TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV - Flyttet til BAN-forum
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Den er lei, men fint å se at crash-barsene fungerer som de skal.
Revna stoffbuksa di helt gjennom?
Revna stoffbuksa di helt gjennom?
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Ja, den gjorde vel egentlig det. Det tynne innerste laget er fortsatt intakt, men hele beskyttelsesstoffet er revnet.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Aiai
Bra det gikk såpass bra som det høres ut som da :-)å
Regner med det føltes som om ting gikk i slowmotion og tusen ting gikk gjennom hodet?
Bra det gikk såpass bra som det høres ut som da :-)å
Regner med det føltes som om ting gikk i slowmotion og tusen ting gikk gjennom hodet?

-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Hehe, ja det kan du si. Husler godt når jeg merket hjulet slapp, jeg falt av sykkelen og så gnistspruten stå etter sykkelen. Bare å komme seg opp, stopp sykkelen og rette den opp igjen. Kjapt inspisere skader, før jeg startet og kjørre til depotet.
V får se hvordan jeg våkner i morgen, plutselig er jeg sengeliggende
men ingenting er brukket i alle fall! 
Såh, en hammer og ny peg, så er jeg klar igjen neste onsdag :)
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
V får se hvordan jeg våkner i morgen, plutselig er jeg sengeliggende


Såh, en hammer og ny peg, så er jeg klar igjen neste onsdag :)
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Så da gikk det egentlig ganske "bra" ... ? Såfremt gaflene spretter ut riktig når du løsner.
Crashbarene kan gjerne være oppskrapa de, og potta haster det ikke med hvis du ikke slipa høl i den. Så i teorien er det ei bukse som må kastes?
Vurderer du bodyarmor/protectorjakke og gjerne en shorts med paddinger nå? Vet ikke hvor mye beskyttelse du får i moderne skinndress for banebruk, men jeg bruker i alle fall kroppsnært beskyttelsesutstyr som sitter skikkelig fast og ikke henger på kjøreklærne når det er særs store sjanser for å gå på trynet. Men jeg tryner helst i ganske lav fart så jeg har ikke slitestyrke i ytre laget som prioritet når jeg roter blant knatter og knøs i grus og gress... noe som holder flåtten borte er nesten viktigere
Kjipt med nedlegging, men håper du kom greit fra det. Både med tanke på å slippe annet enn blåmerker men også med at du ikke har fått skrekken så det tar lang tid å få flyt i svingene igjen
Crashbarene kan gjerne være oppskrapa de, og potta haster det ikke med hvis du ikke slipa høl i den. Så i teorien er det ei bukse som må kastes?
Vurderer du bodyarmor/protectorjakke og gjerne en shorts med paddinger nå? Vet ikke hvor mye beskyttelse du får i moderne skinndress for banebruk, men jeg bruker i alle fall kroppsnært beskyttelsesutstyr som sitter skikkelig fast og ikke henger på kjøreklærne når det er særs store sjanser for å gå på trynet. Men jeg tryner helst i ganske lav fart så jeg har ikke slitestyrke i ytre laget som prioritet når jeg roter blant knatter og knøs i grus og gress... noe som holder flåtten borte er nesten viktigere

Kjipt med nedlegging, men håper du kom greit fra det. Både med tanke på å slippe annet enn blåmerker men også med at du ikke har fått skrekken så det tar lang tid å få flyt i svingene igjen

Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Ikke noe å si på pågangsmotet hvertfallTheHaughom skrev:Hehe, ja det kan du si. Husler godt når jeg merket hjulet slapp, jeg falt av sykkelen og så gnistspruten stå etter sykkelen. Bare å komme seg opp, stopp sykkelen og rette den opp igjen. Kjapt inspisere skader, før jeg startet og kjørre til depotet.
V får se hvordan jeg våkner i morgen, plutselig er jeg sengeliggendemen ingenting er brukket i alle fall!
Såh, en hammer og ny peg, så er jeg klar igjen neste onsdag :)
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta

Sånn det skal være

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
God å se at du er like hel, blåkuler og stolthet repareres med tiden! Viktigste er at du kommer deg opp på salen igjen, virker ikke akkurat som du har fått skrekken. Heller tvert imot
Synd med sykkelen, men det er jo i utgangspunktet din minste bekymring.


