Jeg ser den... men jeg klarer rett og slett ikke å moralisere andres kjøring. Jeg synes bare det blir for dumt. Jeg gjør daglig feilvurderinger i trafikken selv og det siste jeg ønsker er at noen skal moralisere disse feilene. Det er MANGE faktorer som skal stemme i et trafikkbilde for at alt skal bli perfekt og det er rett og slett ikke mulig å få til. Man kan gjøre ting rett i følge lovverket for sin egen del, men noen ganger må man bryte loven for å redde sitt eget skinn og slik baller det på seg.Carpa skrev:Vel, han sier jo selv at han har laget en video om hvordan man IKKE bør kjøre.
Jeg tenker at om den bilisten som bare vrenger over uten å se seg for og uten å bruke blinklys plutselig dukker opp her så kan du være så god du bare vil, men sjansen for å unnslippe en kollisjon tror jeg er minimal.
Joda.. klart han kunne lagt seg bak en av bilene og fulgt køen, men noen ganger i livet så synes jeg det er greit at man gjør noen små utskeielser. Det gjør vi alle. Altså innen rimelighetens grenser.
Når han skriver "slik man ikke bør kjøre" så er jeg ikke enig i det utsagnet ut fra hva jeg ser. Men det er noe helt annet hva man følte selv når man satt på sykkelen enn hvordan andre betrakter videoen.
Uansett, det bryr meg midt i ryggen. Jeg synes kjøringen ser morsom ut. Noen feilvurderinger eller sikkerhetssjekker ble kanskje gjort, men jeg bryr meg ikke.
Var forresten en som sendte meg en mail etter å ha sett en video jeg la ut på youtube hvor jeg filmet min egen øvekjøring med en kompis. Jeg kjørte egentlig ganske ryddig og greit men jeg glemte blinklyset EN gang på en nesten 10 mils tur på mer eller mindre trafikkert vei. Det hadde han sett og han gjorde et nummer ut av hvor viktig det var at jeg husket dette. Han brukte altså 10-15 minutter av sin egen tid til å lete etter feil jeg gjorde og valgte ved siden av dette å begynne å diskutere med meg angående dette. Han nevnte derimot ikke en dritt om hva jeg gjorde som var bra...
Hva er det med slike mennsker'a???

Konklusjonen her er at jeg liker å se litt smådristige samt hyggelige videoer av sykkelturer her inne og jeg vil gjerne ha fler av dem. Vær så snill og ikke skrem bort de som liker å krydre forumet med annet enn tørre diskusjoner. Bilder og videoer sier mer enn tusen ord og ved siden av gode skriblerier så er det bare å ta frem kaffekoppen og more seg med innholdet