Hakhaps blogg
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Re: Hakhaps blogg - Close call på Høstturen s.21
Jeg syntes det gikk fort i svinga jeg og til tider, da jeg ikke har den mest svingvillige sykkeln så må jeg gi litt ekstra på slettene. Blir litt masete over så lang tid syntes jeg, rekker liksom ikke se seg rundt bare presse den lille hallien min avgårde det den orker hele tia, men en fin tur var det.
Men personlig så trives jeg i hakket roligere tempo, kanskje jeg hadde hatt en anen mening om jeg hadde hatt en annen sykkel men nå har jeg jo en cruiser så...
Men personlig så trives jeg i hakket roligere tempo, kanskje jeg hadde hatt en anen mening om jeg hadde hatt en annen sykkel men nå har jeg jo en cruiser så...
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg skal love deg at det er sykkelen som er ankepunktet. Jeg synes selv det gikk litt fort til tider. Jeg hadde nok og dra på med på,slettene, men i svingene er jeg helt fortapt. Dessuten så synes jeg det er bånn i bøtta og kjøre på våt vei, inn i mørke tuller etc. Men man blir jo revet med.freddy123 skrev:Jeg syntes det gikk fort i svinga jeg og til tider, da jeg ikke har den mest svingvillige sykkeln så må jeg gi litt ekstra på slettene. Blir litt masete over så lang tid syntes jeg, rekker liksom ikke se seg rundt bare presse den lille hallien min avgårde det den orker hele tia, men en fin tur var det.
På tørr asfalt henger jeg mer eller mindre på, men på våt vei feiger jeg ut.
Hadde dette vert en tur jeg var på alene hadde jeg ikke vert i nærheten av disse hastighetene. Men det blir vel bare slik tror jeg

Er mye testosteron som får utløp på disse turene

Edit:
Prøv en litt mer egnet sykkel en dag, så vil du nok forstå dem som kjører hardt litt bedre, hehe. Lånte sykkelen til mortenolb på forrige tur og det var heeeelt noe annet i svingene.
Å slenge seg gjennom svingene med en slik sykkel er på langt nær så,anstrengende og faktisk er det litt artig

- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Jeg var ikke med på denne turen, men jeg har blitt så mentalt gråhåret at jeg aldri gidder å kjøre fortere enn jeg har lyst til (eller føler meg komfortabel med).
Tar alltids igjen noen (alternativt blir tatt igjen...) ved neste stoppested/hovedkryss etc.
Tar alltids igjen noen (alternativt blir tatt igjen...) ved neste stoppested/hovedkryss etc.
- freddy123
Joda veit jo at det er en cruiser jeg har som begrenser sitt noe jeg tror kan være like greit for en ung guttebass som meg.
Men husker jeg tok svingene mye bedre med apriliars 125 cc jeg hadde som lett mc.
Men husker jeg tok svingene mye bedre med apriliars 125 cc jeg hadde som lett mc.
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Det er jo ikke rart at opplevelsen av en tur er sprikende,
med et så bredt spekter på doningene
De som kjører mere svingvillige sykkler holder selvfølgelig
en jevnere hastighet, og slipper å ta igjen det tapte på strekkene.
Dette pleier ikke å være noe stort problem, da det som regel dannes
to grupper. Hvor den første gruppa venter opp den siste der det er naturlig
På denne turen la jeg spesiellt merke til at det var lite venting som
krevdes, noe som betyr at de som følte det gikk i overkant fort
burde ha lagt tempoet mer etter eget ønske. Og ikke presset for å henge på.
Det er faktisk ikke påkrevet at alle vipper ned sidestøtta samtidig
Hva som derimot er veldig viktig er at alle er fornøyd etter endt tur
med et så bredt spekter på doningene