Synd med sykkelen, men det er jo i utgangspunktet din minste bekymring.

-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Det gikk veldig bra, alt tatt i betraktning. Var vel 3 andre som smakte på asfalten, og jeg er rimelig sikker på at jeg kom best utav det. De andre måtte avbryte pga. lekkasje i kjølesystem, vond fot osv.joo skrev:Så da gikk det egentlig ganske "bra" ... ? Såfremt gaflene spretter ut riktig når du løsner.
Crashbarene kan gjerne være oppskrapa de, og potta haster det ikke med hvis du ikke slipa høl i den. Så i teorien er det ei bukse som må kastes?
Vurderer du bodyarmor/protectorjakke og gjerne en shorts med paddinger nå? Vet ikke hvor mye beskyttelse du får i moderne skinndress for banebruk, men jeg bruker i alle fall kroppsnært beskyttelsesutstyr som sitter skikkelig fast og ikke henger på kjøreklærne når det er særs store sjanser for å gå på trynet. Men jeg tryner helst i ganske lav fart så jeg har ikke slitestyrke i ytre laget som prioritet når jeg roter blant knatter og knøs i grus og gress... noe som holder flåtten borte er nesten viktigere![]()
Kjipt med nedlegging, men håper du kom greit fra det. Både med tanke på å slippe annet enn blåmerker men også med at du ikke har fått skrekken så det tar lang tid å få flyt i svingene igjen
Det blir skinndress med padding på albu, skuldre, hofter og knær. Uten tvil.
Skummelt å tenke på hva som hadde skjedd om farten hadde vært høyere enn 60, evt. om jeg hadde rulla tilbake på den sida som revnet. Tror jeg hadde hatt et greit sår da, ja...
Det som er imponerende er at jakken som kostet en brøkdel av prisen til buksa er den som holdt best. Landet på albu/hofte, og er såvidt merke på jakken


Kom nok greit fra det. Startet og fullførte neste heat igjen, bare for at jeg skulle "smi mens jernet er varmt" - so to speak. Ville unngå den store skjelven, og det å overtenke hele banekjøringa. Regner med å være klar igjen neste onsdag såfremt nye fothvilere etc. ankommer kjapt

Sykkelen har det fint. Våknet med litt mer ømhet enn jeg hadde trodd, men har nå klart å hinke meg til jobb - dog som burist ettersom sittestillingen med en halv fothviler og skjeve rearsets ikke er veldig behageligLordShaft skrev: Synd med sykkelen, men det er jo i utgangspunktet din minste bekymring.


Stoltheten er vel igrunn heller ikke såret, senest i går skrev jeg at det bare er et spørsmål om tid før jeg går i bakken. Jeg vet jeg har levd på grensen tidligere, med bak/forhjulsglipp osv. på banen, så det kom ikke som noen overraskelse. Hadde bare håpet at jeg skulle fått montert en slider over akra-potta for å beskytte den. Er jo ikke akkurat billig.
Takker for hyggelige tilbakemeldinger og omtanke, folkens! :[-o<
Forøvrig også meget hyggelig å møte Busa Trond og KydeX, håper dere hadde det like morro som meg



Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Auda , asfaltsurfing høres ikke godt ut. Er vel en viss risiko for blåmerker når man bedriver slik ekstremsport :-)å
God bedring :-)
God bedring :-)
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Busa Trond
- Innlegg: 2744
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
TheHaughom skrev:
Takker for hyggelige tilbakemeldinger og omtanke, folkens! :[-o<
Forøvrig også meget hyggelig å møte Busa Trond og KydeX, håper dere hadde det like morro som megRegner med vi sees igjen, enten der ute på veien eller over et par heat på Revebanen

Takk for en artig dag på Reve banen TheHaughom og KydeX. Moro å hilse på dere, samt kjøringa sammen. Meget tøft å se på hvordan dem store gutta behersket banen der også

Jeg så ikke du gikk ned TheHaughom, men fikk øye på deg når du plukket opp Duken igjen. Dem datt jo som fluer der i går



