring må unngås. Nær sagt til enhver pris.
Heftig bruk av gassrulla må til og, som allerede nevnt, mye motorbrrms med dertilhørende nedgiringer for enda bedre innkjøringseffekt av motorbremsene.
Gjort dette på alle min fabrikknye sykler.
Og nyter nå resultatet på min KTM 1290 med snart 81K på telleren, som har et ikke målbart oljeforbruk og gjennomsnittlig drivstoffforbruk på den pågående Sverigetur på 0,43 - 0.44. Med toppboks og tankveske.
Et langt og "sundt" motorliv på en MC, såvel som bil, avhenger av riktig innkjøring de første 1000-1500 km.
Og det betyr som regel å ikke følge produsentens innkjøringsanvisnger.
Kontroversielt å mene dette, jeg vet. Det lever jeg veldig fint med
.
Så er det slik at vet jeg veldig godt hvordan jeg selv har innkjørt flere fabrikknye sykler og hvilket godt utbytte jeg har hatt av dette, ikke minst hva gjelder forbruk over lang tid. Anekdotisk, javel. Men tallene tør tale for seg...
Ikke minst på min 1290 fra 2018.
Så skal det legges til at de fleste som kjøper ny sykkel i dag kvitter seg med den lenge før den har fått kjøre 80K, så da betyr det neppe noe om neste eier opplever oljeforbruk ved 40 eller 50K pga. altfor frøkenaktig innkjøring...
Uansett, lykke til med ny GSA
!
Og helt til slutt;
Jeg unner alle motorsyklister en bruktMC jeg har innkjørt fra den var ny
..

Passe hardt og brutalt med jevnlige og heftige akselerasjoner opp mot rødgrensa for turtallet og mye motorbrems. Stort sett hele tiden

Forsiktig "kjærring"kjøring må unngås. Nær sagt til enhver pris.
Heftig bruk av gassrulla må til og, som allerede nevnt, mye motorbrrms med dertilhørende nedgiringer for enda bedre innkjøringseffekt av motorbremsene.
Gjort dette på alle min fabrikknye sykler.
Og nyter nå resultatet på min KTM 1290 med snart 81K på telleren, som har et ikke målbart oljeforbruk og gjennomsnittlig drivstoffforbruk på den pågående Sverigetur på 0,43 - 0.44. Med toppboks og tankveske.
Et langt og "sundt" motorliv på en MC, såvel som bil, avhenger av riktig innkjøring de første 1000-1500 km.
Og det betyr som regel å ikke følge produsentens innkjøringsanvisnger.
Kontroversielt å mene dette, jeg vet. Det lever jeg veldig fint med

Så er det slik at vet jeg veldig godt hvordan jeg selv har innkjørt flere fabrikknye sykler og hvilket godt utbytte jeg har hatt av dette, ikke minst hva gjelder forbruk over lang tid. Anekdotisk, javel. Men tallene tør tale for seg...

Ikke minst på min 1290 fra 2018.
Så skal det legges til at de fleste som kjøper ny sykkel i dag kvitter seg med den lenge før den har fått kjøre 80K, så da betyr det neppe noe om neste eier opplever oljeforbruk ved 40 eller 50K pga. altfor frøkenaktig innkjøring...

Uansett, lykke til med ny GSA

Og helt til slutt;
Jeg unner alle motorsyklister en bruktMC jeg har innkjørt fra den var ny