to grupper. Hvor den første gruppa venter opp den siste der det er naturlig

Det er faktisk ikke påkrevet at alle vipper ned sidestøtta samtidig

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

- JRO
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Veldig enig med ojda, har vært på flere turer med MCsidens folk i år, noen ganger har jeg vært i gruppe 1 andre ganger i gruppe 2. Har ingen problemer med å ta det med ro hvis jeg ønsker det. Spesielt på PreHøst turen merket jeg at jeg var en klar gruppe 2 kjører, jeg verken vil eller skal kjøre over evne og aksepterer selvfølgelig at andre har andre preferanser enn meg. Det er en selv som setter grensene, en må ikke (selv om det er vanskelig) kjøre over evne.ojda skrev:Det er jo ikke rart at opplevelsen av en tur er sprikende,
med et så bredt spekter på doningene![]()
to grupper. Hvor den første gruppa venter opp den siste der det er naturlig![]()
Det er faktisk ikke påkrevet at alle vipper ned sidestøtta samtidig![]()
Er også veldig enig i at Vestlands tunneler uten lys er krevende, hadde flere både innganger og utganger som gikk svært sakte på grunn av liten sikt på årets turer.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Ble en liten 25 mil tur til Sandefjord for indisk mat. Veldig koselig tur med Joanna i hyggelig vær.
Dog oppdaget vi at CB500 lekker olje der girshifter går inn i motor. Må se etter mer nøyaktig men noen som har tanker om hva det kan være og om det er enkel eller dyrt å fikse
Dog oppdaget vi at CB500 lekker olje der girshifter går inn i motor. Må se etter mer nøyaktig men noen som har tanker om hva det kan være og om det er enkel eller dyrt å fikse
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Kan være noe så enkelt (og billig...) som en slitt simmer-ring, kanskje?hakhap skrev: Dog oppdaget vi at CB500 lekker olje der girshifter går inn i motor. Må se etter mer nøyaktig men noen som har tanker om hva det kan være og om det er enkel eller dyrt å fikse

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- freddy123
Re: Hakhaps blogg - CB500 lekker olje s.23
Skal tippe på simmeringen jeg også er nokk bare å bestille en ny først som sist, en enkel jobb å skifte er drt også.
- hakhap
Re: Hakhaps blogg - CB500 lekker olje s.23
Sitter å forbereder ett foredrag jeg skal holde på Trondheim Developer conference

og Shadowen står i garasjen og håper på en siste tur i sol før vinteren kommer.

og Shadowen står i garasjen og håper på en siste tur i sol før vinteren kommer.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg kan vel være såpass ærlig at jeg kjørte langt heftigere enn jeg hadde gjort hvis jeg hadde kjørt alene. Jeg føler også at langt flere enn meg (uten å nevne navn) kjørte en god del haftigere enn dem følte seg komfortabel med. På tørr asfalt hang jeg greit på, men på våt vei med barnåler/løv etc. så feiger jeg ut. Jeg hadde liksom nok og dra på med, men slagskipet blir for tungt for aktiv kjøring og jeg blir sittende og konstant jobbe med sykkelen, mens andre smetter gjennom svingene uten problemer.JRO skrev:Veldig enig med ojda, har vært på flere turer med MCsidens folk i år, noen ganger har jeg vært i gruppe 1 andre ganger i gruppe 2. Har ingen problemer med å ta det med ro hvis jeg ønsker det. Spesielt på PreHøst turen merket jeg at jeg var en klar gruppe 2 kjører, jeg verken vil eller skal kjøre over evne og aksepterer selvfølgelig at andre har andre preferanser enn meg. Det er en selv som setter grensene, en må ikke (selv om det er vanskelig) kjøre over evne.ojda skrev:Det er jo ikke rart at opplevelsen av en tur er sprikende,
med et så bredt spekter på doningene![]()
to grupper. Hvor den første gruppa venter opp den siste der det er naturlig![]()
Det er faktisk ikke påkrevet at alle vipper ned sidestøtta samtidig![]()
Er også veldig enig i at Vestlands tunneler uten lys er krevende, hadde flere både innganger og utganger som gikk svært sakte på grunn av liten sikt på årets turer.
Men man bestemmer jo så klart sin egen hastighet selv, men det blir jo litt sånn at man gjerne vil henge med de i front

Men når man ser apekatten BusaTrond sitte nermest bak frem på sykkelen mens han kikker på tretoppene midt i en sving på våt vei med skikkelig nedlegg så får mandommen seg en liten knekk når man selv føler seg helt på grensen med begge henda på styret og trynet riktig vei

Men, man kan jo ikke være best på alt heller

Mens jeg tenker "nå kommer svingen...er det grus i veien tro... er veien gjevn..... ser bra ut... knipe sammen rumpeballene.... etc." Men BusaTrond kikker på småfuglene oppe i trærne"