Virkelig moro å kjøre men fikk meg en tankevekker på startstrekka da jeg stivnet helt inn i svingen og måtte bruke tigeren for det den er laget for, nemlig gruskjøring utenfor banen

De nye støvlene mine så ikke helt bra under ut etter kjøringa gitt, og litt slitt ble også fothvilerene


Det frister veldig med en tur til ja, vi sees

Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Det var gøy i går ja, og gøy å treffe noen fra forumet "live". Det med å gå på trynet til slutt er vel dømt til å skje før eller senere dersom man fortsetter å stadig pushe grensene. Jeg ga meg derfor i går når jeg begynte å ta nedi med skoene. Greit å gi seg mens leken er god... Jeg har absolutt ikke tenkt å legge VFR'en i bakken, det har jeg ikke råd til.
Når det er sagt, så kommer jeg nok til å kjøre på bane flere ganger. Jeg tror man har mye igjen for det i forhold til landevegskjøring også.
Når det er sagt, så kommer jeg nok til å kjøre på bane flere ganger. Jeg tror man har mye igjen for det i forhold til landevegskjøring også.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Ja, noen av dem er helt rå. Noen av R-førerne konkurrerer aktivt i RoadRacing, men var få av dem denne gangen. Uansett synes jeg motardene er mest imponerende på denne banen! :-)åBusa Trond skrev:![]()
Takk for en artig dag på Reve banen TheHaughom og KydeX. Moro å hilse på dere, samt kjøringa sammen. Meget tøft å se på hvordan dem store gutta behersket banen der også.
Jeg så ikke du gikk ned TheHaughom, men fikk øye på deg når du plukket opp Duken igjen. Dem datt jo som fluer der i gårDu virket jo som du var i fin form og kjørte jo så det holdt etterpå også
. God bedring til deg, og vent med neste asfaltligg til skinndressen er på
![]()
Virkelig moro å kjøre men fikk meg en tankevekker på startstrekka da jeg stivnet helt inn i svingen og måtte bruke tigeren for det den er laget for, nemlig gruskjøring utenfor banen![]()
De nye støvlene mine så ikke helt bra under ut etter kjøringa gitt, og litt slitt ble også fothvilerene![]()
Det frister veldig med en tur til ja, vi sees
Godt du hadde det bra, og at turen over fjellet ikke var helt forgjeves! Bare å ta kontakt om du skal til Stavanger igjen, for banekjøring eller bare en kaffekopp osv.
Ble imponert over fothvilerskrapen din, til tross for at noe "pysestripe" var igjen på dekket!

Alltid veldig lærerikt å kjøre på bane. Får mange aha-opplevelser under en banekjøring. Ikke minst har jeg lært å ikke stivne, samt. blikkbruk, om jeg skulle komme for raskt inn i svingen. Gårsdagen var intet unntak, og gav meg veldig mye i form av hvor grensen går.KydeX skrev:Det var gøy i går ja, og gøy å treffe noen fra forumet "live". Det med å gå på trynet til slutt er vel dømt til å skje før eller senere dersom man fortsetter å stadig pushe grensene. Jeg ga meg derfor i går når jeg begynte å ta nedi med skoene. Greit å gi seg mens leken er god... Jeg har absolutt ikke tenkt å legge VFR'en i bakken, det har jeg ikke råd til.
Når det er sagt, så kommer jeg nok til å kjøre på bane flere ganger. Jeg tror man har mye igjen for det i forhold til landevegskjøring også.
Teknikkene er jo veldig anvendelige på landeveien også, at banekjøring hjelper kjøreferdighetene over hele fjøla er det ingen tvil om.

