xyvind's logg [ADVENTURE]
Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]
Driver og ser litt på denne http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Er ikke km-stand litt høy på denne i forhold til pris? Følger med tailbag og bagster trekk+tankbag, scottoiler, carbonpotter osv.. Synes nemlig den er penest i hvit.
Bare 10K opp til en som er et år nyere, har gått under en tredjedel av distansen og har omtrent samme utstyrsnivå http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Er ikke km-stand litt høy på denne i forhold til pris? Følger med tailbag og bagster trekk+tankbag, scottoiler, carbonpotter osv.. Synes nemlig den er penest i hvit.
Bare 10K opp til en som er et år nyere, har gått under en tredjedel av distansen og har omtrent samme utstyrsnivå http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Jeg hadde personlig heller valgt en 4 år gammel sykkel som var kjørt litt, enn en 3 år gammel sykkel som knapt er innkjørt. Sykler er ment for å kjøres. Så lenge serivce hefte og slitedeler er skiftet er det ingen betenkeligheter med en sykkel som er gått 30k
Skal innrømme jeg føler en viss trygghet ved å kjøpe bruktsykkel av forhandler også.LordShaft skrev:Jeg hadde personlig heller valgt en 4 år gammel sykkel som var kjørt litt, enn en 3 år gammel sykkel som knapt er innkjørt. Sykler er ment for å kjøres. Så lenge serivce hefte og slitedeler er skiftet er det ingen betenkeligheter med en sykkel som er gått 30k
Spesielt når det gjelder Ducati kanskje. Skulle tro de går god for at sykkelen er bra.
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
jeg personlig ville helt klart gått for den som koster 10k mer her kan du kjøre 20 000km selv før km er lik, når du kjøper den som er gått 30 000km så skal du begynne å rulle videre på denne så er den fort på 50 000km sikkert før du skal selge og da er jeg redd for at den vil bli tungsolgt....
jeg er ikke skeptisk til km stand selv, men vet at mange er det og derfor så tenker jeg litt på dette selv også ved kjøp og salg av kjøretøy
og jeg personlig skulle ikke hatt noe annet en rød ducati syntes noe annet bare blir feil

jeg er ikke skeptisk til km stand selv, men vet at mange er det og derfor så tenker jeg litt på dette selv også ved kjøp og salg av kjøretøy

og jeg personlig skulle ikke hatt noe annet en rød ducati syntes noe annet bare blir feil

Ja, den var finere, den røde.. Og mange kilometer å gå på.
Hm, tenke tenke. Skal vel få til en prøvekjøring av Monster, tenker jeg, før jeg bestemmer meg.
Hm, tenke tenke. Skal vel få til en prøvekjøring av Monster, tenker jeg, før jeg bestemmer meg.
Og de tingene jeg hadde kommet til å gjort med en Monster 796..

- freddy123
men som du også nevner selv du må jo prøve, kan jo godt være du finner denne monstern for kjedelig å kjøre også og at tracern ga mye mere glede.
dem har jo ikke mange hk disse her, men en annen motorkarakteristikk, men tror nok det er tracern som går best
dem har jo ikke mange hk disse her, men en annen motorkarakteristikk, men tror nok det er tracern som går best

Jeg ville tatt en tur til forhandleren og prøvekjørt den hvite og sett om det er noe som faller i smak.
Den røde er riktignok ett år nyere og gått 9000km, men i verste fall går den nå etter tre år på samme olje som for tre år siden
Bedre med en sykkel som er jevnlig brukt og godt vedlikeholdt, enn en sykkel som har gått lite men ikke sett vedlikehold...
Den røde er riktignok ett år nyere og gått 9000km, men i verste fall går den nå etter tre år på samme olje som for tre år siden

- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Her...
Er fortsatt latterlig keen på en slik sykkel
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true

Den streetfighteren er latterlig digg :-)å
- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Går vel sånn jevnt i bytte på din BMW den???Tommas skrev:Her...![]()
En vakker dagTommas skrev:Her...![]()

Utrolig flott sykkel.
-
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Det å betale tett opp mot nypris for noe som er godt brukt ville jeg ikke gjort, hadde gått for enten lav km eller helt nytt.LordShaft skrev:Jeg hadde personlig heller valgt en 4 år gammel sykkel som var kjørt litt, enn en 3 år gammel sykkel som knapt er innkjørt. Sykler er ment for å kjøres. Så lenge serivce hefte og slitedeler er skiftet er det ingen betenkeligheter med en sykkel som er gått 30k
Mer enn 20 000km er godt brukt IMO.
-
- Kontakt:
Nå vet jeg ikke hvordan disse syklene var priset i forhold til ny. Men jeg ser veldig mange på død og liv skal ha sykkel med minst mulig km stand. Som om at en sykkel er brukt opp når den er gått 50.000
Alle må gjerne mene det. Å kjøpe en brukt sykkel som har stått seg ihjel. Kontra en som har vært brukt, kjørt med, byttet slitedeler. tatt servicer på, anser jeg som et like eller tryggere valg. Selv om de to syklene i akkurat denne saken ikke var det bete eksempelet.

