GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Godtvoksen

Re: Globes Logg; det er VÅR.......igjen :)

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:GV: Livet er stort sett fullt av hverdager, så flere slike reportasjer vil det nok komme i tiden fremover :thumleft
MC'n gjør hverdagen til en fest.... ;e :thumleft

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Nydelig GV...nyyyydelig!!! :notworthy: :=D> :thumleft

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Ble litt cruising i går. Hadde besøk av Bubbu som er i ferd med å skaffe seg lappen til tung MC, så vi tok oss en kjapp tur rundt i nabolaget og gjennom sentrum.

I dag...skinner solen...men det har vært nattefrost. Har nå vært oppe en halvannen time, og ser nå at sola har varmet opp såpass at jeg begynne å forberede "attgatt-uniformen" for tur :)

Skal også en tur innom den lokale "HD-pushern" i dag. De har "Åpen-dag" i dag, med bla visning av sine 2010-modeller, med prøvekjøring. Må en tur for å se...og kanskje prøve litt :thumleft

[img]http://img.skitch.com/20100424-8k7576gx ... 9ytcua.jpg[/img]

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Det er søndag morgen, og været set ut til å kunne bli såpass at det ligger an til en søndastur i løpet av formiddagen. Et par hjemlige sysler først, så tenker jeg at det er på tide med bevegelse langs landeveien :thumleft

Gårsdagen ble en flott MC-dag. Jeg hadde gjort avtale med et par kompiser om å møtes i forbindelse med H-D butikkens "Åpen Dag" og ellers så lå dagen åpen for hva en måtte finne av tilfeldige mål og mening for videre bruk av den ;e

H-D Trondheim; Åpen Dag
Dro innom i 12 tida og kunne registrere at dette var noe mange hadde tenkt å få med seg. Det var rigget opp med en mobil scene for live-musikk, det var salsboder ute på parkeringsplassen, H-D's 2010 "kolleksjon" stod lainet opp med full tilgang for prøvekjøring, og det var et yrende foleliv både i og utenfor butikken.

Bilde
Relativt tidlig på dagen, men det fylles opp. Vil tro at oppsamlingsplassen nok var fylt med et ar hundre sykler på det meste.

Bilde
Volusiaen stod pent lainet opp på "gjesteparkeringen" ;e

Bilde
Det var mye Cruiser/Custom/Shopper-style, men en og annen R-inspirert fremtoning var der også :D

Bilde
Kunne ikke se at de monterte slike bånd rundt min Suzuki når jeg parkerte?? ;e

Bilde
Svart og Chrome ser jo veldig bra ut sammen da?! :thumleft

Bilde
Det ble ikke noe prøvekjøring på oss, men litt prøvesitting "kostet" vi på oss. Her er det forumist wiggen som tester ut om det "føles" riktig (beklager billedkvaliteten, benyttet mobilkamera)

Etter å ha møtt et par kompiser der, og vi hadde vandret sammen en stund, snakket med trivelige motorsykkeleiere og entusiaster, ringte kona meg...hmmm..jeg hadde kanskje vært borte en stund nå...timene flyr jo når man bruker den på noe som fenger :D. Det viste seg at barna i hustanden hadde engasjert seg i aktiviteter sammen med venner og fruen satt igjen alene hjemmme og kunne tenke seg å delta på litt MC-aktivitet. Så etter å ha vært en tur hjemom og hentet henne, ble nok en times tid brukt på denne "Åpen Dag".

Shopping
Fruen har, så langt, benyttet sønnens kjøreutstyr (Hjelm og hansker) når hun har sittet på. Hun ymtet frampå om at det var vel på tide med litt "MC-Shopping". Vi forlot H-D, Trondheim for å besøke byens nye "MC-utstyrs pusher" BikerShop. Der var det også samlet endel folk og butikken hadde satt i gang produksjonen av denne uslåelige kombinasjonen "Kaffe og Vafler"..en invitasjon BikerShop legger opp til hver lørdag fra kl. 12 - 16. Det ble til at vi ble der en tid, traff masse hyggelige folk og fruen fikk handlet seg egen helhjelm (Caberg 407) og en Halvarssons ryggskinne. Hun var også veeeldig klar for skinnjakke og bukse.....størrelsen hennes var ikke å oppdrive i butikken, så bestilling ble gjort. Skulle tro hun er "all-geared-up" til utflukt 1.mai :thumleft

