Signalene forsvant ved inngangen til første tunell. Det er snart to timer siden. Dårlig mobil samband er det også helt til Sunndalsøra.Bjerknez skrev:Nei, pokker! Nå skal BMW' en få prøvd seg på litt grusvei![]()
Tenkte å kjøre Aursjøvegen og turen starter straks![]()
Bilder vil bli lagt ut fortløpende på LocaToWeb og dere kan så klart følge meg der hvis dere vil det![]()
http://locatoweb.com/map/single/095253063" onclick="window.open(this.href);return false;
Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jaja folkens. Da var det min tur med en liten dose uflaks. Klarte å gå rett på snørra med sykkelen i dag over Aursjøvegen. Grusen var ikke noe problem å kjøre på, men på vei ned så kjørte jeg inn i en tunell hvor det hadde dryppet fra taket og på bakken var det bare gjørme.
Det gikk vel nærmest i gangfart men det var nedoverbakke og relativt skarp sving inn i tunellen. Så fort jeg traff gjørma så forsvant begge hjula under meg og da lå jeg rett ut.
Stort sett kun stoltheten som har fått seg en smell. Jeg reiste meg rett opp med en gang og løftet opp sykkelen. Noe som gikk veldig bra egentlig. Sikkkert bare en god dose adrenalin som gjorde dette til en lek.
Fikk en liten skramme i visiret, men ellers så var bekledningen inntakt sett bort fra en del gjørme som må vaskes av.
Sykkelen fikk en del kosmetiske skader, men ikke noe feil ellers. Kjørte 14 mil etter uhellet på svingete vei og fikk testet den, og alt fubngerer som det skal.
Men det må byttes noen plastdeler samt et deksel på motoren. Det er ikke ødelagt, bare litt oppskrapet. Potta fikk også en liten skramme samt en liten bulk.
Ikke noe big deal, men feriestemningen fikk seg et lite støkk, sammens med stoltheten.
Men spørsmålet er, hva lærte jeg av dette?
1. Det gjorde ikke så vondt å velte som jeg trodde.
2. Gjørme er glatt, selv i lav fart.
3. Den tyske ingeniøren funker ikke i lave hastigheter.
4. Grusvei er for de som har dekk beregnet for dette.
5. Jeg er ikke "udødelig"

Det gikk vel nærmest i gangfart men det var nedoverbakke og relativt skarp sving inn i tunellen. Så fort jeg traff gjørma så forsvant begge hjula under meg og da lå jeg rett ut.
Stort sett kun stoltheten som har fått seg en smell. Jeg reiste meg rett opp med en gang og løftet opp sykkelen. Noe som gikk veldig bra egentlig. Sikkkert bare en god dose adrenalin som gjorde dette til en lek.
Fikk en liten skramme i visiret, men ellers så var bekledningen inntakt sett bort fra en del gjørme som må vaskes av.
Sykkelen fikk en del kosmetiske skader, men ikke noe feil ellers. Kjørte 14 mil etter uhellet på svingete vei og fikk testet den, og alt fubngerer som det skal.
Men det må byttes noen plastdeler samt et deksel på motoren. Det er ikke ødelagt, bare litt oppskrapet. Potta fikk også en liten skramme samt en liten bulk.
Ikke noe big deal, men feriestemningen fikk seg et lite støkk, sammens med stoltheten.
Men spørsmålet er, hva lærte jeg av dette?
1. Det gjorde ikke så vondt å velte som jeg trodde.
2. Gjørme er glatt, selv i lav fart.
3. Den tyske ingeniøren funker ikke i lave hastigheter.
4. Grusvei er for de som har dekk beregnet for dette.
5. Jeg er ikke "udødelig"

- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Det suger! Hadde en liten følelse av at vi kom til å se et sånt innlegg da du sa du skulle ta turen på grusvei :-)å Godt det gikk relativt bra!
- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Godt det gikk bra med deg. Bestiller du knasterdekk nå?
- Bjerknez
- Kontakt:
Joda, det er kjipt dette, men mest fordi det er helt ny sykkel og at stemningen synker noen hakk når man får noen skrammer i en ellers strøken sykkel.
Men sykkelen funker og det er det viktigste, så sesongen er ikke spolert sånn sett.
Om det blir forsikringssak eller ei får jeg se på når jeg kommer hjem. Kronene begynner fort å rulle når man legger inn arbeidstimer etc. Men grovt regnet oppi mitt eget hode så blir det vel fort 5-6.000 i nye plastdeksler, samt en deksel til motoren. Ny bakre potte må byttes og den dingsen helt ytterst på styret samt bremsehendel må byttes. Bare potta kommer vel sikkert på noen tusenlapper. Legger man til arbeidstimer så blir det fort 15.000,- totalt. Vertfall i mitt hode da. Men mulig jeg har tatt litt hardt i :-)
Men sykkelen funker og det er det viktigste, så sesongen er ikke spolert sånn sett.
Om det blir forsikringssak eller ei får jeg se på når jeg kommer hjem. Kronene begynner fort å rulle når man legger inn arbeidstimer etc. Men grovt regnet oppi mitt eget hode så blir det vel fort 5-6.000 i nye plastdeksler, samt en deksel til motoren. Ny bakre potte må byttes og den dingsen helt ytterst på styret samt bremsehendel må byttes. Bare potta kommer vel sikkert på noen tusenlapper. Legger man til arbeidstimer så blir det fort 15.000,- totalt. Vertfall i mitt hode da. Men mulig jeg har tatt litt hardt i :-)
Du kjørte mellom Gol og Leira på fredag? FL-reg S1000R med sort Rukkajakke som kjørte forbi køa ved kyrne?
- Bjerknez
- Kontakt:
Hehe, nei. Men holder meg for god til å kjøre i gjørme noe merhakhap skrev:Godt det gikk bra med deg. Bestiller du knasterdekk nå?

- Bjerknez
- Kontakt:
Det kan stemme, bortsett fra Rukka jakken. Hadde på Klim dressenZZR-Erling skrev:Du kjørte mellom Gol og Leira på fredag? FL-reg S1000R med sort Rukkajakke som kjørte forbi køa ved kyrne?

Det var en Rukkajakke. Vi kjørte Grand Vitaraen i samme køa.
- Bjerknez
- Kontakt:
Da var det ikke meg. Jeg har ikke rukka. Men ellers så kunne det stemt bra det. Husker jeg kjørte forbi noen biler ved de kyrne...ZZR-Erling skrev:Det var en Rukkajakke. Vi kjørte Grand Vitaraen i samme køa.
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Au da, den er lei. Men før eller siden skal vi alle en liten tur i bakken. Vær glad det bare er kosmetiske skader og alt står bra til ellers. Det er jævlig irriterende, men langt bedre enn personskade.
Få verksted til å takser skadene. Du finner fort ut om bonustapet er verdt det eller ikke
Note4
Få verksted til å takser skadene. Du finner fort ut om bonustapet er verdt det eller ikke
Note4
- Bjerknez
- Kontakt:
Joda, ikke noe krise dette, men litt kjipt. Heldigvis så ble det bare kosmetiske skader, og sykkelen fungerer ellers. Ikke noe er bøyd eller ødelagt etc.
Vil jo gjerne få fikset dette i går, men jeg må nok kjøre rundt med noen skrammer en stund. Plastdeler blir vel bare byttet ut og ikke lakkert så sånn sett bør det jo ikke være rare jobben, men.... Vi får se
Vil jo gjerne få fikset dette i går, men jeg må nok kjøre rundt med noen skrammer en stund. Plastdeler blir vel bare byttet ut og ikke lakkert så sånn sett bør det jo ikke være rare jobben, men.... Vi får se

- mortenolb
Kan jo ta noen verkstedtimer å bytte ut plastdeler, så det kan du jo fort tjene litt på om du velger å skru det av og på sjæl!
- Bjerknez
- Kontakt:
Her er noen bilder av skadene:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Hell i uhell, kunne jo både kommet andre i mot og du kunne landet forkjært og brukket noe.
Ta en telefon til forhandler, kanskje de kan være greie på pris (siden sykkelen er klink ny). Alternativet er jo også å sjekke i Sverige.
Jeg kjøpte to deksler til min (ville ha annen farge), og de koster nøyaktig 3 ganger så mye som i nabolandet...
Og han tyske ingeniøren kan lite gjøre om det ikke er noe som helst grep å leke med.
Ta en telefon til forhandler, kanskje de kan være greie på pris (siden sykkelen er klink ny). Alternativet er jo også å sjekke i Sverige.
Jeg kjøpte to deksler til min (ville ha annen farge), og de koster nøyaktig 3 ganger så mye som i nabolandet...
Og han tyske ingeniøren kan lite gjøre om det ikke er noe som helst grep å leke med.
- Bjerknez
- Kontakt:
Joda Tommas, det kom en bil i møte i andre enden av tunellen, men det kjøres så sagte på den veien at dette var nok ikke et stort problem uansett. Men at jeg ikke fikk sykkelen over vitale deler var nok mer flaks kanskje. Husker egentlig ikke så mye detaljer av selve velten, men jeg husker jeg avga en rar lyd når jeg traff bakken som jeg mener jeg ikke har hørt før.
mulig jeg bare kjøper delene og dår noen til å hjelpe meg med å sette dem på. Er jo stort sett bare plast. Men motordekslet (se bilde over) er kanskje litt mer vrient. Potta må jo også byttes...