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Misunner dere som har bane så lett tilgjengelig, og slipper krav om støynivå, skinndress osv (?).
Jeg må også komme meg på bane etterhvert, er fortsatt ganske pysete i svinger og fortsatt langt unna kneskrap. Vet liksom ikke hvor grensa på veigrepet går enda, hvor mye jeg har å gå på i svinger med dumper/telehiv osv. Vil tro at man raskt for opparbeidet seg innsikt i dette når man kjører litt på bane og da også vil stole mer på sykkelen på vanlig veier. Når det er sagt så har jeg blitt betydelig bedre den siste tiden enn da jeg startet, og hadde en liten aha opplevelse når jeg begynne å lene/henge av sykkelen i svinger.
Jeg må også komme meg på bane etterhvert, er fortsatt ganske pysete i svinger og fortsatt langt unna kneskrap. Vet liksom ikke hvor grensa på veigrepet går enda, hvor mye jeg har å gå på i svinger med dumper/telehiv osv. Vil tro at man raskt for opparbeidet seg innsikt i dette når man kjører litt på bane og da også vil stole mer på sykkelen på vanlig veier. Når det er sagt så har jeg blitt betydelig bedre den siste tiden enn da jeg startet, og hadde en liten aha opplevelse når jeg begynne å lene/henge av sykkelen i svinger.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Skinndress er ikke påkrevd for gatesyklene. Grunnen er at man egentlig skal følge alle veitrafikklover, med bl.a. 80km/t som maksfartega16 skrev:Misunner dere som har bane så lett tilgjengelig, og slipper krav om støynivå, skinndress osv (?).
Jeg må også komme meg på bane etterhvert, er fortsatt ganske pysete i svinger og fortsatt langt unna kneskrap. Vet liksom ikke hvor grensa på veigrepet går enda, hvor mye jeg har å gå på i svinger med dumper/telehiv osv. Vil tro at man raskt for opparbeidet seg innsikt i dette når man kjører litt på bane og da også vil stole mer på sykkelen på vanlig veier. Når det er sagt så har jeg blitt betydelig bedre den siste tiden enn da jeg startet, og hadde en liten aha opplevelse når jeg begynne å lene/henge av sykkelen i svinger.

Støynivå er heller ikke noe problem der jeg kjører, har ingen naboer som klager og da blir det meste tillatt.
Som sagt, man får veldig mye erfaring når man kjører på bane. Man lærer ganske kjapt hvordan man skal legge seg ned, hvor hardt man kan bremse i sving og hva man gjør i "panikksituasjoner" - som Busa Trond opplevde. Dette er kan være uvurderlig kunnskap også på landeveien, så å legge ned sykkelen på bane tar jeg med et smil og ser heller det positive i det - jeg fant grensa på nedlegg vs. aksellerasjon.
Selvfølgelig, man får mange aha-opplevelser ute i trafikken og på landeveien også, men det er mye tryggere om man lærer og blir komfortable med dem på bane.

Vet ikke hvor du bor, men du er hjertelig velkommen til Revebanen når som helst


Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: TheHaughom's Blogg - KTM 690 Duke IV
Hvis noen er interessert, så har jeg regnet litt på kost av asfaltsurfingen.
Tekstilbukse: 3000kr
Jakke: 700kr
Jakken har såvidt ei lita skramme, så den kan jeg bruke videre, og totalkosten her blir da 3000kr.
Så det interessante, motorsykkelen:
Akra potte: ca. 6000kr
Crash bar - én side: 490kr
Handguard - alu bøyle: 250kr
Passasjerhåndtak - én side: 150kr
Svingarm beskytter (gjennom aksling: 230kr
Rearset - kun den bøyde delen: 300kr
Fothviler: 150kr
Totalpris: 7570kr. Tar man bort Akra-potta som jeg i alle fall ikke kommer til å bytte sitter jeg igjen med kost på 1570kr - og dét er jeg MEGET fornøyd med.

Tekstilbukse: 3000kr
Jakke: 700kr
Jakken har såvidt ei lita skramme, så den kan jeg bruke videre, og totalkosten her blir da 3000kr.
Så det interessante, motorsykkelen:
Akra potte: ca. 6000kr
Crash bar - én side: 490kr
Handguard - alu bøyle: 250kr
Passasjerhåndtak - én side: 150kr
Svingarm beskytter (gjennom aksling: 230kr
Rearset - kun den bøyde delen: 300kr
Fothviler: 150kr
Totalpris: 7570kr. Tar man bort Akra-potta som jeg i alle fall ikke kommer til å bytte sitter jeg igjen med kost på 1570kr - og dét er jeg MEGET fornøyd med.



Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!