Bilde
Utenfor BikerShop. Her kom det mange til etterhvert, så vi ble sittende her en times tid. Masse hyggelige folk innenfor rammen "MC-Kaffe-Vafler" :D

Bikers Menu - junkfood
Etter å ha kjørt litt rundt i byområdet, hilst på en masse "med motorsyklister" på denne flotte solfylte dagen, nærmet det seg middagstid. Barna hadde sendt sms med at deres ulike engasjementer medførte at mor og far kunne legge opp til bespisning "on-the-road". Vi bestemte oss for å ta et enkelt burgermåltid på en av byens kjøttpressere :D Wiggen ble med og vi ble sittende å kose oss lenge med "måltid i det fri"

Bilde
VI fant oss en ledig benk for oppdekking av dagens "middagsbord"

Bilde
Syklene stod pent dandert!

Bilde
En Volusia speiler seg i glansen av en annen Volusia ;e

Bilde
Litt ventig må man regne med når man selv ikke står for matlaginga.
Her er det fruen og wiggen som "lesker" seg i påvente av mat.

Bilde
Menyen - enkel med god!

Hjemme igjen
Etter å ha kommet hjem, var det tid for skifting av bremseklosser på fruens Opel, samt ankom det en liten pakke pr. post som inneholdt et nytt dysesett til motorsykkelen. Så før kjøretur i dag, skal dysesettet monteres så får vi se om Volusiaen setter pris på litt annen miksmulighet mellom drivstoff og luft ;e

Bilde
Dagens utflukt avrundes med nykvernet kaffe, men da hjemme :D

Dagen blir det en fyller den med, så da ønsker jeg dere alle en god søndag! :thumleft

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Vårværet her i Trøndelaget er relativt varierende og usikkert :-k

Ja, ja...det du ikke får gjort noe med.....det får du faktisk ikke gjort noe med :knegg

Bilde

Hadde uannsett en flott tur i går sammen med 4 andre, skal skrive litt og legge ut noen bilder i ettermiddag!

Fortsatt god dag til dere alle, uannsett vær, vind og føre :thumleft

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

I går, søndag 25. april...etter litt hjemlige sysler...tid for tur. Satt å knota litt med nyinnkjøpt GPS...fant frem en rute som kunne se moro ut, kjørt der før, men da i bil.

Tok kontakt med et par potensielle "kjørekompiser", det endte med at vi ble 5 stk. Medlem Jolly Jumper ble med og wiggen. Wiggen fikk med seg en nabo og jeg fikk tilfeldigvis en sms fra en kompis som tydeligvis var like klar for kjøretur som det jeg var :thumleft ..Hærlig!

Etter at vi hadde samlet oss, ved å møtes på litt ulike steder på tur ut av byen for "Pick Up", var det 5 av oss som dro av gårde på en liten tur sammen.

Jolly Jumper på sin Honda Shadow 125
Wiggen på sin Suzuki Intruder Volusia
Naboen til wiggen, vi kan kalle ham for "Stig", på sin nyinnkjøpte Honda Varadero
Min kompis, vi kan kalle ham "Sigve", på sin Yamaha XT600
og jeg da, på min Suzuki Intruder Volusia

Hadde egentlig planlagt en tur på ca 20 mil, men den ble noe kortere da wiggen hadde en meget nær slektning som bodde ca. midtveis, og vi stakk en tur innom. Der ble det sporenstreks ordnet med uteservering bestående av kaffe og noe å bite i. Slike "impulstreff" blir alltid hyggelige og en glemmer fort tiden når man storkoser seg sammen med hyggelige mennesker :thumleft

