I går, søndag 25. april...etter litt hjemlige sysler...tid for tur. Satt å knota litt med nyinnkjøpt GPS...fant frem en rute som kunne se moro ut, kjørt der før, men da i bil.
Tok kontakt med et par potensielle "kjørekompiser", det endte med at vi ble 5 stk. Medlem
Jolly Jumper ble med og
wiggen.
Wiggen fikk med seg en nabo og jeg fikk tilfeldigvis en sms fra en kompis som tydeligvis var like klar for kjøretur som det jeg var

..Hærlig!
Etter at vi hadde samlet oss, ved å møtes på litt ulike steder på tur ut av byen for "Pick Up", var det 5 av oss som dro av gårde på en liten tur sammen.
Jolly Jumper på sin Honda Shadow 125
Wiggen på sin Suzuki Intruder Volusia
Naboen til
wiggen, vi kan kalle ham for "Stig", på sin nyinnkjøpte Honda Varadero
Min kompis, vi kan kalle ham "Sigve", på sin Yamaha XT600
og jeg da, på min Suzuki Intruder Volusia
Hadde egentlig planlagt en tur på ca 20 mil, men den ble noe kortere da
wiggen hadde en meget nær slektning som bodde ca. midtveis, og vi stakk en tur innom. Der ble det sporenstreks ordnet med uteservering bestående av kaffe og noe å bite i. Slike "impulstreff" blir alltid hyggelige og en glemmer fort tiden når man storkoser seg sammen med hyggelige mennesker
Vi fikk kjørt litt på Fylkesveier og kommunale veier. Vi holdt oss til asfaltert vei, men standarden var så ymse kan man si. Mange fine S-kruver innover, men endel løsgrus i innervinger kombinert med en del skikkelig stygge telehivdumper. Men...vi stoooorkoste oss..hele veien. Sigve var vel den mest utåmlodige av oss, han var vel også den som hadde sykkelen til å være nettopp det. Hans ensylindrede XT600 hørtes både bak, ved siden og foran. Han var som en gjeterhund, ledet an, ventet, hentet inn siste fører, og var i det hele tatt YR

...og lyden på XT600, den lar seg høre den
Hadde et par strekk med noen flotte kurver, i slakk stigning, som jeg tok lag sammen med Sigve, og vi fikk strekt oss litt, men vil tro det nok ikke var særlig utfordrende for Sigve å følge med
Nå har jeg ikke kjørt Intruderen så lenge, men jeg kjenner at jeg blir mer og mer kjent med den, og greier å stole mer og mer på sykkelens egenskaper innenfor min kjørestil. Du verden det er deilig å jobbe litt for å bli kjent
Det er vel kanskje noe av det jeg, så langt, liker best med å kjøre sykkel. En må
KJØRE sykkel. En må være der, ikke falle i "gammel vane kjøring", noe en fort kan komme i som "burist"...fantastisk følelse.
Noen bilder av dagens tur:

Trivelig rundt bordet :)

Syklene står ikke langt unna

Ikke helt orden i rekkene men
Jolly Jumper ved sin Honda Shadow og Sigve ved sin XT600, klar for retur. Vi tok selvfølgelig en litt annen rute hjem. Variasjon er viktig! :)

Hadde ikke trodd dette var en 125, om jeg ikke visste det
Wiggens Intruder Volusia

Sigves XT600

De vi var på besøk hos hadde en montert utvendig rullestolheis...Hmmm..motor...heve/senke...den bare MÅTTE jo prøves

Her er det
Wiggen og Stig som tar en "testrun"

En liten "Statoilsamling" før vi dro hjem hver til vårt!
Ble ikke så lang tur, vel 10 mil, men vi storkoste oss sammen og hver for oss...hele veien.