Sånn er det bare

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38207
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av AJ »

Litt av en tur og fine bilder!! Kjenner meg igjen fra turen over 'flya jeg og kona var på da vi traff Globe på Sjoa.
Men du var nok en god drøy smule mer heldig med været, ja!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av RuneMC »

Lønner seg å sjekke været samme dagen som man drar til Jotunheimen - helst bør det være sol på kartet både der og vestenfor. Så et sted som egner seg for impuls-tur og ikke planlagt lang tid i forveien.

Spesielt hvis man skal gå turen over Besseggen, den er utrolig fin i finvær og utrolig kald, våt (sludd om sommeren fullt mulig) og ikke så trivelig i regn og vind (steinene over selve Besseggen er blitt polert av mange føtter, så i fuktig vær er de ganske glatte)
Beseggen test :-)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av RuneMC »

[album]760[/album]Ble en tur idag også (22mil) - Nesodden er det lenge siden jeg har kjørt, men det er absolutt fine MC veier som svinger ikke bare fra side til side men opp og ned også. Her får man god og variert trening :D
[album]761[/album]Her fra Nesoddtangen der det sympatisk nok var mange oppmerkede MC parkeringsplasser - mistenker at det kanskje ikke er så mange når alle pendlerene er tilbake på jobb, men nok å velge i av ledige plasser nå.
Deretter gikk turen til Holmenkollen og Tryvann - hvor man genialt nok har fjernet asfalten og erstattet den med pukk og grus et stykke fra Holmenkollen Park og nedover - midt i beste turistsesongen :oh OK, jeg tar hintet - sånn som veimyndighetene jobber her i landet må neste MC bli noe med terreng-egenskaper og kardang så grusen ikke slipper til. Det ene feltet nedover var helt stengt og nedkjøring var skiltet om div småveier der det gikk i 20 km/t...
Etter det tok jeg turen videre til Bærums Verk, Lommedalen opp og ned og deretter Sollihøgda og Skaret hjemover.
Perfekt kjørevær idag :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

Har hatt en liten tur i dag, stoppet først på Langebru og tok en kaffe. Deretter var jeg innom og hilste på barnevakten i Kongsberg. Kongsberg- Vestfossen- Eidsfoss- mot Hof- Hanekleivene- Sande- Smia mc. Der spiste jeg nisten min. Svelvik- ferge- Klokkarstua- Holmsbu, der jeg handlet blomkål og broccoli. Holmsbu- Hyggen- Lier- Skaret- Sollihøgda- Sandvika+ en liten ekstra svingom.

:gk Det ble 30 mil og forbruket de siste 40 milene var beskjedne 0,329. :=D>


:mc7

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Intruder »

:terge Kjørte en tur Moelv-Sjusjøen-Lillehammer-Biri og hjem i dag,møtte endel MCer på E6. :thumleft
Bare barnebarna får hjulpet meg å beise,får jeg prøve å leke MCturist med telt++++ et par dager.
Good luck... *mas
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Rottenikken »

"..lekt mc-turist med telt" ..joda, var på vestlandet nylig, men jeg SÅ ikke vestlandet, bare skimta litt av veien mellom regndråpene på visiret.

Hadde en "fuktig" siste natt i Geiranger, i telt, og på hjemturen sørover var det rast litt fra fjellsidene ned på veien, så jeg forta meg forbi de farlige stedene.
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

Rottenikken skrev:"..lekt mc-turist med telt" ..joda, var på vestlandet nylig, men jeg SÅ ikke vestlandet, bare skimta litt av veien mellom regndråpene på visiret.

Hadde en "fuktig" siste natt i Geiranger, i telt, og på hjemturen sørover var det rast litt fra fjellsidene ned på veien, så jeg forta meg forbi de farlige stedene.
Når var du der? Vi kjørte forbi Geiranger i dag. Kom oppover via Sogndal. Starta i går. Gikk ras etter at vi hadde kjørt hørte vi på nyhetene, samt at den ruta vi skulle kjøre også var stengt grunnet jordras. Det regna jo smådjevler ei stund! Misunner ikke de som sov i telt i natt vaffal...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Rottenikken »

Kl.0600 etter at teltet nesten fløyt ut i fjorden, pakka jeg og dro.
Begynte å bli ordentlig nervøs da jeg så småstein i veien og etterhvert større steiner sånn at jeg måtte kjøre slalom. Og sikten varierte mellom 5m og 20m.
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Intruder »

Idag bestemte øverstkommanderende at jeg skulle klippe gress.. :doh
Jeg hadde ikke lyst,og det hadde heller ikke gressklipperen.Så da må
vi grue oss ei stund til.
Men kanskje kjøre gressklipper først og så Intruder i morra,hvis de
vil da... 8) *mas :moi:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Godtvoksen »

Nå har jeg lagt inn vinterforet i kjøredressen og tatt på meg ullundertøy og er klar for en 150 km tur her nord:


http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... e=UTF8&z=9" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

Kjempefin rute du har valgt! Jeg har kjørt der flere ganger. God tur!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Godtvoksen »

Dexter skrev:Kjempefin rute du har valgt! Jeg har kjørt der flere ganger. God tur!

Det var en herlig tur i storslått dramatisk natur, slik bildene viser.

Det er få steder i verden som kan konkurrere med denne naturskjønnheten.

Da du har kjørt her flere ganger så setter vel du stedsnavn på disse bildene fra turen... ;e

[album]766[/album] [album]767[/album] [album]768[/album]
[album]769[/album] [album]770[/album]

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av RuneMC »

GV: likte spesielt siste bildet, grønt klart vann... kan nesten lukte sjøen der. Det er en spesiell frisk sjølukt av tang og tare der nord :thumleft

Tok en liten tur rundt Hurumlandet i kveldinga jeg da... og tok noen bilder for engangs skyld... mens danskebåten fosset forbi... :-)
[album]771[/album][album]772[/album][album]773[/album]
[album]774[/album]

Setter straks kursen nordover selv, men ikke så langt nord og dessverre uten MC... hengerfeste er helt klart noe som være på neste bil :thumleft
Nåja, får vel slappe av som best jeg kan med vin på terrassen og slikt... :jada:
Sist redigert av RuneMC den 24 jul 2010, 01:45, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Godtvoksen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Godtvoksen »

RuneMC skrev:
Nåja, får vel slappe av som best jeg kan med vin på terrassen og slikt... :jada:
Du satser på sommervær her nord... ;e

Likte godt bildene dine med de fine skyformasjoner. :D

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

Godtvoksen skrev: Det var en herlig tur i storslått dramatisk natur, slik bildene viser.

Det er få steder i verden som kan konkurrere med denne naturskjønnheten.

Da du har kjørt her flere ganger så setter vel du stedsnavn på disse bildene fra turen... ;e
Fint at du fikk en bra tur da! Når det gjelder stedsnavn så tror jeg ikke jeg skal begi meg ut på den akkurat... selv om jeg har kjørt der mange ganger så har jeg ikke studert natur og sted så innstendig at jeg kan peke ut stedene sånn helt uten videre. Siste gangen jeg kjørte der var da jeg flytta fra Finnmark på denne tiden i fjor
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar