
Absolutt ikke det verste man får i seg på så fin sommerkveld som det har vært her i Sogn og Fjordane i dag :) : I morra blir det spansk bacalao

kjellv skrev: 22 jul 2017, 20:18 Vet ikke om det er feil vei akkurat.. Jeg kom også den veien, fra Vassenden i Jølster, over fjellet og fram til pynten der det nå er bygget et utsiktspunkt. Dette var under bygging da jeg kjørte der. Jeg var ikke klar over hva som skulle møte meg, fikk anbefaling om denne veien. Men det er helt fantastisk, både fjellovergangen og turen ned.
edit.. Måtte på pc for å finne bilder.. Sent fra min C6603 via Tapatalk
Uff, kjedelig at MC tar samme vei der som biler. Synes det blir feil når en relativt enkel ting som å skifte lyspære blir så dyrt - og ikke mist komplisert.AJ skrev: 28 jul 2017, 22:28 Synes det er synd at det er blitt slik på en del sykler, som på nye biler, at man må skru fra hverandre store deler av sykkelen for å få byttet en lyspære...
Dette er ikke akkurat noe man gjør langs veien en mørk sensommerkveld. I hvert fall ikke for meg....
Jeg er storfornøyd med sykkelen og har erfart at også deleprisene er forholdsvis snille. Men at det å bytte et par lyspærer koster såpass mye er på grensen til det uakseptable....
Langt større sjanse for at det blir KTM enn GS...Stian87 skrev: 29 jul 2017, 08:17 Spennende å høre at du vurderer ny sykkel Aj, selv om det vel mer er å regne som en oppdatering![]()
Er det klart som blikk at det blir KTM, eller vurderer du også andre modeller, som GS?
Holder med en årlig service.Stian87 skrev: 29 jul 2017, 21:28 Hehe ikke verst altså! Men 50 k på to år, det er virkelig en solid innsats! Må du ha flere servicer i året da eller?
Nope...cnk skrev: 12 aug 2017, 22:13 Du kjørte vel ikke tilfeldigvis mellom brandbu og jevnaker i dag? Ble forbikjørt av en med lik sykkel tror jeg. Trodde uansett veistrekket skulle ha bedre asfalt gitt. Ble rista i filler på hver nyasfaltert flekk![]()
Er faktisk blitt mye lettere å skifte pærer på nye biler en det var før. Nå kan en på mange bilmodeller lett ta ut hele løkten og skifte pærer for eksempel på benken i garasjen uten det er trangt og kronglete. Grunnen til det er dyrt å skifte pære på bil i dag er att det ofte er xenon pære, som er dyre i innkjøp skal du ha orginalt. På en del ford modeller tar du å snur to knotter, løfter hele grillen av, drar opp 2 pinner og løfter hele løkta ut. En polo fra 2003 måtte eg av med grillen og frontfangeren samt plasten i hjulbuene for å få ut løkta og det tok tid når det var 20-30 skruer som holdt alt på plass. På tigeren min må en av med hele fronten for å skifte pærer, tokk litt tid første gang men andre gang tipper eg 20 min :)AJ skrev: 28 jul 2017, 22:28 Nærlyspæra i KTM frontlampa takket for seg under sommerturen i forrige uke.
I dag ble den og fjernlyspæra byttet hos Spinnin Wheel i Mysen. Ingen billig fornøyelse akkurat...![]()
For noen år siden skjedde det samme med Triumph Tiger 1050'en jeg hadde mens jeg var på tur. Det tok ca. 15 min. å bytte pæra på den sykkelen. Det samme med Moto Guzzi Stelvio'en et par år senere.
Ikke akkurat like lettvint på 1290'en, nei...![]()
To timers arbeid og en en totalkostnad på over 2600,- kr for å bytte to pærer! Godt utført jobb, men likevel :-)å ...
Trøsten får være at nærlyspæra på KTM'en varte betydelig lenger enn tilfellet var med Triumph'en og Moto Guzzi'en.
Så få man leve i håpet om at de nye pærene varer i 50K til....
Synes det er synd at det er blitt slik på en del sykler, som på nye biler, at man må skru fra hverandre store deler av sykkelen for å få byttet en lyspære...
Dette er ikke akkurat noe man gjør langs veien en mørk sensommerkveld. I hvert fall ikke for meg....
Jeg er storfornøyd med sykkelen og har erfart at også deleprisene er forholdsvis snille. Men at det å bytte et par lyspærer koster såpass mye er på grensen til det uakseptable....
Så enkelt du beskriver det her var det helt klart ikke på KTM'en.SverreOlsen skrev: 20 aug 2017, 19:03 Er faktisk blitt mye lettere å skifte pærer på nye biler en det var før. Nå kan en på mange bilmodeller lett ta ut hele løkten og skifte pærer for eksempel på benken i garasjen uten det er trangt og kronglete. >snip<
På tigeren min må en av med hele fronten for å skifte pærer, tokk litt tid første gang men andre gang tipper eg 20 min :)
Ser ikke veldig annerledes ut, nei.SverreOlsen skrev: 20 aug 2017, 22:31 https://youtu.be/zKAl5hVmPUE
Dette annen type enn din?:) forstår ikke hvordan det kan ta 2 timer uansett hvilken type sykkel det er, burde ikke ta 2 timer for en utdannet mekaniker?