[video]https://www.youtube.com/watch?v=yDLWmzomvZA[/video]
Greia med rev-matching er å unngå at bakhjulet låser seg på spesielt høyt turtall. Meg forstått da. Så går det fortere og smoothere å gire ned

du skal IKKE qs ned med s1000r, rr og xr har et nyere system som sikkert kommer til r i 2016ATWindsor skrev:Manualen har helt sikkert rett, underlig at den ikke har det når både XR og r1200r har det, men mulig s1000r sin 2015-modell kom før?
Blir spennende å se etter servic'en i morgen hvordan den oppfører seg jamammut89 skrev:grats med ny sykkel, kan nevne at den bare blir bedre med tiden både sykkelen ( etter innkjøringen oppfører den seg mye bedre, mindre tikking og bedre gassrespons. Dessuten blir du mer vant til den selvfølgelig :) bånn gass :)
sykkelen din har foresten QS bare oppover. den nye RR har begge veier. Du kan sikkert gire ned og men det er ikke fordi du får hjelp av QS det er bare fordi det går an.
følg med på kjøleveskenivået, den er nok allerede langt under MIN.
Okay, da vet jeg detTommas skrev:Qs støtter ikke nedover på S1000R, men gjør det på 1000xr.
Sent fra min D5803 via Tapatalk
Det ser ikke ut til at man må det på min i følge instruksjonsboken...Elolz skrev:Må ikke tenningen justeres mellom 95 og 98?
Det gir ikke flere hk med høyere oktantall.Daniel V skrev:Jaja, de mener selvfølgelig 98 blyfri![]()
Jeg fyller blybensin på veteranbilen, men ingen kjøretøy etter 1980 har behov for blybensin omtrent![]()
![]()
Om du vil merke så mye til det er en annen sak. Du har jo så mye krefter fra før at sannsynligheten for at du vil merke noe er svært liten. :-)
Du vil kanskje få senket forbruket noe. Når jeg fyller det på bilen så går den litt billigere og litt bedre. Dog er jo det en slapp motor, så der hjelper alt. En sykkel med så mye power som din vil du knapt merke det på, bortsett fra at hodet ditt kanskje gir deg en 5-6 hk ekstra![]()
Hvorfor ikke? Om kompresjonen på motoren er tilpasset 98 og man fyller 95 så vil man i prinsippet få tenningsbank, noe motoren vil detektere, og justere tenningen etter, vil ikke det føre til lavere effekt?Rune75 skrev:Det gir ikke flere hk med høyere oktantall.Daniel V skrev:Jaja, de mener selvfølgelig 98 blyfri![]()
Jeg fyller blybensin på veteranbilen, men ingen kjøretøy etter 1980 har behov for blybensin omtrent![]()
![]()
Om du vil merke så mye til det er en annen sak. Du har jo så mye krefter fra før at sannsynligheten for at du vil merke noe er svært liten. :-)
Du vil kanskje få senket forbruket noe. Når jeg fyller det på bilen så går den litt billigere og litt bedre. Dog er jo det en slapp motor, så der hjelper alt. En sykkel med så mye power som din vil du knapt merke det på, bortsett fra at hodet ditt kanskje gir deg en 5-6 hk ekstra![]()
Det stemmer. Hvis BMW anbefaler 98 så betyr det at styringsenheten er kapabel til å justere tenningen slik at man kan kjøre med 95, men da får man ikke hentet ut 100% effekt av motoren som ATWindsor sier.ATWindsor skrev:
Hvorfor ikke? Om kompresjonen på motoren er tilpasset 98 og man fyller 95 så vil man i prinsippet få tenningsbank, noe motoren vil detektere, og justere tenningen etter, vil ikke det føre til lavere effekt?
Det går jaggu meg mer enn fort nok til at jeg vil tyne noe mer ut av den motoren. 95 er jo også litt billigereVoodoodoo skrev:Alle moderne sykler har bankesensor som fikser det. At det anbefales 98 sier meg at det er ganske høy komp på sykkelen din bjerknez. Både k12s og K13s går merkbart bedre på 98. Du skal ikke se bort fra at 98 er bedre på en gammel SP2 også.
Pirelli diablo corsa. De samme som står på street triple orginalt.Olav K skrev:Hva dekk som står på orginalt da?