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Innkjøringseffekt av motorbremsene? Forklar gjerne hva du mener her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39785
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Gir ekstra press/trykk på stempelringene slik at disse opparbeider optimal bevegelighe og dermed tetting mot sylinderveggene for å hindre oljelekkasje mellom stempel og sylindervdgg.lazyboy skrev: 01 jul 2024, 22:29 Innkjøringseffekt av motorbremsene? Forklar gjerne hva du mener her.
Så kan man man selvfølgelig diskutere og mene fram og tilbake om det forholder seg slik, en diskusjon jeg glatt melder meg ut av pga. at jeg langt fra å være noe motoringenlør.
Jeg forholder meg til de erfaringer jeg har gjort med nye sykler med km.stand fra ny, dvs. 0 til de km.standene, som forumbrukere flest her på MCsiden.no aldri eller sjelden oppnår fra sykkelen er ny. Som f.eks. 80K, som tilfelle er med min KTM 1290.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Overhodet ikke uenig med deg, men en moderne motor brytes vel inn på 5 drag på rulla. På varm motor,etter det er det vel strengt tatt kjør som du ønsker. Legge ut ringende i toppkant av ringer med motorbrems gjøres vel på 5 minutter slik jeg har forstått det.
Jeg gjør selv som deg og gir full øs fra første start ( varm motor) og har heller aldri slitt med problemer utifrå det
Jeg gjør selv som deg og gir full øs fra første start ( varm motor) og har heller aldri slitt med problemer utifrå det
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Stempelringer "innkjøres" på 30minutter sånn ca.
Men resten av motoren bør gjennomgå en del "heath-cycles" slik at metallene får sin endlige form og får gnusset seg til uten at de får hotspots.
Men det er nok en grunn til at en del har en turtallsperre som fjærnes med 1 gangs service.
Så får alle og enhver mene hva man vil om nytte og behov.
Men resten av motoren bør gjennomgå en del "heath-cycles" slik at metallene får sin endlige form og får gnusset seg til uten at de får hotspots.
Men det er nok en grunn til at en del har en turtallsperre som fjærnes med 1 gangs service.
Så får alle og enhver mene hva man vil om nytte og behov.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Veldig bra med innspill erfaring tips vedrørende kjøring med ny motorsykkel eller innkjøring. Sykkel’n har dynamisk rødfelt på turteller som øker etterhvert som motortemperatur oppnås og jeg kjører stort sett som vanlig men unngår å dunke på 6 gear i veldig lav hastighet samtidig som jeg ikke strekker den helt opp til rødfeltet. Det er noe jeg har variert på nå i starten, forsøker å bruke gear aktivit og større variasjon i hastighet men aktiv kjøring som normalt der det er forhold for det. Er ikke redd for å bruke motorbrems eller turtall, ble litt overrasket over forbruket målt fysisk fra Fagernes og hjem til 0,51 som føles lavt med tanke på at jeg kjørte så tidlig på dagen med veldig lite trafikk. Vil tro du kommer under dette når du følger trafikken og bevist kjører økonomisk uten store variasjoner i hastighet.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Audi Mannen
- Innlegg: 869
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Hadde kanskje ikke vært utenkelig med et bytte, men det er GTL jeg vurderte, enda mer rett i ryggen enn GT. Kommer jeg for langt fremover så får jeg det i korsryggen etter 1 time i salen.dypen skrev: 01 jul 2024, 16:22 Takker @Audi MannenGode og litt sære kanskje, for all del fornøyd så langt
![]()
Det var litt spesielt tidligere i år da jeg leste du ville selge Ducati’n … Det første som slo meg … skal jeg ta kontakt for å høre om han kan ta K1600’n i innbytte men slo det fra meg for det var sikkert ikke aktuelt allikevel. Men … så leste jeg du hadde hatt den i tankene![]()
Yamaha XJR 1300
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
Han som kjøpte GT’n min hadde tenkt å kjøpe GTL men etter prøvekjøring var det uaktuelt, for mye bakoverlent og for lave fothvilere var avgjørende. Noe som flere har vært inne på, snakket senest med en i går og det er at K1600 GTL har hastighet sperre noe ikke GT har og det begrunnes med at GTL leveres ny med toppboks. På GT er toppboks ettermontert men nesten alle har det men mange vil ikke ha hastighet sperre.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Motorsykkel logg, «dypen» …
@lazyboy fant det i sykkelens manualdypen skrev: 01 jul 2024, 21:36Fikk hyggelig telefon fra selger på Mc Huset Nydal AS i dag om alt var i orden og det var det jolazyboy skrev: 01 jul 2024, 20:25 På mine 3 gsa har jeg alltid fått beskjed om og holde meg under 120 mil, minimum 80 mil.Da spurte jeg om kilometerstand ved førstegangservice igjen … helst over 800 km - ikke mye over 1000 ja 1050 eller 1100 sier jeg … Ja
Så 80 - 120 mil er sikkert innafor
![]()

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1