mulig jeg bare kjøper delene og dår noen til å hjelpe meg med å sette dem på. Er jo stort sett bare plast. Men motordekslet (se bilde over) er kanskje litt mer vrient. Potta må jo også byttes...
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Uff faen så kjipt a døh , er det den hevnfulle street triple som har lagt sin forbannelse over nyesykkelen montro ?
Hadde det der vært meg så hadde jeg ikke sovet godt ihvertfall dem 2 første nettene etterpå , hadde bare ligget og irritert meg selv over skadene , men virker som du tar det greit da ihvertfall.
Siden potta må byttes har du gyllen mulighet til gromt effektanlegg da :)
Hadde det der vært meg så hadde jeg ikke sovet godt ihvertfall dem 2 første nettene etterpå , hadde bare ligget og irritert meg selv over skadene , men virker som du tar det greit da ihvertfall.
Sist redigert av freddy123 den 12 jul 2015, 19:20, redigert 1 gang totalt.
- 929rr
- Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09
Kjedlig greier det der.
Bra det skjedde i lav fart da.
Bra det skjedde i lav fart da.
- mortenolb
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Potta har jeg erfart at er fullt mulig, og ikke så vanskelig, å gjøre selv. Var jo med Blommern og bytta eksosanlegg på han sin sykkel. Mye mindre nervepirrrende enn jeg hadde sett for meg.
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Å bytte eksosanlegg er en smal sak å fikse selv. Men du må forberede deg på mange timer med knot. Spesielt der du skal huke av de vaierene som styrer de spjeldene
Note4

Note4
-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Tror Bjerknez planla dette som en unnskyldning til å bytte til slipon og masse masse karbondeler 

- Bjerknez
- Kontakt:
Nja, det har begynt å gå innover meg nå og jeg har slått meg mer eller mindre til ro med at det bare er kosmetiske skader. Men jada, det er jo kjipt uansett så klart. Men jeg får nok sove.freddy123 skrev:Uff faen så kjipt a døh , er det den hevnfulle street triple som har lagt sin forbannelse over nyesykkelen montro ?

Bellypan kan jeg kanskje få polert/rubbet opp greit nok selv, og plastdelene får jeg sikkert hjelp til å bytte. Bremsehendelen har bare ubetydelige skader så den kan vente evt. Den lille dingsen ytterst på styret skal jeg nok klare selv. Men motordekselet og potta er jeg mer usikker på. Ser ut til at skruene i motordekselet har fått seg en smell og jeg tviler på at en vanlig nøkkel passer der...
Men uansett, sykkelen blir som ny igjen

- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg skal nok ikke synke så lavt å skylle på noen forbannelse fra Streeten her 

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Uffda...
Men bra det gikk såpass godt som det gjorde, når du først skulle være uheldig.
Din første velt, kanskje?
Den ville nok kommet før eller senere uansett, slik den har med stort sett alle oss andre.
Heldigvis lenge siden for egen del - bank i bordet og alt det der...
En erfaring å ta med seg dette også, på godt og vondt.

Den ville nok kommet før eller senere uansett, slik den har med stort sett alle oss andre.
Heldigvis lenge siden for egen del - bank i bordet og alt det der...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Kontakt:
Hehe, jeg var ikke så høy i hatten når jeg reiste opp sykkelen og kjørte av gårde. Billisten som stoppet i den andre enden lurte på om det gikk bra og smilet hen fikk fra meg var nok ikke veldig ekte for å si det sånnAJ skrev:Uffda...![]()
Heldigvis lenge siden for egen del - bank i bordet og alt det der...![]()
![]()

Jeg gruer meg til å stoppe lenger ned for å ta skadene i nærmere øyesyn og det så jo langt værre ut til å begynne med da det var mye gjørme på sykkelen. Men selv om jeg ikke ble overglad etter en vask, så så det vertfall bedre ut

Men så klart skjedde det på en søndag hvor alt er stengt. Jeg får ikke helt ro i sjelen før jeg får vite hva dette kommer til å koste. Ikke fordi jeg er bankrott, men forsi jeg vil fort i gang med prosessen.
Nå sitter jeg her og bare venter på at det skal bli mandag så jeg får ringt litt rundt. Fikk et tips om å dra til BMW i Ålesund av kjellv i morgen, slik at jeg får noen svar og ikke minst ca.priser. Er jeg uberheldig så har dem både deler og tid til å hjelpe meg, men med tanke på dagens hendelse, så tror jeg ikke jeg skal stole på engler og gode feer