Vi fikk kjørt litt på Fylkesveier og kommunale veier. Vi holdt oss til asfaltert vei, men standarden var så ymse kan man si. Mange fine S-kruver innover, men endel løsgrus i innervinger kombinert med en del skikkelig stygge telehivdumper. Men...vi stoooorkoste oss..hele veien. Sigve var vel den mest utåmlodige av oss, han var vel også den som hadde sykkelen til å være nettopp det. Hans ensylindrede XT600 hørtes både bak, ved siden og foran. Han var som en gjeterhund, ledet an, ventet, hentet inn siste fører, og var i det hele tatt YR ;e ...og lyden på XT600, den lar seg høre den :thumleft

Hadde et par strekk med noen flotte kurver, i slakk stigning, som jeg tok lag sammen med Sigve, og vi fikk strekt oss litt, men vil tro det nok ikke var særlig utfordrende for Sigve å følge med ;e

Nå har jeg ikke kjørt Intruderen så lenge, men jeg kjenner at jeg blir mer og mer kjent med den, og greier å stole mer og mer på sykkelens egenskaper innenfor min kjørestil. Du verden det er deilig å jobbe litt for å bli kjent ;e

Det er vel kanskje noe av det jeg, så langt, liker best med å kjøre sykkel. En må KJØRE sykkel. En må være der, ikke falle i "gammel vane kjøring", noe en fort kan komme i som "burist"...fantastisk følelse. :bananas :bananas

Noen bilder av dagens tur:

Bilde
Trivelig rundt bordet :)

Bilde
Syklene står ikke langt unna ;e

Bilde
Bilde
Ikke helt orden i rekkene men :D

Bilde
Jolly Jumper ved sin Honda Shadow og Sigve ved sin XT600, klar for retur. Vi tok selvfølgelig en litt annen rute hjem. Variasjon er viktig! :)

Bilde
Bilde
Hadde ikke trodd dette var en 125, om jeg ikke visste det :oh

Bilde
Wiggens Intruder Volusia

Bilde
Sigves XT600

Bilde
De vi var på besøk hos hadde en montert utvendig rullestolheis...Hmmm..motor...heve/senke...den bare MÅTTE jo prøves :knegg Her er det Wiggen og Stig som tar en "testrun"

Bilde
En liten "Statoilsamling" før vi dro hjem hver til vårt!

Ble ikke så lang tur, vel 10 mil, men vi storkoste oss sammen og hver for oss...hele veien.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jeg blir helt matt, jeg... :oh
Fantastisk artig å lese! Åpenbart at sesongen er i gang så det holder, ja! \:D/

Flotte bilder og flott skrevet!

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Legg inn av Bubbu »

Håper det ikke er lenge til jeg kan stille med egen sykkel på tur \:D/ :prf
(The Beast )

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Holder av plass til deg jeg.. ;e ....ser virkelig frem til at du også kan være med bubbu :thumleft

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Nok en fin reiseskildring fra deg. Fant foresten en svært rimelig Intruder her, i alle fall dersom bilder og øvrige opplysninger gir rett inntrykk:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22050751

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Det var relativt rimelig det ja, mindre enn jeg ga for min! Lav km.stand var det også, og endel ekstra utstyr! Tror også at den passer rett i hengeren din :thumleft

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Hmmm..i dag har vi hatt sol,regn,snø,sol,snø og nå sol i været her....ikke lett å være våryr her nei!! :scratch

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Ahhhh...DynoJetKit ankom på lørdag og i dag dukket også de bestilte iridiumpluggene opp i postkassa. Nå manlger jeg bare KN-filteret, så blir det litt skruing......til helga tenker jeg :thumleft

Bilde

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Ahhhh...DynoJetKit ankom på lørdag og i dag dukket også de bestilte iridiumpluggene opp i postkassa. Nå manlger jeg bare KN-filteret, så blir det litt skruing......til helga tenker jeg :thumleft
Hva skal KN-filter og disse pluggene være godt for?

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

FIlter=mer luft og kombineres med bruk av ny hoveddyse og nål til forgasser som gir noe mer fuel ;e

Pluggene er på anbefaling,

De har en litt annen utforming for mer konsentrert gnist, og en del andre egenskaper som påstås i gi endel fordeler, jeg skifter når jeg først skal til med litt demontering vedr. nytt dysesett.

BildeBilde

Svar