- hakhap
Re: Hakhaps blogg - annet som skjer
Ikke så veldig mye MC, men fikk endelig anledning å laste opp foto fra sommer turen til Hardangerfjorden i sommer.
Noe eksempel, hele setter finnes her https://www.flickr.com/photos/frejoh/se ... 419438025/" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]https://farm9.staticflickr.com/8581/158 ... 8724_n.jpg[/img]
[img]https://farm9.staticflickr.com/8642/156 ... 29b3_n.jpg[/img]
[img]https://farm8.staticflickr.com/7537/156 ... eb0a_n.jpg[/img]
[img]https://farm8.staticflickr.com/7503/158 ... 4aea_n.jpg[/img]
Noe eksempel, hele setter finnes her https://www.flickr.com/photos/frejoh/se ... 419438025/" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]https://farm9.staticflickr.com/8581/158 ... 8724_n.jpg[/img]
[img]https://farm9.staticflickr.com/8642/156 ... 29b3_n.jpg[/img]
[img]https://farm8.staticflickr.com/7537/156 ... eb0a_n.jpg[/img]
[img]https://farm8.staticflickr.com/7503/158 ... 4aea_n.jpg[/img]
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
- hakhap
Oppdaterer ikke så mye i vinteren da det ikke skjer så mye
men noen ting er på gang så som at vi skal få oss en liten mc jente i slutten av Mai, dette begrenser selvfølig planlegging av noen lenger turer på mc.
Som alltid så finnes det mye flotte MC å sikle etter, får se hva det blir av det :-)å
I øvrig blir det en del alpin ski på oss i huset når anledning gis

men noen ting er på gang så som at vi skal få oss en liten mc jente i slutten av Mai, dette begrenser selvfølig planlegging av noen lenger turer på mc.

Som alltid så finnes det mye flotte MC å sikle etter, får se hva det blir av det :-)å

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Gratulerer !!!hakhap skrev: men noen ting er på gang så som at vi skal få oss en liten mc jente i slutten av Mai, dette begrenser selvfølig planlegging av noen lenger turer på mc.![]()
Familieforøkelse er alltid en stor hendelse i livet. Mye å glede seg til som overskygger alt annet

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Gratulerer!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Gielas
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Du blir vel med på PreHøstTur da? Mange deltagere der som har erfaringer/tips ang. bleieskifthakhap skrev: men noen ting er på gang så som at vi skal få oss en liten mc jente i slutten av Mai, dette begrenser selvfølig planlegging av noen lenger turer på mc.![]()

Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Gratulerer :-) blir vel sidevogn på Shadowen nåhakhap skrev:Oppdaterer ikke så mye i vinteren da det ikke skjer så mye![]()
men noen ting er på gang så som at vi skal få oss en liten mc jente i slutten av Mai, dette begrenser selvfølig planlegging av noen lenger turer på mc.![]()

https://www.youtube.com/watch?v=0OkewZWhENc" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av Kawagutten den 01 feb 2015, 13:52, redigert 2 ganger totalt.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Gratulerer masse til både deg og "Berta" 

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
)

- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
KM og jeg gratulerer hjertelig til Joanna og deg selv!
Dere har massevis av tid til MC etter at de mest krevende årene er gjennomført. Barnevakter er en flott oppfinnelse!
Gratulerer!
Dere har massevis av tid til MC etter at de mest krevende årene er gjennomført. Barnevakter er en flott oppfinnelse!
Gratulerer!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Gratulere så mye....er det første ungen din?
Note 4
Note 4
- hakhap
Takk.AJ skrev:Gratulerer !!!
Familieforøkelse er alltid en stor hendelse i livet. Mye å glede seg til som overskygger alt annet![]()
Takk.45316 skrev:Gratulerer!
Hvis anledning så er jeg klart med, må lære av de gamle om bleier å tingGielas skrev:Du blir vel med på PreHøstTur da? Mange deltagere der som har erfaringer/tips ang. bleieskift![]()

Takk, vet om jeg helt har sansen for sidevogn men skal aldri si aldriKawagutten skrev:Gratulerer :-) blir vel sidevogn på Shadowen nå![]()
Takkojda skrev:Gratulerer masse til både deg og "Berta"![]()

Takk, ja ikke sant.evike skrev:KM og jeg gratulerer hjertelig til Joanna og deg selv!
Ja det er første så blir en del å lære :-)åLordShaft skrev:Gratulere så mye....er det første ungen din?