Alle må gjerne mene det. Å kjøpe en brukt sykkel som har stått seg ihjel. Kontra en som har vært brukt, kjørt med, byttet slitedeler. tatt servicer på, anser jeg som et like eller tryggere valg. Selv om de to syklene i akkurat denne saken ikke var det bete eksempelet.

-
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Etter 20k må man iallfall begynne å bytte slitedeler.
Alt holder lenge med godt vedlikehold.
Jeg har inntrykk av at mange bruktselgere ikke har innsett at nyprisene er reduserte.
Alt holder lenge med godt vedlikehold.
Jeg har inntrykk av at mange bruktselgere ikke har innsett at nyprisene er reduserte.
-
- Kontakt:
Ikke bare har de vanskelig med å innse at prisene er sunket. Men de tror også at ekstrautstyret de har på sykkel, som potte, kofferter. Tankbeskytter osv er verdt 50.000 ser på noen av prisene på nettet at folk må jo være helt nedsnødd som tror de får solgt til slike priser.
Note4
Note4
Når jeg tenker meg om, Ducati Monster får meg sikkert til å se litt sånn her ut

(Bare med et par kilo ekstra og kortere hår) Er vel bare å droppe den drømmen
Det kan umulig være et smart valg av sykkel nå.

(Bare med et par kilo ekstra og kortere hår) Er vel bare å droppe den drømmen

Det kan umulig være et smart valg av sykkel nå.
-
- Kontakt:
Du vil nok sitte mye på samme måte som du har gjort på den sykkelen du har hatt. Jeg vet hva du lander på jeg, du har bare ikke helt innsett det selv enda. Men du har god tid, så det er bare sunt å gruble litt 

Utrolig hva som skjer når man sover på detLordShaft skrev:Du vil nok sitte mye på samme måte som du har gjort på den sykkelen du har hatt. Jeg vet hva du lander på jeg, du har bare ikke helt innsett det selv enda. Men du har god tid, så det er bare sunt å gruble litt

Jeg vet vel også hva jeg lander på

- freddy123
Jeg bare venter på at det står en ny mt09 tracer på tunet oss deg jeg :) det er nok det du velger :)
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
MT-09 Sport Tracker.
Tøff!
Tøff!
-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sitter her og håper det blir noe sprekt og nakent jeg, 848 Streetfighter, 675 eller eldre 1050 Triple, CB1000R, 990 SDR eller noe slikt :[-o<

Ingenting er avgjort enda.. Venter på en telefon, for å si det sånn.freddy123 skrev:Jeg bare venter på at det står en ny mt09 tracer på tunet oss deg jeg :) det er nok det du velger :)
Tøff, og litt for dyr å forsikreTommas skrev:MT-09 Sport Tracker.
Tøff!

848 Streetfighter og 1050 Speed Triple hadde vært noe. Kanskje senere i "karrieren"JK95 skrev:Sitter her og håper det blir noe sprekt og nakent jeg, 848 Streetfighter, 675 eller eldre 1050 Triple, CB1000R, 990 SDR eller noe slikt :[-o<![]()
![]()
![]()

Får ta det når 40-årskrisa setter inn

-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Dette kan jeg ikke forstå, har du ringt mange forsikringsselskap?xyvind skrev:848 Streetfighter og 1050 Speed Triple hadde vært noe. Kanskje senere i "karrieren"JK95 skrev:Sitter her og håper det blir noe sprekt og nakent jeg, 848 Streetfighter, 675 eller eldre 1050 Triple, CB1000R, 990 SDR eller noe slikt :[-o<![]()
![]()
![]()
De er så himla dyre å forsikre, selv for en ulykkesfri 32-åring med 70% bonus.
Får ta det når 40-årskrisa setter inn

De fleste forsikringsselskap er jævla vanskelige å ha med å gjøre. Jeg har en slags "full pakke" hos Gjensidige nå og får alltid best pris der, med god margin. Noen selskap krever at du har minst 3 forsikringer hos de for å få lov til å ha en motorsykkel forsikret hos de. Dette blir for meg et så stort prosjekt at jeg ikke gidder å se på det en gang. Jeg har forsøkt å si sånn at det ikke er en R-sykkel eller at det er en nakensykkel, en klassisk helt vanlig nakensykkel..men stort sett aner de ikke hva du snakker om. Det går kun på statistikk, ulykkesstatistikk, aldersgrupper og bosted, ikke minst. Postadresse Oslo er vel ingen grunn til bonus og prisavslagJK95 skrev:Dette kan jeg ikke forstå, har du ringt mange forsikringsselskap?xyvind skrev:848 Streetfighter og 1050 Speed Triple hadde vært noe. Kanskje senere i "karrieren"JK95 skrev:Sitter her og håper det blir noe sprekt og nakent jeg, 848 Streetfighter, 675 eller eldre 1050 Triple, CB1000R, 990 SDR eller noe slikt :[-o<![]()
![]()
![]()
De er så himla dyre å forsikre, selv for en ulykkesfri 32-åring med 70% bonus.
Får ta det når 40-årskrisa setter innViktig å påpeke at det ikke er "R" det er snakk om