freddy123 skrev:Dere får meg til å helle mer mot den dyre løsningen ja , blir som oftest den før eller siden

, men man vil jo lure seg selv med å kjøpe noe billig ræl først da bare for å prøvd det og
Nå mangler vi noen her inne som forguder mobilen Som gps med motargumenter mot disse tomtom rider gutta

Strååååålende fornøyd med iPhone 5 og google maps. Mobilen ligger i tankveska og gir meg instruksjoner på øret. I all beskjedenhet forsøkte jeg med denne bluetoothdingsen på øret:
http://www.ebay.com/itm/V1-1-Motorcycle ... 4869647139" onclick="window.open(this.href);return false;
kostet hundrelappen og til min store overraskelse fungerer den utmerket! Til og med lydkvalitet inn og ut tlf anrop er bra. Høyt nok volum. Det eneste irriterende er at det er automatisk svar på anrop, så om jeg vil sikre meg mot innpåslitne selgere må mobilen stå i flymodus. Får jo ikke lagt på heller når man kjører.
Nå skal det være sagt at jeg også i bil er vant til å navigere etter kun stemme på det ene øret. Irriterte meg derved grønn over hvor vanskelig det skal være å finne en helt enkel mono bluetooth, aller helst skulle jeg bare hatt høytaleren og mottakeren, uten kontroller eller annen stash.
I tillegg, det momentet som i sin tid fikk meg til å slutte å bruke en relativt dyr bilGPS og gå over til mobilen: mobilen er
alltid i lomma, jeg er vant med menysystemet og kan garantere deg at fra nullmodus til ferdig rute - bruker jeg vesentlig mindre tid enn en hvilken som helst garvet tomtomist eller garminist før ruta er klar. Jepp, jeg tar imot utfordringer på den.
Om man er redd for datatrafikkkostnader, kan google maps over definerte områder/ ruter lagres når man er på wifi.
Genialt, helt enkelt.
Så der fikk du pro-mobil innlegget ditt.
edit: nå skal det i rettferdighetens navn sies at dette også handler litt om å føre skuta si med style. Jeg er vel like glad i dingser som enhver annen, og hadde jeg hatt adventureting a la Tiger Explorer - ville det sett bra ut med GPS montert på styret. På min snasne lekne nakne sak - ville GPS på styret sett helt malplassert ut. Estetikk teller.